Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > besmet met polyoma Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : besmet met polyoma
annie65
Website Member
Posts :5

Website Member
2009-05-23 - 10:03:51 send message to annie65

Hallo,
Welke aktie moet je ondernemen als je van iemand weet dat diegene vogels door verkoopt met de wetenschap dat ze besmet zijn met polyoma virus?
Ik heb een koppel aangekocht, getest bij de eigenaar waaruit blijkt dat 1 vogel positief is.Ik heb naar aanleiding daarvan de koop ingetrokken.
Tot mijn verbazing staan ze een halve dag later te koop aangeboden op marktplaats!!
Graag serieuze reacties


annie65
Website Member
Posts :5

Website Member
2009-05-23 - 10:11:01 send message to annie65

Het gaat om een koppel kaapse papegaaien


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-05-23 - 10:14:38 send message to ParkietenPeter

Annie65,

Mijn bijdrage op jouw andere reactie is duidelijk! http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=9012&recordnum=0

Niet opnieuw beginnen!

Eerst naar mij toe reageren zoals ik aangeef in http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=8533&recordnum=0

Parkietenpeter
Moderator VA


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-05-23 - 11:41:58 send message to Wickingh

Wettelijk kan je niets doen.
Een openbare schandpaal, zou kunnen waarschuwen , maar daar zitten juridische haken en ogen aan.
Jij zal moeten kunnen bewijzen dat het daadwerkelijk om dat zieke koppel gaat.

Moreel verwerpelijk zeer zeker , helaas zal deze meneer niet de 1ste en ook niet de laatste zijn.

Het enige wat je tegen dit praktijken voor jezelf kan doen is vasthouden aan een strak testregime en een behoorlijke quaraintaineperiode,

mvg Frank


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-05-23 - 12:21:28 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Moeilijk zaak. Op deze manier kan deze meneer dus wederom zijn zieke vogel verkopen. Als je bewijs hebt zou je die parkietenpeter kunnen laten zien. Wellicht dat de marktplaats link dan toch geplaatst kan worden. Je heb in ieder geval goed gehandeld door de vogels te laten testen en de koop ongedaan te maken. Hopelijk trappen anderen er ook niet in, maar ben er bang voor.

Hoop niet dat deze "kweker" de gelegenheid krijgt hier zijn koppel te koop te zetten.

Gr

Henk


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-05-23 - 12:45:07 send message to johanblok

Mij dunkt dat je bijvoorbeeld wel een site kunt opzetten met daarin gescande documenten van uitslagen van vogels met daarbij behorende ringnummers. In advertenties op de diverse sites kun je vervolgens een algemene oproep doen om hier eerst te kijken alvorens te kopen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-05-23 - 15:35:09 send message to ParkietenPeter

quote
Hoop niet dat deze "kweker" de gelegenheid krijgt hier zijn koppel te koop te zetten.

Mocht dit dus gebeuren neem dan zeker contact op met Agabird.
Hij kan evt. advertenties verwijderen, daar heb ik geen vat op.
Maar dit is iets wat wij als VogelArena dus wel in de hand kunnen houden. Op andere sites hebben wij geen machtiging.

Parkietenpeter
Moderator VA


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-05-23 - 15:38:05 send message to ParkietenPeter

quote
Mij dunkt dat je bijvoorbeeld wel een site kunt opzetten met daarin gescande documenten van uitslagen van vogels met daarbij behorende ringnummers.


Dat is trouwens denk ik wel een optie die wettelijk zou mogen volgens mijomdat er geen persoonsgegevens vermeld worden heb je hier al niet mee te maken. Je zou het dan een registratiesite moeten noemen.
Maar dat zou iemand eens kunnen uitzoeken.

wink ;) Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede