Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eieren weghalen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eieren weghalen?
kimberleyvm
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-06-05 - 12:44:06 send message to kimberleyvm

Hallo,

Een week na het uitkomen van het eerste ei, zijn de andere eiren zeer donker aan het worden, en er is nog steeds geen ei uitgekomen. het kuiken is inmiddels ook overleden. is het slim om de resterende eieren nu weg te halen zodat ze misscien aan een tweede ronde beginnen?


populier
Website Member
Posts :51

Website Member
2009-06-05 - 13:02:16 send message to populier

Dit bericht is 2 keer gewijzigd


Ik heb wel eens gehoord dat je de eieren in een bakje lauw water kan leggen en dat je dan kan zien of het kuiken in het ei nog beweegt, niet te lang natuurlijk.

Zo ja nog even laten broeden.

Zo niet heeft het geen zin dat de pop op dooie eieren blijft broeden en weghalen dus.

Groeten Michael.


goulds75
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-06-05 - 13:07:27 send message to goulds75

Kan het zijn dat na de eerste ei geen eieren meer gelegd zijn?En de rest van de eieren na een week gelegd zijn?Of later?Dat verklaart dat ze nu pas donker zijn.Dan zullen ze waarschijnlijk nog uitkomen.
Maar over welke vogels gaat het?


kimberleyvm
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-06-05 - 13:10:21 send message to kimberleyvm

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Pennanten, het is ook het eerste legsel pas van dit koppel. Ik vind het sneu omdat ze zo haar best doet, maar ik heb gekeken net en ze was heeel druk met schuiven van de eieren, maar ze zien er vreemd uit, allemaal donkere plekken en sommige met barstjes.. maar zo zagen ze er een dag of 5 geleden ook uit.. en zolang kan het toch iet duren?


goulds75
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-06-05 - 13:25:54 send message to goulds75

Dan kan het zijn dat de jongen de ei wel aangepikt hebben maar niet kunnen uitkomen.Dan zijn ze al waarschijnlijk dood.Je kan proberen een ei vorzichtig openmaken en kijken wat er in zit.Als de kuiken dood is kun je de eieren weghalen.Dan zullen ze gauw met een nieuwe ronde beginnen.


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2009-06-05 - 14:06:23 send message to hansbuffel

Ik had dit onlangs ook voor, wel bij vinken. De witte eitjes vertoonden donkere vlekken langs de binnenkant en barstjes aan de buitenkant. Dit kwam doordat de jongen doorgegaan zijn na een aantal (7à8) dagen broeden en de inhoud van het ei begon uit te drogen, vandaar de barstjes. De donkere vlekken komen van de dode foetus en het eigeel dat begint te ontbinden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 220 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede