Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wie kan mij helpen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wie kan mij helpen?
Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2009-06-27 - 19:08:43 send message to Jhoukes

Hallo,

Ik heb jonge binzenastrilde van 9 dagen oud. Dit is een van mijn eerste nesten. Nu heb ik de jonge vogels gister geringd en wat mij opviel was dat de jongen af en toe een knarzent of smakkend geluid maken. Het is heel zacht en maar af en toe. Ze worden super gevoerd en groeien dan ook als kool.

De vogel zitten op zolder en het is daar 30 graden. Is het normaal dat de vogels dit geluid maken en zou het zo kunnen zijn dat dit geluid het open en sluiten van de bek is?

Is iemand anders dit ook wel eens opgevallen bij de jonge vogels. Of moeten ze alleen een piepend geluid maken?

Gr.

Jordy


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-06-29 - 18:22:22 send message to chrislaevers

Hallo Jordy,

Ik heb verschillende nesten binsenastrildes gehad vorig jaar in buitenvolière maar het geluid dat je beschrijft, is me nooit opgevallen.

Misschien heeft het iets te maken met de temperatuur in besloten ruimte.

Misschien eens kijken of ze dat ook doen op een koele dag. Dat is nu nog wel enkele dagen wachten vrees ik.

Hoe stellen ze het nu vandaag?

Christine


Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2009-06-29 - 18:50:31 send message to Jhoukes

Het gaat op het moment erg goed. Het geluid hoor ik nog wel eens maar de jonge bruinborstrietvinken in mijn voliere maakte het geluid ook kwam ik achter. Het is een smekkend geluidje heel zacht te horen alleen als je de vogel bij je oor houdt hoor je het. En volgens mij heeft het te maken met het warme weer. Misschien ook wel gewoon omdat ze de kroppe vol hebben en de bek open en dicht doen.

Gr.

Jordy



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 223 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede