Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ontwormen en bodembedekking Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ontwormen en bodembedekking
mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-04-24 - 13:21:29


Ruim 5 jaar geleden ben ik met een nieuwe bodembedekking begonnen. De naam mag ik geloof ik niet noemen i.v.m reclame. Ik heb voordat ik deze nieuwe bodembedekking gebruikte eers alle vogels laten ontwormen (kaketoes) en de koppels hadden zoals vaak bij kaketoes wormeieren.

Ik heb vervolgend de koppels ieder jaar laten testen en tot op heden (gisteren weer de uitslag gekregen) en HOERA wederom wormeieren vrij.

De kaketoes bezitten een nachthok en een voliere zodat ze dus ook buiten komen. En scharrelen zoals echte kaketoes regelmatig op de bodem.

Ik heb nu toch zo langzamerhand het vermoeden dat de bodembedekking het geen wat ze beloven, waarmaken, absorptie van bacterien en andere stoffen.

Ik ben hier zeer blij mee , want op deze manier hoef ik gelukkig de kaketoes niet uit te vangen gepaard gaande zoals u weet met de nodige stress.

Tevens blijkt hier uit dat eerst een mestonderzoek ipv van preventief ontwormen wel dergelijk zin heeft. Op deze manier krijgen ze geen medicijnen (gif) binnen wat ook niet nodig is.

Voor alle duidelijk ik verkoop deze bodembedekking niet, heb er geen aandelen in etc.
Dus geen enkel belang bij verkoop bij dit product.

Ik wilde alleen maar even deze ervaring met u allen delen.

Gr

Henk


keizer
Website Member
Posts :37

Website Member
2009-04-24 - 15:04:08

Hallo Henk,

Is deze bodembedekking voor in de nachthokken of ook voor in de buitenvolieres geschikt?


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-04-24 - 17:12:25

beiden


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-04-24 - 17:39:27


volgens mij heb je wel de volieres open en krijgen je vogels wilgen takken dus wormen zouden ze wel kunnen krijgen.


Eten ze deze bodembedekking ook?
misschien zit er een stofje in waar wormen niet tegen kunnen.

groetjes egon


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-04-24 - 18:11:37

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Egon

Klopt is open en natuurlijk ook wilgentakken.
Desondanks dus al 5 jaar geen wormen zoals je kunt lezen. Ik weet niet of het perse door de bodembedekking komt, maar het is wel opvallend.

Ik zie ze het niet eten maar ook al zouden ze dat doen dan kan het geen kwaad. Zelfde effect als grit . Nee er zit geen stofje in zover ik weet. Het is een natuurlijk product.

In de beschrijving staat tevens geschikt als vogelgrit, rijk aan mineralen bevordert de spijsvertering, ontgift, diaree remmend, geeft droge mest. Geen chemicalien 100 procent natuur product
gr

Henk


R.D.
Website Member
Posts :44

Website Member
2009-04-25 - 09:05:42

Hallo.

Sommige vogel soorten spelen er mee, ze nemen het in de bek en knabbelen erop.
Maar dat Henk al zo'n lange tijd geen last meer heeft van wormen in zijn vogelbestand, wil natuurlijk ook al zat zeggen hoe serieus henk met zijn hobby omgaat.
Want als je deze bodumbedekking gebruikt, moet je natuurlijk nog altijd op de hygiëne letten. Het is geen wondermiddel, wel een zeer goed hulpmiddel wink ;)

Groeten Richard.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2009-04-25 - 20:38:23

Hallo Henk bedoeld dus zeoliet gebruik het zelf nu ook voor m'n grijze roodstaarten en de reuk zoniet de stank is over

Paul


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-04-25 - 21:12:41



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-04-26 - 08:37:42

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb het afgelopen jaar als proef in enkele binnenverblijven geprobeerd.

het is vrij prijzig maar goed spul,en zeker ook geschikt voor kooien met een wat vochtoptrekkende bodem(die ik helaas enkele heb)

of het positief bijdraagd op het minder last hebben van wormen zou ik niet weten,daar mijn voorkeur uit gaat naar ,,zwarte,,grond in de buitenvoliere waarin het (ingezaaide en niet ingezaaide) onkruid weelderig groeid.happy :)

Het risico van het krijgen van wormen neem ik op te koop toe;ik wil ze namelijk het rond scharrellen op de bodem en wroeten in het zand niet ontnemen.

Groeten Rene


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-04-26 - 10:17:13

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Het risico van het krijgen van wormen neem ik op te koop toe;ik wil ze namelijk het rond scharrellen op de bodem en wroeten in het zand niet ontnemen. Quote Renee.

Ook de kaketoes scharrelen op de bodem en wroeten door het zeoliet heen. Daarom neem ik ook de zeer fijne korrel 1-3 mm. Het is zelfs mogelijk onkruid in dit spul te laten groeien, ik heb ook in de hoek "muur" staan wat ze gretig plukken. Zeolite gebruiken ze in de plantenindustrie ook om jonge plantjes te kweken.
Vertelde me gisteren iemand via pm.

gr

Henk


kkikkert
Website Member
Posts :24

Website Member
2009-04-26 - 19:21:12

mischien een domme vraag maar je zegt eerst dat ze het niet op eten. En in de beschrijving staat werkt het zelfde als vogelgrit en is rijk aan mineralen. Wat heb je er dan aan als het er in zit??


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-04-26 - 19:24:37

Ach domme vragen bestaan niet he wink ;)
Die van mij zie ik het niet eten vinden hun eigen grit kennelijk lekkerder. Maar dat wil niet zeggen dat andere vogels het wel opnemen.


kkikkert
Website Member
Posts :24

Website Member
2009-04-27 - 18:08:16

ha ja op zoon manier had ik het nog niet bekeken



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 193 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede