Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > groen vleugel ara. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : groen vleugel ara.
arno.buitenhuis
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2004-06-17 - 13:52:01

We zijn al een tijd in het bezit van een blauwgele ara.
deze hebben we zelf met de hand opgevoed en is een hele leuke en lieve vogel we kunnen er alles mee hij is supper tam en gaat zelfs mee het bos in met onze honden.

nu zijn we ongeveer 3 weken geleden in het bezit gekomen van een groenvleugel van een jaar als vriendje voor onze blauwgele.

Het probleem is ne het volgende de groenvleugel heeft in een dierenwinkel gestaan.

De vogel schreeuwd verschrikkelijk en we kunnen niet bij hem in de buurt komen zo bang is hij/zij

hoe kunnen we het vertrouwen winnen en hoe kunnen we het panische gekreis afleren.

De ara is met vlagen zo angstig dat ie zich verschuild tussen de muur en de kooi.
( echt zielig )

wie kan ons wat tips geven we hebben er heel veel voor over om deze rooie duivel weer een goed
leven te geven en dat de ara zich weer prettig voelt


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-06-17 - 14:12:31

Arno,

Ik heb al heel erg veel ara's getraind en zou je graag willen helpen. Ik denk dat ik je vragen beter telefonisch kan beantwoorden of misschien zelfs bij je thuis (als je tenminste in de buurt van Deventer woont). Je kunt me mailen met je vragen dan krijg je ook mijn telefoonnummer. e_folkers@msn.com

Het allerbelangrijkste is dat je goed beseft dat de groenvleugel ara een zeer conservatieve vogelsoort is die maar slecht tegen veranderingen kan. Dit is voor de meeste groenvleugels erger dan bij de blauw gele ara. Een groenvleugel heeft dan ook minstens een maand of twee a drie nodig om zijn / haar omgeving te leren kennen. Het is belangrijk dat je de vogel daar zijn of haar tijd voor geeft en zo veel als mogelijk met rust laat. Geef dagelijks het voer en vers water en praat dan op rustige toon met je vogel. Probeer daarbij niet te hoog boven je dier uit te steken. (i.v.m. pikorde!) Laat het dier verder zo veel als mogelijk met rust. Als je merkt dat het dier meer op het gemak is kan je langzaam het contact uitbreiden. Doe dit door bijvoorbeeld duidelijk fruit of ander lekkers voor zijn of haar neus te eten en maak daarbij uitnodigende geluiden. Door nieuwsgierigheid en trek in dat lekkers zal de vogel zelf de stap wel nemen om naar jou toe te komen.

Ook het duidelijk aandacht geven aan je eerste vogel zal de nieuweling gerust stellen. Doe dit duidelijk maar niet te overdreven. Maak als ware misbruik van de nieuwsgierigheid van de vogel.

Hopelijk heb je hier al vast wat aan.

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-06-17 - 14:48:37

ohww wat sneu he .. hopenlijk komt je vogel snel een beetje tot rust .. lijkt me geen fijn gezicht zo ..


pakietje
Website Member
Posts :39

Website Member
2010-01-11 - 18:24:45

hey erwin,
zie dat jij heel veel van ara's af weet!
zoals ik al eerder op een site heb vermeld zou ik graag en ara groot willen brengen.heb getwijfeld tussen een groenvleugel en blauwgele maar de groenvleugel is voor mij niet te betalen.en na dit verhaal wat ik nu lees begrijp ik ook nog eens dat een groenvleugel een "moeilijkere"vogel is.hoop dat je me kan helpen met mijn vele vragen.

en voor de mensen met de groenvleugel; heel veel sucses jullie doen goed werk!
grtjs erica


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-01-11 - 19:14:28

Erica,

Erwin is hier een 'oud-lid' en zal je denk ik moeilijk kunnen antwoorden.

Maar welke vragen heb je over de ara's? Er zijn hier wel nog leden die er ook verstand van hebben.
Wickingh heeft trouwens nog contact met Erwin. (Als ik het goed heb)

wink ;) ParkietenPeter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede