Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > pellets Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pellets
noah
Website Member
Posts :16

Website Member
2009-07-20 - 22:46:38 send message to noah

Hallo. Mijn aratinga is nu ongeveer 10 a 11 weken oud.
Hij krijgt nu nog handopfokvoer, wat ik wel al een beetje mix met groteparkietenzaad of eivoer. Hij eet het wel al zelf.
Ik wil hem graag voeden met pellets. Hoe kan ik hem hier het beste aan laten wennen en vanaf welke leeftijd is dit het beste?

Alvast vriendelijk bedankt.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-07-21 - 22:07:38 send message to whitebulldog

kijk even op site van peter de jongh, onder het stukje voeding, sowieso nuttige site wel.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-07-22 - 00:22:17 send message to Antonia

De handweaning pellets van Scenic zijn erg handig om ze over te zetten op pelltes.
Ik heb al mijn vogels op de handweaning amazone pellets, deze zijn ook goed voor aratinga's.
Ik weet niet welke aratinga je hebt, maar je kan hem ook papegaaienmengsel geven als ie wat groter is en voor nu vooral eivoer bijgeven.


noah
Website Member
Posts :16

Website Member
2009-07-23 - 11:15:35 send message to noah

Bedankt voor jullie reacties!!
Ik heb trouwens een jendaya parkiet (aratinga).
Vanaf welke leeftijd (hoeveel weken) schakel je over naar die pellets dan? Doe je dat geleidelijk aan?

Mvg


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-07-23 - 16:55:25 send message to Rogert

Pellets zijn uitgebalanceerde brokken voor papegaaien en ikzelf ben er een voorstander van om uitgebalanceerde voeding te geven.
Maar wat ik je wil meegeven: nu de vogel nog jong is moet je hem zoveel mogelijk leren eten. Leer hem ook zaden eten, maar bv ook alle soorten groente, fruit, kruiden, ei-voer en verzin zelf maar. Hier kun je later profijt van hebben mede als je er mee wilt gaan kweken.

Als je de pellets zo rond de 80 % van het dieet houd weet je zeker dat hij de juiste voedingsstoffen binnen krijgt.


koppiekrauw
Website Member
Posts :15

Website Member
2009-07-25 - 05:50:02 send message to koppiekrauw

Hallo Noah,

Zelf heb ik reeds veel kromsnavels overgezet van zaadvoer naar pellets.
Over het algemeen kan je met het overzetten al beginnen zodra de vogel goed zelfstandig eet. Maar zelfs een kuiken die papvoeding krijgt kan je al wennen aan het eten van pellets.

Volgende methode is in de praktijk bij zelfstandig etende papegaaien, ongeacht de leeftijd, als zeer succesvol gebleken:

Geef 's avonds gedurende één uur het gebruikelijke (zaad-) voer.
Maak na dat uur de voerbak leeg en biedt de vogel gedurende de komende 23 uur uitsluitend pellets aan.
Heeft de vogel niets van de pellets gegeten geef de vogel dan weer gedurende één uur het gebruikelijke (zaad-) voer.
En daarna weer weghalen en 23 uur uitsluitend pellets aanbieden.
Blijf dit herhalen tot de vogel van de pellets eet.
Zodra de vogel van de pellets eet geef je de vogel gedurende één week uitsluitend pellets, dus helemaal geen zaadvoer en ook niets anders!
Daarna kan de vogel weer wat afwisselender gevoerd worden.

Meestal eet de vogel binnen 3 dagen van de pellets.

Voor meer informatie google naar:
" voeding overzetten zaad/pellets "

Succes, Frans




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 152 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede