Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Informatie Zonparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Informatie Zonparkieten
Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-06-19 - 07:00:00 send message to Dennis Fr.

ik zou graag wel is willen weten hoe andere kwekers hun zonparkieten houden.wat ze voeren enz.
ikzelf heb me zonparkieten nu een paar maand.had een losse pop aangeschaft en een losse man.maar heb ook al het eerste jong in het blok liggen.
ze zitten bij mij in een binnen volieretje 150langx220hoogx80diep met een nestblok aan de buitenkant van 50x25x25
ik voer tortelduiven voer gemengd met neomphema zaad en klein beetje papegaaie voer.

tevens zou ik wel graag in contact komen met zonparkiet kwekers om in de toekomst jongen te ruilen om onverwant te maken.

M.v.g Dennis


bisou
Website Member
Posts :4

Website Member
2004-06-23 - 15:23:48 send message to bisou

Hi,

Wij hebben 8 zonparkietjen.Twee koppeltjes en nog een jong koppeltje van eigen kweek. Dit jaar hebben we begin februari ons eerste nestje van twee zonparkieten gehad.
Wij geven Nutribird pellets met elke dag vers fruit of groenvoer. Eén dag in de week krijgen zij een zaadmengeling i.p.v. Nutribird en één maal gekiemd zaad i.p.v. fruit. Zij zijn gek op appelsien, mandarijn, druiven, appel, peer enz.Zij lusten heel veel en het is een plezier om hen iets nieuws te zien proeven.
Zij hebben elk een buitenvolière met een vlucht van 3 meter.In de volières hangen er schommels en speeltjes want ze zijn zeer speels.
Ik hoop dat je evenveel plezier aan je koppeltje hebt als wij en wens je nog veel succes.

Erna


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-06-24 - 22:58:10 send message to Dennis Fr.

bedankt voor je reactie Erna mooi zeg zoveel zonparkieten.straks als ik er ooit weer jongen bij heb wil ik er 1 van zelf houden en er 1 ruilen om onverwant te maken zodat ik ook nog 1 jong koppel erbij kan houden .maar dat zien we tegen die tijd wel.
om elke dag pellets te voeren ben ik niet zo kapot van.ik voer het er wel bij maar niet als hoofdvoer.maar ja dat is ieder zijn eigen keus.

en ik heb zeer zeker veel plezier aan deze vogels.iedereen rade het me altijd af omdat ze zo schreeuwen.maar mijn andere vogels schreeuwden ook dus had zoiets dat kan er ook wel bij.en ik moet eerlijk zeggen goed ze kunnen af en toe best een keel opzetten vooral in het begin maar als ze eenmaal aan je gewend zijn valt het reuze mee.



Groeten Dennis



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede