Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kwartels verwijderen van de warmteplaat Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kwartels verwijderen van de warmteplaat
VGM
Website Member
Posts :89

Website Member
2009-04-24 - 19:45:13 send message to VGM

Hoi mensen
ik heb via een broedmachine
2 Japanse kwartels,4 chinese dwergkwartels en 4 Virginsche boomkwartels gekweekt

nu is mijn vraag ,na hoeveel weken mag ik de warmteplaat weghalen

mijn kwartels zijn nu ongeveer 4 weken oud


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-04-25 - 08:37:19 send message to Rogert

Als de kwartels in de veren zitten dan zijn ze in staat zichzelf warm te houden. Ze zullen dan af en toe tegen elkaar aan kruipen om elkaar warm te houden.

Zie je dat de kwartels erg heftig elkaars warmte opzoeken en dat dat een grote bezigheid van de dag wordt, dan moet je iets van een warmtebron terughangen.

Maar even een andere vraag: heb jij ze op een wamteplaat op de grond of een warmteplaat in de lucht? Een grondplaat kan namelijk voor een hoop problemen zorgen, maar kennelijk heb jij toch jongen groot gekregen. Of heb je veel uitval gehad?


VGM
Website Member
Posts :89

Website Member
2009-04-26 - 14:17:16 send message to VGM

Hoi Rogert,bedankt voor je antwoord

neen veel uitval heb ik niet 1 Japanse ,omdat het mijn allereerste jongen was en ik dus dat kuiken te snel uit de broedmachine heb gehaald

1 Chinese ,maar ik vermoed dat die door iets verkeerd te eten is overleden ,was s'morgens was hij nog goed levend en s'avonds lag hij dood

De warmte plaat is een grondplaat waar de jongen kunnen onderkruipen, en dat lukt wonderwel prima
ze hadden me op voorhand geleerd als de jongen rechstaan ze met hun rug tegen de warmteplaat aan moeten kunnen,ook zeiden ze me als de jongen teveel piepen de warmteplaat te hoog staat(dus moet je hem laten zakken) ,het is dus een beetje zoeken.Hij is ook regelbaar ,in begin staat hij heel hoog nu nog op de helft en dat zet ik om de week wat lager



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede