Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Mijn jonge kraai
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Mijn jonge kraai
aize
Website Member
Posts :4

Website Member
2009-06-01 - 22:25:28 send message to aize

Hoi allemaal!

ik heb een jonge kraai gekocht (100 euro) met vaste voetring bij een kwekerij.
En de bedoeling is om hem groot te brengen en dan mooi dagelijks los rond het huis te houden en dat hij dan snachts zelf in de bijkeuken kan gaan zitten, waar dan zijn eten klaar staat.

Alles gaat vrij goed en hij is nu ongeveer een maand oud maar hij begint stees minder te eten.
Toen ik hem net kreeg schrokte hij echt mijn halve vinger mee naar binnen altijd maar de laatste 2 dagen lijkt het wel of hij geen honger meer heeft??
Als ik zijn naam zeg gaat hij wel bedelen maar als ik dan met een paar honde brokken/kattebrokker/rozijnen/of de spuit met daarin universeelvoer enz, dan sluit hij zijn snavel en blijft hij het bedelende geluid maken.

Als ik na veel aandringen het dan toch voor elkaar krijg om er een paar brokjes in te krijgen dan spuugt hij ze weer uit???

Ik baal echt enorm want ik wil juist dat het een enorme sterke en dikke grote kraai word en hij is al niet zo dik!

Wat moet ik in vredesnaam doen om hem aan het eten te krijgen? en het liefst zo veel mogelijk!

Even voor alle duidelijkheid, ik voer hem altijd alles op lichaams tempratuur en alles geweekt in warm water.

Hij heeft de hele dag amper wat gehad ook al probeer ik het wel de hele tijd dus maak me echt zorgen nu !!

Alle hulp is welkom!!

Groeten


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-06-01 - 22:36:56 send message to ParkietenPeter

Van Kraaien heb ik geen verstand, dus daar kan ik je geen zinnig woord op zeggen, sad :(

quote
Wat moet ik in vredesnaam doen om hem aan het eten te krijgen? en het liefst zo veel mogelijk!

Hoeveel weeg jij als ik vragen mag?
Ik vraag dit natuurlijk om er mee aan te geven dat jij toch ook niet blijft eten als je genoeg hebt? En wat is genoeg? Tja, adt voelt zijn maagje wellicht het beste.

De beste tip die ik je kan geven is om deze vraga voor te leggen aan de kweker. Of hém de kraai laten voeren tot deze zelfstandig is. (Wat sowieso het beste is voor elke vogel)

wink ;) Peter


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-06-01 - 22:47:29 send message to Karel

Als je een kraai vindt, die niet door de ouders wordt verzorgd en gevoed, kun je hem het best naar een vogelopvang brengen. Zij weten precies hoe je dat aan moet pakken.

PS Eerlijkheid duurt het langstwink ;)


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2009-06-01 - 22:58:35 send message to Daniel

mijn eerste reactie is neem contact op met de kweker. Mijn tweede reactie is hetzelfde als Hans.En als we ongelijk hebben zou ik dolgraag het adres van de kweker krijgen. Mag via pm.


boostergirl
Website Member
Posts :33

Website Member
2009-06-02 - 08:42:04 send message to boostergirl

ik heb ooit een kouw gehad en die gaf ik universeel voer uit dierenwinkel waar van alles in zat.


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2009-06-02 - 09:13:13 send message to Asura

Ik ken mensen die vroeger een jonge kraai hebben opgevoed: die wilde eerst niet eten, maar toen ze probeerden het voedsel aan te bieden met een zwarte sok om hun hand, lukte het wel. Die van jou is misschien al wat groot om daar in te trappen, maar het is het proberen waard.

Ik vind het mooi dat je de vogel veel vrijheid wilt gunnen en later los rond het huis wilt laten vliegen, maar hou er wel rekening mee dat veel kraaien als ze volwassen zijn weg trekken (hoe tam ze ook zijn). Hij zal toch graag een echte partner willen dan.


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2009-06-02 - 10:42:59 send message to erika

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Onze kraai kreeg univerzeel voer, daarnaast was hij ook gek van fruit vooral druiven waren favoriet.
Onze kraai was ook tam is een tijdje bij ons gebleven en heeft daarna toch voor de wijde wereld gekozen...


Kieba
Website Member
Posts :67

Website Member
2009-06-02 - 14:50:40 send message to Kieba

Aiza

Ik kan het nog steeds niet begrijpen dat er mensen zijn die een jonge kraai kopen, dit is een vogel voor in de natuur en niet in de tuin of in huis.
Wat een prijs trouwens zeg 100 € hoe durven ze het te vragen !!
Wij krijgen ze nu volop binnen en wij hebben onze handen er aan vol.

Karel hartstikke bedankt voor je reactie en zo hoort het ook, een jonge kraai breng je bij ons naar binnen en wij brengen hem groot en dan gaat hij terug de natuur in,zoals het hoort.

Aiza, als het klein is gaat die bek vanzelf open maar met het ouder worden kan je dat wel vergeten en dan MOET je overgaan op het dwangmatig voeren.
Wij brengen dit soort allemaal groot met tartaar gemengd met universeel. Op dit moment heb ik 12 jonge eksters zitten in mijn huis die ik allemaal dwangmatig voer.

Weet je wat wij ook vaak mee maken, op een zeker moment zijn de mensen het zat die vogel en dan komen ze er mee aanzetten en dan is het voor ons vaak de onmogelijke klus om deze vogel weer te laten wennen aan zijn vrijheid, maar ze zijn dan zo belachelijk tam dat het niet meer gaat.
Sta daar eens bij stil, dit is geen vogel om tam te maken.

Vrijwilligster bij het vogelhospitaal en opvang.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-06-02 - 15:08:54 send message to lZebravinkjel

... Wat is er mis met de gewone huis-tuin-en-keuken parkiet?


aize
Website Member
Posts :4

Website Member
2009-06-02 - 15:53:29 send message to aize

@Kieba : dit is een vogel voor in de natuur en niet voor in tuin of huis....


Meest bellagelijke uitspraak die ik ooit gehoord heb.

Parkieten, buizerds, papegaaien en zo zijn wel vogels voor een kooi, huis of tuin???

Dus als een stuk of 100000 mensen een dier thuis houden dan pas is zon dier er geschikt voor, of als het tropische vogels zijn, dan mag het in 1 keer wel?

Groote onzin geen 1 vogel of dier is gemaakt voor gevangenschap maar worden puur gehouden ter vermaak, zo ook deze kraai, alleen beperk ik deze niet tot een kooi of foliere maar kan hij ook zo nu en dan in de wijde wereld vliegen.


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2009-06-02 - 16:15:49 send message to Ruben89

hallo,

ja daarover kunnen we jarenlang discuseren. Maar u heeft nu eenmaal deze kraai. en moet zelf beslissingen nemen.
Wat wel belangrijk is: Is deze geringt met een goede ring? dus de voorgeschreven maat ring van nbvv/sec

mvg, ruben


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-06-02 - 16:44:24 send message to AlmeerseParkiet

Hoi,

Ik heb zelf ook een kraai als huisdier gehad vanaf baby afaan.
Hij was uit zijn nest gevallen of gegooit.

Ik voerde hem runderhart van de ranzijn.
Dat ging prima.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-06-02 - 18:28:26 send message to Karel

@aize

Als je eerlijk bent, vertel je hier ook hoe je aan de kraai bent gekomen. Dan zijn de vragen over de ringmaat (shocked 8O) en de prijs ook gelijk overbodig, denk je niet?

@Kieba

Wat betreft de "uit het nest gevallen" kraaien ben ik het helemaal met je eens.

Wat het houden van in gevangschap geboren en geringde kraaien betreft (dus legaal) ben ik het niet met je eens. Deze vogels kunnen prima door serieuze liefhebbers voor de kweek worden gehouden in daartoe geschikte ruime volieres. De prijs van 100 euro vind ik overigens in dat geval nog veel te laag!


aize
Website Member
Posts :4

Website Member
2009-06-02 - 18:50:29 send message to aize

ik heb de kraai gewoon van marktplaats gekocht, met een vaste voetring voor 100 euro, staan er wel meer op.
Wat voor ringmaat ofwat dan ook ? wat doet dat er toe in vredesnaam? wat heeft het met mijn vraag te maken??

Trouwens wat iedereen hier denkt over hoe ik er aan gekomen ben zal me een worst wezen, de reden van dit topic is voor het welzijn van het dier, jammer dat daar niet in de eerste plaats aan word gedacht maar wel aan of ik hem wel juist verkregen heb.....

Beetje triest.....


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2009-06-02 - 18:59:25 send message to Daniel

breng het dier naar de vogelopvang en @ moderators verwijder dit topic aub.


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2009-06-02 - 19:15:38 send message to Ruben89

Hallo,

gekocht op marktplaats... was ik al bang voor...
ringmaat en wel of geen ring is heel erg belangrijk. Maar als u zich goed heeft geinformeerd is dit natuurlijk geen nieuws.
De kraai is een EC(europese cultuur) vogel en heeft een naadlose ring van de wettelijk voorgeschreven maat. Indien hij dit niet heeft, begaat u nu een strafbaar feit.

mvg, ruben



Pagina : 1 2
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 232 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede