Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > DRINGENDE HULP!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2009-06-14 - 00:15:08 send message to BZB

belangrijk te weten is waar je eieren vandaan komen.
heb je ze ergens gekocht? of is het van je eigen hennetjes.
dat niet op de poten kunnen staan is vaak een kwestie van inteelt.

Net als alle andere mensen wil ik je ook best wel helpen, maar de informatie die je geeft is zo warrig, onvolledig en tegenstrijdig dat ik je eerst aanraad je beter te informeren voor je verder broedt. Je luchtvochtigheid is zowiezo te laag.


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-06-14 - 09:35:38 send message to knyke

Nee het is 100% zeker geen inteelt! Ondertussen is het kuiken met de scheve poten toch gestorven! Jammer, ma het had niet echt toekomst denk ik! De drie andere kuikens zijn perfect gezond! Op welke luchtvochtigheid moet ik dan volges u broede? Want daar heb ik al 1001 verschillende reacties over gehad en gelezen! Greetz


kommes15
Website Member
Posts :8

Website Member
2009-06-19 - 11:34:46 send message to kommes15

het is afhankelijk wat voor broedmachine je hebt een vlakbroeder vind ik voor kwartels het meenst geschikt zorg dat de machine op een rustige plek staat waar weinig beweging en temperatuur verschillen zijn hou de eieren geduurend de eerst 14 dagen op een temp van 37.8 tot
38 graden en de lucht vochtig heid op 55 tot 60 procent op dag 15 de eieren licht ieds nat sproeien met een plantespuiten de vochtigheid naar 70tot 80 procent brengen eieren vanaf dag 14 niet meer keeren hier haal ik een rendement van 90 tot 95 procent mee het jong wat nu gestorven is heeft te lang in het ei gezeten kun je niks aan doen als hij nog wel had geleeft was het nooid goed gekomen

vrg kommes


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-06-19 - 12:00:17 send message to digipeet58

ik dacht dat hier ervaringen uitgewisselt werden en (eventueel) goede, zinnige tips en raadgeveningen gegeven werden.
ik vind het heel jammer (en niet netjes, wel onfatsoendelijk) dat er nu gescholden wordt en ruzie gemaakt wordt.
als het op zo'n manier moet; doe ik liever niet meer mee.
bovendien hebben de vogels, waar het toch allemaal om m o e t gaan, er NIETS aan.


roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2009-06-25 - 19:19:06 send message to roul rouls

Ben ik het geheel mee eens kinderachtig is het gewoon. Een forum is om vragen te stellen. Als hij het wilde verprutsen dan vroeg hij niks.


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-06-26 - 10:42:03 send message to knyke

ondertussen zijn trouwens drie van de uitgekomen kwartels al zeer gezond, vandaag zijn ze twee weken geworden.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-06-26 - 12:43:53 send message to digipeet58

gefeliciteerd,
die kleine hummeltjes zijn altijd leuk.laugh :D


birdfreak
Website Member
Posts :112

Website Member
2009-06-26 - 18:37:44 send message to birdfreak

Knyke,

broeden is iets wat je feitelijk niet echt kan leren uit boekjes, het is een kwestie van ervaring en trial and error. Wat je vooral eens moet doen naar de toekomst toe is de eieren openen die niet uitgekomen zijn, daar valt namelijk veel uit te leren over je broedproces. Er zijn zeer veel redenen waarom de kuikens niet uitkomen: te hoge/lage temperatuur bij het broeden, te hoge/lage luchtvochtigheid tijdens het broeden/uitkomen, slecht of onregelmatig keren, temperatuursschokken...
Elk hiervan laat bepaalde sporen achter op het kuiken. Daarom is het zo belangrijk wanneer je uitkomst erg laag ligt je eieren te openen en te kijken waar het nu net mis gegaan is.
Japanse kwartels zijn feitelijk wel vrij eenvoudig te broeden dus vooraleer je daar zo'n zeer slechte uitkomst hebt moet er toch iets serieus mis gegaan zijn tijdens het broeden vrees ik.

succes nog,

Jan


blottekop
Website Member
Posts :36

Website Member
2009-06-27 - 20:26:14 send message to blottekop

hallo knijke
misvormingen aan de poten of niet uitkomen van de eieren door afsterven van het jong komen vaak voor als de eieren te warm uitgebroed worden had zelf van de 15 eieren van cochin krielen er 13 met misvormde pootjes ze konden niet rechtstaan of vielen om ze werden uitgebroed bij 37.8gr in een volautomatische broedmachine daarna 10 eieren ingelegd zelfde ouder dieren uitgebroed op 37.4gr alles perfect soms kan het aan een kleine verandering liggen maar al doende leert men



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 221 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede