Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > HELP kwarteljongen in broedmachine Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : HELP kwarteljongen in broedmachine
Jai
Website Member
Posts :2

Website Member
2009-05-15 - 12:52:24 send message to Jai

Hoi, ik heb van mijn opa kwarteleitjes gekregen, en die in een broedmachine gelegd. Nu was er al een uitgekomen maar mijn vader had de volgende dag een schaaltje water erin gezet, en toen verdronk diesad :(
Nu heb ik sinds vanochtend weer 2 jonkies.
Maar wat moet ik nu doen, ik weet niet wat ze moeten eten en hoe moet ik ze nou veilig laten drinken en waar kan ik ze zolang in zetten.
bedankt alvast gr jai 11jaar


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-05-15 - 12:59:58 send message to AlmeerseParkiet

Hoi Jai lekker handig van je om zonder iets te weten levende wezentjes te verzorgen.
Maar kijk gewoon even op google joh daar is genoeg te vinden


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-05-15 - 13:23:59 send message to blg

Hoi Jai lekker handig van je om zonder iets te weten levende wezentjes te verzorgen.
Maar kijk gewoon even op google joh daar is genoeg te vinden

AlmeerseParkiet lekker handig van je om met nutteloze commentaren te komen.

Even naar de dieren speciaal zaak daar hebben ze drinkflesjes.
http://www.vogelproblemen.nl/Voeding/Water-drinkflesje.JPG


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2009-05-15 - 17:15:45 send message to Asura

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi Jai,
Leuk dat je kuikentjes hebt!
Wij hebben op het moment ook onze eerste kwartelkuikentjes, maar die lopen bij hun moeder dus die leren van haar wat ze kunnen eten en wat niet.
Je kunt tijdelijk een schoteltje met water neerzetten, daar kunnen ze uit drinken zonder te verdrinken (maar het wordt wel snel vies omdat ze er doorheen lopen, dus wel vaak even verversen!)
Wat eivoer of universeelvoer en trosgierst kunnen ze eten. Bij de dierenwinkel verkopen ze ook speciaal opfokvoer voor kwartelkuikentjes.

Hou je ze trouwens wel nog onder de warmte-lamp? Ze hebben nog veel warmte nodig!!


Chantalliej
Website Member
Posts :27

Website Member
2009-05-16 - 15:49:41 send message to Chantalliej

Ik heb pasgeleden ook kwarteljongen gehad welke wel door hun moeder waren uitgebroed maar nite goed warm werden gehouden. Ze lagen op sterven na dood in mijn volière en ik heb ze hier toen uitgehaald en opgewarmd in mijn handen. Toen ze weer wat opgewarmd waren kwamen ze weer tot leven. Hierna heb ik in een doos gezet met een warmtelamp erboven. Hierbij had ik een jampotdeksel met water en opfokvoer (ik had voor lories, maar volgens mij heb je ook speciaal voor kwartels) op de grond. Ze verdrinken inderdaad heel erg snel dus wanneer je water neerzet doe dit dan echt in een laagje van 3 mm en ververs dit om het uur, omdat ze er ook doorheen lopen. Veel succes ermee!


tuga
Website Member
Posts :22

Website Member
2009-05-16 - 16:53:25 send message to tuga

Hallo,

Om te voorkomen dat ze verdrinken kun je ook knikkers of steentjes in een klein waterbakje doen. Kunnen ze erover heen lopen en daar tussen drinken. Wel regelmatig schoonmaken.

vr gr Gerjan


gait
Website Member
Posts :25

Website Member
2009-05-16 - 18:19:40 send message to gait

Hallo je moet er een stuk of 4 lege bierdopjes met water er in neer zetten .


Jai
Website Member
Posts :2

Website Member
2009-05-17 - 10:50:11 send message to Jai

Hoi bedankt voor jullie reacties, ik heb er ondertussen 3 en de 4e is er bijna.
We hebben een klein drinkpijpje erin staan en dat gaat prima. Vandaag moeten de eerste 2 over naar een ander kastje en ik had al een lamp gelregeld. Ik hjad van mijn opa ook voer gehad en dat eten ze goed. NOu moeten ze goed groeien en dan ga ik zelf een kooitje kopen. laugh :D


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-05-17 - 15:52:40 send message to ParkietenPeter

@Almeerseparkiet,

Zou jij zelf tevreden zijn met zo'n antwoord?
Dit forum is bedoelt om mensen met vragen te helpen. Ik geloof niet dat 'n standaard antwoord als: "Google gebruiken" bijdraagt tot een tevredenstellend antwoord cq. discussie.

Je mag je kennis best wel delen hier.

M.vr.gr.
ParkietenPeter
moderator VA


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-05-17 - 15:55:55 send message to ParkietenPeter

Jai, let er ook op dat je geen zaagsel op de bodem legt. Dit eten ze nl. ook en dat gaat natuurlijk niet goed. Mijn ervaring is dan wel met virg.boomkwartels en iets groter dan de chin.

wink ;) Peter


jordy87
Website Member
Posts :17

Website Member
2009-05-18 - 21:16:17 send message to jordy87

Mijn chinese dwergkwartels hebben zelf ook jongen, ik heb 2 jampot deksels met water in de voliere staan en ik geef de jongen veel geknipte meelwormen en af en toe wat kleine maden. Ze groeien als kool!


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2009-05-21 - 13:12:19 send message to medaar

het beste is ze eerste kippenmeel geven. drinken uit een kanarie glazen fontein. en warmte dat moeten ze hebben. rest is niet nodig.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 266 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede