Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ringen bestellen bij Avian ID in Groot Britanie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ringen bestellen bij Avian ID in Groot Britanie
Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-08-06 - 17:48:33 send message to Rogert

Ik wil graag ringen bestellen bij www.avianid.co.uk en dan met name de plastic ringen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik begrijp niet helemaal hoe hun coderingssysteem werkt en wat je nu op moet geven om ringen te kunnen bestellen.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-08-07 - 17:07:51 send message to roodmus

Waarom wil je daar ringen bestellen?????????

Grt Roodmus.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-08-07 - 18:53:03 send message to Niltava

De codering? Volgens mij staat er een lijst met codes met daarachter de gangbare vogels. Dus daaruit kun je afleiden welke je moet gebruiken dunkt me.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-08-07 - 21:09:50 send message to mijnkaketoes.nl

Roger

Waarom Engelse ringen?????

Henk


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-08-09 - 10:36:14 send message to Rogert

Het gaat mij er om dat het kunststof ringen zijn. Ik heb het gevoel dat deze lichter zijn voor de vogels en minder scherp ivm pootbeschadigingen en ei-beschadigingen.

Maar welke Nederlandse of Belgische bedrijven maken kunststof ringen waar je zelf een lettercode op kan plaatsen?


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2009-08-13 - 00:04:54 send message to Peggy

heb je al geďnformeerd bij de vogelbond?
mijn valken pop heeft ook een plastieken ring, maar zelf heb ik geanodiseerde ringen besteld voor de verwachte kuikens.

maar voor wat voor soort vogel is het dan?
want aluminium is ook ligt kwa gewicht.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-08-13 - 00:13:12 send message to Karel

Aviornis levert kunststof ringen. In hoeverre je speciale bestelling kunt doen waarbij je zelf een codering kunt bepalen zou je even met ze moeten overleggen.

http://www.aviornis.nl/organisatie/ringendienst/


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-08-13 - 19:31:05 send message to Rogert

Ik bestelde vroeger mijn ringen bij de Aviornis, maar sinds vorig jaar kun je daar alleen nog ringen vanaf 4 mm bestellen.

Was genoodzaakt om lid te worden van een andere vogelvereniging, maar ik vind de kwaliteit van het clubblad ver onder de maat. Daar wil ik dus vanaf.

Het is misschien psychisch maar ik denk dat kunststof ringen fijner zijn voor de vogels. Deze glimmen niet als je je jongen ringt en voor mijn gevoel heeft de vogel niet zo'n koud ding om zijn poten.

Ik las op het forum dat Avian ID kunststof ringen produceerde, maar ik vind de maatbepaling een beetje typisch. Niet alle binnenmaten zijn voorhanden.

Ga me verdiepen in jullie suggesties. Dank jullie!


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2009-08-13 - 23:10:49 send message to Peggy

bij mijn pop staat er toch NB op de plastic ring, dus zouden ze die bij de vogelbond toch moeten hebben.
ik heb het niet zien staan op de lijst, maar heb je al een mailtje/belletje gewaagd?
de ringen die ik nu heb glimmen ook niet, en zijn aan beide kanten behandeld zodat ze niet kunnen roesten enzo.
en na minder dan 10 dagen in de brievenbus.
succes ermee.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 220 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede