Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ideale Japanse kwartels kweek omgeving. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ideale Japanse kwartels kweek omgeving.
Servy
Website Member
Posts :46

Website Member
2009-05-31 - 15:36:51 send message to Servy

Hoi allemaal,

voor wie het nog niet weet ik heb net kwartels.
wink ;)

Wat is de iedeale omgeving om het leggen te stimuleren en het broeden te motiveren.
Ze krijgen genoeg eten en drinken. Ook hebben ze genoeg plekjes om te schuilen.

Wat nog meer?


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2009-05-31 - 15:40:36 send message to suk

geduld is ook wel belangrijk laugh :D


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-05-31 - 17:57:15 send message to Karel

De ideale omgeving is een veilige omgeving. Bijvoorbeeld een afgedekte ren om ze tegen vijanden van buitenaf te beschermen.wink ;)


mearn
Website Member
Posts :45

Website Member
2009-05-31 - 18:10:24 send message to mearn

Japanse kwartels leggen meestal al na 6-7 weken.
En dan elke dag een ei. Je hebt niet eens een haan nodig. Huisvesting is meestal geen probleem, je kan ze al in een kooi houden van ongeveer 80x50 cm, hoewel dit niet ideaal is. Groter is natuurlijk beter, in frankrijk worden ze in legbatterijen gehouden van 40x40xm.
Als je nog steeds geen eieren hebt na enkele weken dan klopt er iets niet.
Zijn het wel hennen.
Wat voer je ze.

Groetjes,
Jos


Servy
Website Member
Posts :46

Website Member
2009-05-31 - 19:46:39 send message to Servy

Ik heb ze pas een paar dagen,
Ze krijgen mais, vogelzaad en meel wormen. Daarnaast natuurlijk alles wat ze kunnen vangen en uit het groen halen... haha...

Ja een veilige omgeving is natuurlijk belangrijk, lol, kom ik ook net achter...hahaha.

Ik heb nu 1 mannetje en 1 vrouwtje dus hen en haan aanwezig....



Servy
Website Member
Posts :46

Website Member
2009-06-01 - 20:05:47 send message to Servy

Maar is er verder geen ander voer dat jullie aanraden?


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-06-02 - 08:52:33 send message to knyke

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Mijn Japanse kwartels (2 hennen, 1 haan) zitten in een voliere van 3x1x2 en hebben enkele dakpannen waar ze onder kunnen schuilen alsook een nachthok. Heb ook een zandbad (bloempotonderlegger) waar ze dus een zandbad in kunnen nemen, dat hebben ze ook altijd graag. Voorts heb ik sinds twee-drie weken bijna elke dag een ei. De eerste zeven liggen nu juist een week in de broedmachine en zjin (denk ik) na het schouwen allemaal bevrucht. Nu heb ik weer twee eieren op twee dagen en die ga ik eens laten liggen om te zien of ze toch overgaan op natuurbroed. Je kan toch best overgaan op meer hennen bij één haan, aangezien in de kweek de japanse kwartelhanen wel eens agressief durven zijn. De mijne is dat ook. Had overlaatst een derde hen bij hem gezet en de volgende dag was die doodgepikt.. Dus NOOIT een nieuwe hen bij de haan zetten als je het niet in het oog kan houden. Eerst de haan twee dagen apart zetten best. Uit mijn fouten leer ik natuurlijk... Ik geef mijn kwartels gewoon zaden, insectenpaté, maagkiezel en ze eten ook mee van het eivoer van mijn vogels.. en daarnaast ook buffalowormen voor de betere kweekresultaten happy :) Nog vragen of opmerkingen?


Servy
Website Member
Posts :46

Website Member
2009-06-02 - 18:30:36 send message to Servy

Zijn buffoalo wormen beter dan meelwormen??


Servy
Website Member
Posts :46

Website Member
2009-06-04 - 21:20:45 send message to Servy

Weet iemand dit??? en hoeveel wormen per dag kun je een japanse kwartel voeren??



knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-06-05 - 11:03:15 send message to knyke

haha ik plak er nooit een aantal op.. ik schud er een paar in een potje en die zijn vrij snel op.. Ondertussen nog geen eieren?


mearn
Website Member
Posts :45

Website Member
2009-06-05 - 11:12:59 send message to mearn

Knyke,
Denk ook even aan je hennen, je geeft de haan wel de schuld maar deze heeft vermoedelijk alleen willen paren, dit gaat dan vaak wel erg wild, maar de hennen pikken iedere nieuwkoper behoorlijk tot dodelijk. Dit gebeurt ook als je alleen maar hennen hebt lopen. Nieuwe vogels in een groepje toevoegen lukt meestal alleen maar door ze eerst gescheiden door een gazen paneel aan elkaar te laten wennen en dan na ongeveer 2 weken het paneel verwijderen.
Wat betreft voeding, je kan de kwartels beter een z.g.n. sierhoenderkorrel geven omdat ze eiwitrijk voedsel nodig hebben, zeker de japanse kwartels door de zeer hoge eiproductie. Gezonde jappen leggen iedere dag een ei. soms zelfs 3 eieren per 2 dagen.
Meel en buffalowormen geef ik als snoepje, 3-4 per kwartel, meer is vaak niet nodig omdat je deze later terug vind met schoonmaken.

Groetjes
Jos


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2009-06-05 - 14:32:17 send message to vandervliet

Een siertegel schuin tegen de wand aanzetten met de zijkant naar een wand, geeft een mooi donker plekje. Een graszode andersom en daar een kuiltje in maken. Als de hen dan broedneigingen krijgt doet ze het daar absoluut goed op.

sportgroeten
Jan


Servy
Website Member
Posts :46

Website Member
2009-06-05 - 15:41:00 send message to Servy

Ik heb de haan en hen nu een week hiero en ze hebben nog geen eieren gelegd. Ze hebben genoeg donkere plekjes. Heb zelfs een konijnenhok erin staan en daar kunnen ze goed onder. Is van alle kanten afgesloten behalve van voor. Dus ze hebben ruimte genoeg.


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2009-06-05 - 21:43:53 send message to vandervliet

Dan is geduld een goede raadgever!

sportgroeten
Jan


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2009-06-06 - 09:08:35 send message to arjandaf

neem er zowiezo een hennetje bij dit vanwege de G@%!^ zin van het haantje .die manne willen de hele dag niets anders dan treden .(mazzelaars)
en voor nieuwe vogels erbij plaatsen gaat het niet over de aanwezigheid maar ook om de geur ik spuit meestal alle aanwezige en de nieuwe vogel in met een dethol-water verdunning en verhang een tak enz

gr arjan



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 160 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede