Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bonteboeren buiten of binnen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bonteboeren buiten of binnen
BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2009-07-25 - 21:58:58

Ik heb een leuk koppel bonteboeren, Deze zaten eerst binnen ik heb ze nu sinds kort buiten zitten in een voliere ,Maar ze maken zo`n schel geluid en hier op reageren mijn andere vogel erg en alles gaat gelijk tekeer , Zal dit over gaan of zou ik ze maar binnen gaan houden hier heb ik een kooi van 80x80 en 180 hoog .

Alex


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-07-26 - 01:12:14

dat geluid gaat niet over....
dus als overlast veroorzaakt lekker binnen houden.
hier zijn ze binnen veel rustiger als buiten.

gr.daniel


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-07-26 - 08:08:31

de mijne zitten nu ook buiten, als de kat van de buren op de voliere zit maken ze ook kabaal maar gaan dan het nachthok in, voor te broeden zitten ze binnen


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2009-07-26 - 21:45:37

bedankt voor de reactie`s ik wacht het nog even af ik zou het zonde vinden als ze weer naar binnen moeten ,ze hebben het zo naar de zin buiten , maar als het toch niet gaat dan maar naar binnen .sad :(

alex


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-07-26 - 22:21:39

Heb hier een boek over Artis 1932 geschreven toen kwamen ze daar er al achter dat de roofdieren en anderen er gezonder en mooier werden en belangrijk veel ouder werden als ze ook buiten werden gehouden door ZON REGEN WINT betekent vitamines weerstand en ze zijn zeker gelukkiger maar nu 2009 ???


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2009-07-27 - 08:19:31

Ikzelf houd men koppels buiten. Ik vind het prachtig om de vogels te zien spelen in het zonnetje. Eerst werden ze drie jaar binnen gehouden en hebben ze totaal niets gedaan. Nu ze buiten zitten haddden ze na twee maand al jongen. Ze zijn trouwens opnieuw bezig met rommelen in het blok.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-07-27 - 08:51:34

Ja, ben ik het helemaal mee eens, gewoon buiten proberen. De andere vogels moeten ook nog aan elkaar wennen.
Van de week vlogen de jonge pyrrhura perlata's uit, is het ook 2 dagen onrustig in de buitenvoliere's.
Nu zijn de andere koppels gewent aan de jongen en is het weer rustig.
Succes.

gr gerben


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2009-07-27 - 14:41:19

Het begint al iets rustiger teworden ,Na 4 weken alleen mijn pyrrhura en rosekaktoe`s reageren nog een beetje , Maar ik ben er ook achter gekomen waarom ze s morgens vroeg ( tussen 5 en 6) zo druk zijn dan vliegen er een stuk of 10 halsband parkieten over.

alex happy :)


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-07-29 - 09:48:54

Misschien een idee, sávonds als de vogels het nachtverblijf in gaan, de luikjes dicht doen en s'morgens om ongeveer 8 a 9uur de luikjes weer los doen.
Doe ik in het weekend ook altijd.

gr gerben


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2009-07-29 - 22:25:31

De bonteboeren hebben op dit moment nog geen nachthok dit heb ik op dit moment in gebruik voor mijn jongen pyrrhura`s ik ga dit wel voor de winter in orde maken laugh :D

alex


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-07-30 - 12:32:28

hallo Alex,
Misschien kun je de jonge pyrrhura's en de bonte boeren omruilen?
Dan ben je gelijk van je probleem af.

gr gerben



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede