Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vogels dna sexen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
volgende >>>


Auteur Onderwerp : vogels dna sexen
whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-06-27 - 12:29:54

beste collega liefhebbers,

Ik was bezig om een anderes te zoeken om nieuw aangeschafte vogels te laten sexen, en wat blijkt de prijzen varieren enorm. Voor degene die het intereesant vinden hierbij een wellicht prijstechnisch interessante link/site.
Doe er uw voordeel mee, wellicht kent u de site al, zo niet, bij deze, zo kunnen we de hobby toch nog enigzinsbetaalbaar houden.

de site is www.adc-holland.com


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-06-27 - 12:31:12

wellicht is het ook een idee om uw bevindingen van andere goedkope leveranciers hier te vermelden, zodat we de hobby betaalbaar houden, en de duurdere jongens meer concurentie krijgen, en zodoende meemoeten met de prijs, net als de supermarkten.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-06-27 - 13:12:29

quote
wellicht is het ook een idee om uw bevindingen van andere goedkope leveranciers hier te vermelden,


Het lijkt mij ook van belang dat men de prijs in verhouding ziet met kwaliteit/betrouwbaarheid.

Groeten Rene


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2009-06-27 - 13:20:32

Hallo

De aanbieder was al bekend en heb zelf er diverse vogels laten sexen .

Kwaliteit deed niet onder voor een duurdere

Paul


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-06-27 - 16:56:45

Dat is zeker niet te duur. Ik heb direct een aantal zakjes opgevraagd.
Nu maar hopen dat ze het goed doen, natuurlijk.wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-06-27 - 18:41:27

Ik laat het al een poosje doen bij Taurus in Duitsland. Via een club voor net geen €11
Tot dusver geen klachten


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-06-27 - 19:01:16



Het lijkt mij ook van belang dat men de prijs in verhouding ziet met kwaliteit/betrouwbaarheid.

Groeten Rene

uiteraard, maar net als bij de supermarkten, zijn er mensen die voor hetzelfde product / gelijkwaardige kwaliteit toch meer vragen, dus doe sowieso je voordeel door elkaar te tippen over goedkopere alternatieven, en je bent er natuurlijk zelf bij , of je een product als goed genoeg voor jou en je vogels beschouwt.
kijk nu eens even in de supermarkten met bijv het heineken bier, kan je toch echt wel wat euris mee verdienen/(lees besparen) hoor.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-06-27 - 19:02:43

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

[quote][/quot

De aanbieder was al bekend en heb zelf er diverse vogels laten sexen .

Kwaliteit deed niet onder voor een duurdere

Paul

inderdaad paul , je hebt helemaal gelijk, en René volgens mij is er ook maar 1 soort dna, en hoe kan men de kwaliteit volgens jou beoordelen dan?
geef hierover ook eens wat tips zou ik zeggen.
hoe meer we elkaar op de hoogte houden , hoe betaalbaarder onze hobby, en met het besparen op allerlei zaken, kan je net weer wat andere vogels aanschaffen, volliere uitbreiden etc etc
e]


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-06-27 - 19:56:01

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
wellicht is het ook een idee om uw bevindingen van andere goedkope leveranciers hier te vermelden,


Mijn reactie was niet uitsluitend bedoeld op dna onderzoek maar in het algemeen.

dna is idd dna maar de manier van onderzoek kan nogal verschillend zijn(dus ook de betrouwbaarheid)

kan mijn eigen nog herinneren dat het genoemde buro in 'het verleden' om referentie materiaal vroeg,deze vraag zal b.v gendika niet snel stellen.

Ik wilde eigenlijk alleen maar in zijn algemeenheid stellen dat prijs niet zaligmakend iswink ;)

Groeten Rene


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-06-27 - 20:22:49

Klopt de vraag om materiaal werd in 2007 gesteld.
Wellicht heeft men nu genoeg materiaal verzameld.
Lees er nu toch een aantal positieve verhalen over. Jammer dat je daar nog niet kunt testen. Die prijzen zouden ook wel wat lager mogen zijn

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=6285&recordnum=15

gr

Henk


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-06-27 - 23:33:17

idd , want als je een beetje monoplyspeler bent op de markt, kan je vragen wat je wilt, op het moment dat een concurent voor minder hetzelfde kan aanbieden, kan jij dat ook liojkt mij, of je doet iets niet goed, of je wilt gewoon snel je zakken vullen ten koste van anderen, dus het is mooi dat anderen elkaar op de hoogte houden, en helpen de sport betaalbaar te houden, let wel iedre hobby kost geld, maar het moet leuk blijven, reken eens uit wat je bespaar als je op die manier 6 vogels laat sexen, en zo gaat het bij andere producten/diensten net zo, het is een vrije markt, dus vraag maar raak, en kijk wat een gek er voor geeft lijkt het soms wel, uiteraard zijn sommige prijzen ook wel eens te mooi om waar te zijn, maar het kan dus wel blijkt maar weer eens.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2009-06-27 - 23:40:45

Ook Gendika heeft in het verleden om referentie materiaal gevraagd.

Dit even voor diegenen die dit door het verstrijken van de jaren vergeten zijn.

Maar los van dit,lijkt mij wat concurrentie, niet verkeerd voor de liefhebbers.

Gr Kees


girlits
Website Member
Posts :63

Website Member
2009-06-28 - 00:46:58

In duitsland is het iets goedkoper omdat je als nederlander geen mehrwertssteuer<btw>hoeft te betalen.Vaak ook de tiende vogel gratis.
groeten eddie


ubels1
Website Member
Posts :78

Website Member
2009-06-28 - 08:28:30

tauros-diagnostik in duitsland
1-3 vogels 14,99
4-10 vogels 13,99
11-20 vogels 12,99
21-40 vogels 11,99
41 en meer 10,99
en het sexbewijs krijg je in het nederlands
op een a4tje niet geplastificeerd.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-06-28 - 10:45:49

Hoe groter de database is des te groter is de kans op een juiste diagnose.

Dus hoe meer vogelsoorten en koppelgewijs zijn ingevoerd kan men een juiste diagnose stellen.

Veel kromsnavels zijn vrij algemeen, dus veel aangeleverd en is er voldoende referentie materiaal.

Bij tangara's bijvoorbeeld zijn er in het verleden redelijk veel soorten ingevoerd. Dus werden er bij Gendika een aantal soorten ingevoerd en vastgelegd. Echter bij zeldzame tangara's van bijvoorbeeld twee vogels werd bij het sexxen het algemeen referentie verhaal van de ingevoerde andere Tangara soorten gebruikt en hier kan het dan mis gaan als het twee vogels van het zelfde geslacht zijn. Bij sexxen kreeg een vriend van mij de uitslag twee mannen, helaas geen andere vogels meer te krijgen en gingen de voliere in. Beide vogels gingen een nest bouwen, bij tangara's doen twee mannen dit wel vaker maar leggen van eieren door hen was wel een vreemde gebeurtenis.
De vogels worden gesext op dna waar de lengte van het geslachts chromosoom bepalend is voor man of pop. Bij sommige soorten is het lengte verschil minimaal, wanneer het een koppel was dan was het wel gezien, omdat referentie matriaal van deze specifieke ontbrak is men uitgegaan van matriaal van een soort die dicht bij deze soort ligt en helaas net weer iets anders is wat betreft de lengte van het erfelijk materiaal.

Dus hoe meer referentie materiaal er aanwezig des te groter de kans op juiste diagnose.

Overigens ben ik dik tevreden over Gendika, het zijn aardige dames en altijd bereid tot informatie bij vragen.

Ruud


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-06-28 - 12:27:52

kijk mensen toch al weer een adres in duitsland erbij, en zo krijgen wij allen steeds meer informatie, en kan je de keus wat breeder maken,dus heeft toch wel zin deze discussie op dit forum.wink ;)happy :)



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede