Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Japanse kwarteleieren broeden in broedmachine Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Japanse kwarteleieren broeden in broedmachine
knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-20 - 21:11:41 send message to knyke

Beste mensen,

Ik ben van plan eieren van mijn japanse kwartels uit te broeden in de broedmachine. Nu ben ik al naar verschillende websites gaan kijken hoe ik hier best aan begin. MAAAR... de ene website zegt een temperatuur van 98-100° fahrenheit. De andere 101° fahrenheit. Dit over de temperatuur.
De luchtvochtigheid is ook niet iedereen het over eens, de ene zegt tussen 50-60% tot het aanpikken van het ei en dan verhogen naar 70%, de andere zegt tussen 40-50% en al een twee dagen op voorhand verhogen naar 60-70%. Wat is nu eigenlijk het beste, want ik weet het niet meer ze.. Wie heeft er hier ervaring met het uitbroeden van kwarteleieren in de broedmachine.


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-21 - 12:09:17 send message to knyke

hallo graag snel een reactie want ik kan geen dagen meer wachten natuurlijk!!!


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2009-05-21 - 13:00:19 send message to medaar

tempi. moet tussen de 101 en 102 staan. vochtigheid boven de 60. eieren altijd op zelfde tijdstip keren. om 7uur in de morgen en s avonds om 19 uur.je kan na 10 dagen ze horen. neem ei uit kas en bij je hoor houden, tik ertegen en die zal terug tikken( tof ze).en er moet altijd damp op ruitje zijn van broedkas.ik benevel ze altijd de laatst 2 dagen de eitjes. nooit een kuiken helpen uit ei komen, is zinloos, die gaan zeker doodt. kweek al meer dan 30 jaar in broedkas. een 450 per jaar ze.je moet wel een moederhuis maken of couveuse. ze moeten op draad lopen met kleine mazen, en lamp van 40 watt die dag en nacht brandt.heb je nog vragen?? laat maar komen.
.


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-21 - 13:39:13 send message to knyke

hmm wel vreemd dat jij vochtigheid boven de60% neemt. Op allerlei verschillende sites staat maar maximum 60%. Ik moet ook werken overdag dus ik kan niet constant de eieren benevelen de laatste twee dagen. Nog meer ervaringen?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede