Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > caique's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : caique's
mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2009-04-07 - 10:10:21 send message to mila86

ik heb een koppel zwartkop caique's laatste wildvang dus zo'n 5 a 6 jaar oud.

nou zit ik toch wel met wat vraagjes...

ik zie het koppel nooit zitten alleen op de camera en heel soms de man blijft zitten dus ze zijn echt schuw.
ze zitten in het onderste kweekbox.
ze zitten nu hier al een jaar...

zullen ze ooit hier gaan kweken????
ik weet dat het een echt hecht koppel is voeren mekaar poetsen mekaar.. slopen werklijk waar alles wat van hout is, (dus ik zou denken dat ze het naar hun zit hebben) maar wil nu toch wel een keertje eitjes ervan hebben...

iemand ervaring hier mee of misschien goeie tips???

groetjes


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-04-07 - 10:19:17 send message to ParkietenPeter

In de onderste kweekbox.

Hierbij neem ik aan dat zij alleen jouw benen zien?
Ik zou ze dan toch in het zicht zetten.

evt. (liever) In een voliere zetten.
Juist omdat het wildvang is kan ik mij voorstellen dat ze graag iets meer ruimte willen.

wink ;) Peter


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2009-04-07 - 11:24:45 send message to mreyder

Heb zelf diverse wildvang Poicephalussen en Aratinga's gehad en gehouden in kooien. Op ooghoogte plaatsen werkt inderdaad goed. Geef ze dan de eerste maanden geen broedblok: zo kunnen ze zich niet verstoppen in het blok en zullen ze veel makker worden. De eerste tijd zijn ze met voeren misschien wel schichtig, maar dat trekt in de loop van de tijd wel bij. Kan me voorstellen, dat je graag jongen wilt, maar ik heb ervaren, dat het goed is om die gewenningstijd zonder broedblok aan te houden. Makkere vogels geven per slot van rekening veel meer plezier dan vogels die je nooit ziet.


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2009-04-07 - 11:44:50 send message to mila86

ik jheb ze in een voliere gehad en daar vatte ze kou omdat ze niet durven te bewegen en dus niet in hun blok gaan slapen...
na 2 weken heb ik ze eruit gehaald en in de kweekbox gezet en daar eten en drinken ze goed.

ik ga niet hun blok eruit halen omdat ze het gebruiken om te slapen.

en ik loop daar niet de hele dag daar ze zien me 2 keer per dag smorgens en s avonds.
dus het is niet zo dat ik de hele dag ervoor sta te springen.

ze zien er super uit mooi in de veren alles.



bonteboer65
Website Member
Posts :8

Website Member
2009-04-07 - 12:34:31 send message to bonteboer65

Hallo ik heb ook een koppel zwartkoppen (geen wildvang) ik heb ze in een kweekbox op oog hoogte.
Ze zijn van 99 en 01 en hebben nu voor de tweede keer eieren. Ze hebben ook het hele jaar een blok.
Geef ze gewoon rustig de tijd.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-04-07 - 13:27:43 send message to denegon

Ik heb 3 koppels.
Ik ben zelf (was) geen voorstander van pellets. maar in het vogelvoer van versele laga zitten pellets.
ik had na 3 jaae eieren bij alle 3 de koppels.
(deze heb ik jong gekocht)ik ben toen over gegaan op voeding zonder pellets en heb 2 jaar geen eieren gehad. tot ik in nopvember weer ben begonnen met versele laga voeding.
ik had 2 mnd later weer eieren.
wat ik ook gemerkt heb is als een caiquie verplaatst wordt zal hij/zij een tijd nodig hebben om te wennen van de nieuwe omgeving.
daar in tegen een caique is niet al te makkelijk om te kweken dus een half jaar langer wachten is geen schande.
ik geef ook zeer veel voeding ze eten ook zeer veel kiemzaad en fruit/groente bij miij zoon mengeling van 50%50% met zaden.
geduld is een schone zaak.
als de man agressief wordt is het zo ver suc6 egon


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-04-07 - 14:05:17 send message to Niltava

Gewoon wachten, heb ik met mijn wildvang ook gedaan. Als ze beginnen ze zeuren/zingen(klaagelijk geluid) hebben ze meestla eieren.
Ze zitten bij mij veel in het blok, behalve als ik er niet benhappy :)
Inderdaad veel knagen en streken uithalen. Zijn echte donders.


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2009-04-07 - 15:00:29 send message to mila86

hoi bonteboer65,

ik geef ze alle tijd en rust maar misschien toch een optie om ze op ooghoogte te doen.
en dat zal dan met een maand of 3 zijn dan komen er nieuwe kweekboxen bij.

hoi Egon,

ik was zelf ook geen voorstander van pellets maar ik ben toevallig 3 weken geleden toch begonnen met de pelletes van versele laga (nutribirdP15) er doorheen te doen.

ik geef ook al zaadmengeling van versele laga omdat het zo lekker ruikt hahahappy :).
en natuurlijk ook fruit krijgen ze..

ik wacht ook echt wel rustig af ik doe ze toch niet weg dat vind ik zonde van me koppel...

hoi Niltava

ik wacht gewoon af net als wat ik hier voor zei ik doe ze echt niet weg....



lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-04-07 - 18:08:13 send message to lapland

Anders weet ik nog wel een plekje maak je niet druk heb een keer 16 jaar gewacht op een koppel (wilde ze gewoon niet kwijt)terwijl de witbuiken ratelden

vrgr wybe


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-04-07 - 18:16:41 send message to Max.Weijers

mila86 schrijft dat ze kou vatten bij hem in de volière. Ik heb zelf geen verstand van pionites, maar betekend dit dat ze eigenlijk niet in een buitenvolière te kweken zijn en dat je ze veel beter in een verwarmde binnevolière kunt houden?


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2009-04-07 - 18:17:28 send message to mila86

haha

zo lang wacht ik denk ik niet misschien ook wel het is wel een heel mooi groot koppel...

wie weet over 16 jaar heb ik eindelijk eitjes.
hahah

groetjes


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-04-07 - 19:24:05 send message to lapland

Nou Max bij mij speelden ze in de sneeuw maar het zijn neotropische vogels dus een goed nacht verblijf en een slaap blok volstaat voldoende


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2009-04-09 - 10:43:35 send message to kvhooff

Wat de onderste kweekkooi betreft. Behalve Pyrrhura's heb ik er nog nooit een veer in kunnen kweken. Tegenwoordig gebruik ik deze alleen nog als tijdelijke opvang voor jonge vogels.

Bij mij doen de caiques het beste in de voliere en de bovenste kweekkooi zodat ze op me neer kijken.



Kees



kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2009-04-09 - 10:56:49 send message to kvhooff

Het kan best lang duren voordat Caiques gaan kweken. Ik heb bij een vriend een geweldig kweekkoppel gekocht. Hij had ieder jaar zonder problemen jongen.

Bij mij heeft het 4 jaar geduurd voordat ze weer begonnen. Op het ogenblik ben ik er helemaal

gelukkig mee. Ieder jaar keurig op tijd jongen. Geweldige ouder eigenschappen. 2 jaar geleden waren ze opnieuw begonnen zonder dat ik er op gerekend had.
Terwijl 's nachts vader, moeder en 3 jongen (ca 16 weken oud) in het blok gingen slapen agen er 2 jongen in met nog twee eieren.
Niks aan de hand. Heb toch maar de oudere jongen eraf gehaald. De andere 2 eieren zijn ook uitgekomen en ik had 7 jongen.

Kees


basbr_94
Website Member
Posts :88

Website Member
2009-04-09 - 18:07:55 send message to basbr_94

dat is inderdaad niet mis, daar zou ik zuinig op zijn wink ;)


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2009-04-09 - 18:20:15 send message to mila86

over drie maanden krijg iknieuwe kweekboxen.
dan verhuis ik ze naar een boven hok en dat ze me meer zien aankomen enzo.

wie weet voelen ze zich daar beter bij.

en zo'n koppel als jou zou ik ook zuinig op zijn.
ik ben al zuinig op me koppel...



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 138 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede