Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Japanse meeuwen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Japanse meeuwen
knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-01 - 11:37:40 send message to knyke

Hallo,

Ik heb sinds vorige zondag 2 japanse meeuwen.. Nu weet ik vandaag nog steeds niet of het een koppel is of het twee dezelfde zijn. Ik moet de ganse dag werken en als ik thuis kom zit ik toch nog ff een paar minuten te kijken of ik iets verschillend kan opmerken.
Het enige dat ik op dit moment kan zeggen is:
-de ene japanse meeuw doet prrrrrtt, bij de andere is er wel een scheller geluid en een beetje pieeet in, maar ook nog wel een beetje met een rrrr erin dus zo'n beetje prrrieet laugh :D ja lastig om te verwoorden ze laugh :D
-toen ik ze juist in de voliere had gezet hoorde ik dacht ik één zo'n raar geluidje maken en als ik op youtube ga opzoeken is dat wel het gezang van het mannetje...
- MAAAAAR.. die één waarvan ik twijfel dat het een man is heb ik nog nooit zien dansen zoals ze op websites aangeven en ook nog maar (die ene keer) horen zingen.
- Die ene (waarvan ik denk dat het een pop is) vliegt constant weg van de andere en de andere (waarvan ik twijfel) vliegt er constant achter
- Ze zitten al sinds dag één in een vogelkastje met zijn twee, maar ze maken geen nest (nestmateriaal is er veel aanwezig)
- Ze zitten met nog 7 andere vogels in de voliere waarvan 5 kanaries en 2 zebravinken


Dus samengevat heb ik er één waarvan ik het toch wel vrij zeker weet dat het een pop is en één waarvan ik twijfel omdat hij wel een prriiieeet heeft, maar niet danst of zelden zingt en nog geen nest hebben gemaakt.

Wat denken jullie heb ik hier twee poppen of denken jullie dat ik te snel ben met conclusies en is het normaal dat hij niet meteen overgaat tot dansen en zingen? Graag zoveel mogelijk reacties!!


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2009-05-01 - 19:15:23 send message to Tenzi

Ik heb twee poppen in een broedkooi en een stel in de voliere. De poppen maken beide een prrrrt-geluid (lijkt op een krekel), broeden keurig (in een nestkastje), maar maken bij mij geen nest.
In de voliere hebben de vogels een prachtig nest gemaakt (in een nestkastje) met een overhangend afdakje. Ik heb echter het mannetje ook nog nooit zien zingen en 'dansen' voor het popje.
Mogelijk is de afwezigheid van nestbouw, wel een teken dat het twee popjes zijn?


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-05-01 - 19:48:39 send message to digipeet58

ik heb een donkerbruin koppeltje gehad waarvan het mannetje vrij vaak danste voor een popje.
nu ze verkocht zijn hebben ze bij de nieuwe eigenaar een nestje en er zijn onretussen jonkies.
ik heb zelf nog 1 popje en een man zilverbekje;
die hebben nu ook al jonkies.
het popje hielp bij mij gewoon mee met de nestbouw.
sorry, maar volgens mij kun je het echt pas zeker weten als je bv. een hele (zater)dag goed gaat zitten kijken.
succes ermee. Peter


oehoe
Website Member
Posts :83

Website Member
2009-05-02 - 08:17:00 send message to oehoe

Ook twee mannen zullen een nest gaan maken.
De enige manier is toch observeren of ze appart van elkaar zetten zo ze elkaar wel kunnen zien in b.v een tetoonstellings kooitje meestal duurt het dan niet zo lang voor de man zich laat horen.
Het geluid van de man herken je heel makelijk als je het eenmaal hoort.
Succes.


fietsbel
Website Member
Posts :6

Website Member
2009-05-23 - 22:07:47 send message to fietsbel

je kan het ook aan de ogen zien bij de man is deze meer ovaal en de pop rond
maar ik kan niet zeggen dat dat bij alle japanse meeuwtjes is bij die van mij in ieder geval wel


parkiet24
Website Member
Posts :28

Website Member
2009-05-24 - 08:34:15 send message to parkiet24

het is moeilijk te zien bij japanse meeuwen, het enige is dat de man zingt, en met een lange nek gaat zitten, en heen en weer springt, heb er zelf meerdere gehad, en dat ging ontzettend goed, we hebben er 5 gehad, en broeide gezamelijk, dus wat ik je aan zou raden, neem er een paar bij, en gegarandeert dat je kunt zien dat er een man bij zit, en dan kun je altijd nog besluiten alleen een koppeltje te houden.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-05-24 - 18:49:03 send message to lZebravinkjel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De houding van een zingend mannetje:


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-05-24 - 23:03:54 send message to digipeet58

mooie foto Robin.
duidelijker kan het niet gemaakt worden.


MrBizarro
Website Member
Posts :1

Website Member
2009-08-27 - 21:13:59 send message to MrBizarro

Ik ben pas begonnen. Was niet de bedoeling. De parkieten maakten teveel herrie. Lang verhaal. Lama. Ze wisten ons bij Europatuin te overtuigen dat het een koppeltje was. Niet bedoelt om er mee te kweken. Voor mij hoefde het niet zo. We hebben weer 9 cavia's. Kunnen ook aardig piepen. Vooral niet ritselen. De 1, donkerbruine, maakte wel een apart geluidje. Meer herrie maakte die niet. Nu vanmiddag moest ik er voor iets anders zijn. Een aanbieding zand. 20 kilo voor 5 euro. Even wat staan babbelen. Er zaten er 4. Ze wist niet wat het waren. Ja, JM. Er waren 2 duidelijk wittigen en ze dacht dat dat mannetjes waren. Maar ze maakten nog niet geluid. Dus ik verteld wat voor geluid de onzen maakten. De pop fluistert een beetje. De man zingt niet echt, maar maakt een apartje melodietje. Ik denk om te imponeren. In het begin (sinds maart ongeveer) zat zij steeds te eten. Net of die er problemen mee had. Hij eet heel weinig en is veel aktiever. Maar nou het mooiste. Ze kropen 's avonds als het donker werd allebei in het voerbakje. Hij altijd onderop. Nog een nieuw kooitje gekocht. Rond. De oude miste de originele voerbakjes. Maar vonden we toch wat te klein. En misschien wilden we toch wel zo'n nestbakje. Die hebben we nu. Mandje erin. Ik weet niet of dat voldoende is. De kooi is groot genoeg voor een heel gezin. 70 cm hoog. De rest is te verwaarlozen, vind ik. Wel sierlijke bovenkant. Na een week hebben ze eindelijk dat nestkastje gevonden. En wie zit er net in het mandje het mannetje. Het vrouwtje zit weer raar. Op de rand. Dan twijfel ik toch wel weer even. Het mannetje gaat toch niet in het nestje zitten ? Heb al wat sites afgezocht. Origineel schijnen ze Chinees te zijn. Geïmporteerd. En de herkomst vergeten. De Chinese nachtegaal bestaat wel, maar de Japanse ? Waarom heet die ook wel zilverbekkie ? Ze zijn meer bruinig (tinten) al dan niet met wit. En hoe oud kunnen ze worden ?


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-08-28 - 17:59:54 send message to chrislaevers

Ik heb twee mannetjes. Ik vind niet dat ze dansen maar als ze een geluid maken hebben ze een wat ik noem 'bierbuikje'.
't Is een 'koppeltje'. Vorig jaar heb ik één man weggenomen en er een pop bijgezet van een ervaren kweker. Na drie dagen was ze dood door aanval.
Dus de twee mannen zitten terug bijeen voor de rest van hun leven. Ze maken samen nest. Ik heb er al eens eieren onder gelegd van zebravinken maar die zijn niet uitgekomen, ook al hebben ze er op zitten broeden.

Christine



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 167 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede