Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > eetbakjes voor lorie's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eetbakjes voor lorie's
JVH1
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-06-18 - 19:11:13 send message to JVH1

Hoi,
Ik ben een nieuwe volliere aan het bouwen maar nu zit ik met de vraag van hoe of en welke bakjes gebruiken de andere lorie kwekers?
In mijn andere volliere heb ik van die draaiplateau's maar dit vind ik voor de lorie's niet zo geschikt daar ze het volledige plateau vol smeren met eten .
heeft er iemand een goed systeem of idee ?

Laat maar horen!!

Groeten Johan


ubels1
Website Member
Posts :78

Website Member
2009-06-19 - 19:06:35 send message to ubels1

ik gebruik gewoon porselijnen bakken.
die ik gewoon bij een dierenwinkel koop.
makkelijk schoon te maken en vallen niet om


JVH1
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-06-20 - 21:05:35 send message to JVH1

Hoi,
staan deze dan gewoon op de bodem van de volliere?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2009-06-20 - 23:17:50 send message to dooren

Hoi,
Het beste is om de bakjes ongeveer 1 tot 1.2 m. hoog te bevestigen/zetten. Hierdoor poepen ze niet zo snel in hun eigen papvoeding.

Verder is het van belang dat je het bakje afstemd op de soort lori, Lorius soorten moeten een zwaardere en grotere bakken hebben zodat ze deze niet om kunnen gooien. Deze soorten gooien gemakkelijk 2x hun eigen gewicht aan een bakje om. Voer op de grond bevorderd niet de gezondheid van dit soort vogels.

Kleine soorten zijn makkelijker en gooien niet zo snel de bak om.

Verder moeten de bakken elke dag worden uitgewassen met heet om bacteriën in de voerbak te voorkomen.
Gert


ubels1
Website Member
Posts :78

Website Member
2009-06-21 - 10:39:43 send message to ubels1

de bakken staan gewoon op de grond in het binnenhok of broedkooi.
bakken zijn 6,5 cm hoog en hebben de grootte van een koffieschotel
doe ze alle dagen in de vaatwasser.


JVH1
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-06-23 - 21:47:50 send message to JVH1

Op de bodem lijkt mij ook niet zo'n goed idee toch niet in mijn geval,de binnen volliere's zijn hangkooien van ongeveer 1m x 1m (kubus vormig), dus het zou een systeem moeten zijn welk ophangt aan de draad en toch niet omgooibaar is en hygienisch blijft en makelijk verwijderbaar om het in de afwas te doen.
Johan


Birdman
Website Member
Posts :46

Website Member
2009-06-24 - 07:22:56 send message to Birdman

Hoi. Misschien heb je iets aan het volgende.
Van het onderstel van een vogelvoerhuisje (dus zonder het plateautje erop) maak ik een soort klauter-, eet-, en speelboom door er kriskras allerlei takken op te schroeven. Midden bovenop schroef ik dan een kunststof schotel, waar ik dan weer de fruitschotel in kan zetten. Die is bij mij van metaal trouwens; ik gebruik de ondiepe versie.
Onder de kunststofschotel langs schroef ik dan een lange dikke tak op het onderstel, waar ik wat gaatjes in boor. Misschien heb je wel eens die metalen ophangbakjes gezien met ophangframe. De dwarspootjes hiervan steek ik dan in de geboorde gaatjes, ff aanduwen en klaar. En zo heb je dan 1 op 2 bakjes voor pap en/of eivoer. Er zit 1 nadeel aan; om de zoveel tijd moet je ff wat takken vervangen op de speel- en eetboom.
Maar er wordt meestal wel genoeg gesnoeid overal...
Groeten van Ad


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2009-06-24 - 11:57:03 send message to dooren

Je moet lorivoerbakken KISS houden, Keep It Stupid Simple (mijn mening) Alle tierenlatijn erom heen moet je schoonhouden.

Een zwaar geglazuurde bak op een stuk sterk gaas zodat de pap die gemorst wordt naar beneden valt werkt vaak het beste.

Met voercarrussels gaat vaak ook veel vuil eronder zitten of ertussen zodat dit ook een boel schoonmaakwerk geeft.
Gert


JVH1
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-06-24 - 17:22:29 send message to JVH1

Als je niet van die draaidingen gebruikt hebben jullie dan geen probleem om de bakjes eruit te halen ? Bij mij zitten ze te wachten om in de vingers te bijten als ik in de kooi moet zijn met de handen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede