Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Waarom niet beginnen met valkparkieten?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Waarom niet beginnen met valkparkieten??
denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-08-20 - 09:38:44 send message to denegon

Heel vaak lees je dat mensen willen starten met de vogel hobby en dan meteen zitten te denken aan de grotere soorten zoals kaketoes en amazone papegaaien.

uiteraard was ik ook zo en moest ik meteen pruimekoppen bonteboertjes meyers enz hebben.

nu een paar jaartjes later heb ik voor de fun 2 koppels valkparkieten aangeschaft. dit omdat ik het gewoon een geinig vogeltje vind.

Ze maken leuke geluiden en zijn niet extreem druk. ze zitten bij mij in een kleine buiten vlucht. Sinds kort zijn ze aan het broeden. leuk om te zien is dat ze het samen doen. dus om de beurt broeden.
Ze hebben nu 5 eieren. ze doen het tot dus ver goed hopen dat ze ook jongen krijgen maar tot dus ver gaat alles naar behoren.

Ik ben dus best tevrede met deze vogels en heb steeds een goed gevoel erbij. echt het gevoel wat een beginnende kweker wil hebben om door te gaan met de hobby.

misschien een leuke les als je begind probeer het met een mooi koppel valk parkieten.
Let op mooie forse vogels. tijdens tentoonstellingen kun je ook redelijk wat goede kwekers tegen komen die je veel hulp kunnen bieden met het beginnen.

suc6 voor een ieder met de kweek.
Dit was ff een kleine annecdote van mij

groetjes egon


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2009-08-20 - 09:55:13 send message to Daniel

Ja Egon we vergeten vaak om te genieten van soorten waar we stiekem toch een beetje op neerkijken. Zo heb ik zelf een aantal koppels grasparkieten en heb er enorm veel plezier van.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-08-20 - 14:23:51 send message to Karel

Inderdaad Egon. Ik verbaas me er ook over dat direct begonnen wordt met de lastiger soorten. Niet alleen worden de "gewone" beginnersvogels daarmee behoorlijk onderschat, maar ook teleurstellingen met te moeilijke soorten zorgen er vaak voor dat met de hobby wordt gestopt.
Jammer voor de liefhebber en de vogels...


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-08-20 - 19:08:58 send message to sylvain

Hallo,
Ik vind dat ook zo , heb altijd valkparkieten gehad en heb deze nog steeds al is het aantal wel heel wat minder geworden maar ze blijven toch altijd in men bestand.
Mvg Sylvain


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-08-21 - 09:33:19 send message to gravaka

idd ik kan ze niet missen in de vlucht.en heb altijd wel 1 a 2 koppeltjes.

let voor de TT ook op dat ze een mooie grote volle kuif hebben!



andre22
Website Member
Posts :68

Website Member
2009-08-21 - 09:42:15 send message to andre22

Valkparkieten waren mijn eerste vogels, welke ik nog steeds heb. Ik heb ze inmiddels 10 jaar en heb ze volwassen gekocht, maar ze zijn helaas niet geringd. Hebben dit jaar nog 6 jongen groot gebracht. Ze gaan uiteraard nooit meer weg, en ik blijf er ook nog steeds van genieten!


XjosX
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-08-21 - 19:27:09 send message to XjosX

Inderdaad Egon, Valkparkieten zijn zeer goede vogels om mee te beginnen. Het was ook mijn eerste koppel, dat ik nooit zal wegdoen ondanks ze niet kweken. Een hobby als deze bouw je het best langzaam op.
Groeten


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-08-21 - 21:51:09 send message to denegon

Met dit soort vogels blijft de hobby ook leuk niet te duur en regelmatig een jonkiehappy :)
nu hopen dat ik die ook krijg van ze groetjes egon


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-08-21 - 23:57:54 send message to Wickingh

Dat zal best wel lukken Egon.
Je hebt zeker een punt dat dit een fantastische vogel is om mee te beginnen.
Ik denk wel dat zodra het "te gemakkelijk" word je wel snel op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging.
Tenminste zo gaat het bij de meeste liefhebbers,

mvg Frank


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-08-22 - 00:52:06 send message to Ton Koek

Voor de liefhebber is er dan ook met de mutaties nog heel veel te bereiken. Ik verlang ook nog wel eens terug naar mijn groep van deze grijze clowns.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-08-22 - 08:37:37 send message to mijnkaketoes.nl

Ook ik ben ruim 30 jaar geleden begonnen met o.a de valken. Inderdaad een mooie,leuke en dankbare vogel. Valt onder dezelfde groep als de kaketoes. Vandaar het niet vreemd is dat ik uiteindelijk bij de kaketoes ben beland he.

Henkhappy :)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-08-22 - 08:59:26 send message to Wickingh

quote
Voor de liefhebber is er dan ook met de mutaties nog heel veel te bereiken. Ik verlang ook nog wel eens terug naar mijn groep van deze grijze clowns.



Tja mutatiekweek moet je leuk vinden , het is persoonlijk niet mijn ding.
De mooiste valk is in mijn ogen de wildkleur.

Maar als je er naar verlangt Ton , gewoon doen ,

mvg Frank


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-08-22 - 09:51:57 send message to sylvain

Men eerste valkparkiet heb ik nog steeds , hij heeft jaren in de buitenvoliere gezeten maar sinds eind vorig jaar zit hij in huis omdat hij last had van de kou.
De valk is nu ook al 19 jaar en ik had er vorig jaar nog twee jongen van.
Mvg Sylvain


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-08-22 - 10:11:08 send message to denegon

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Ik denk wel dat zodra het "te gemakkelijk" word je wel snel op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging.



hier heb je wel gelijk in.
Het mooie nu is, is dat het vogel virus er nu wel in zit omdat er resultaat is geboekt. bij andere soorten kan dit tot een deceptie lijden en dan is het virus met harde hand de kop ingeslagen en is er een bijna collega kweker verloren gegaan.

quote
Tja mutatiekweek moet je leuk vinden , het is persoonlijk niet mijn ding.
De mooiste valk is in mijn ogen de wildkleur.


Kijk zo iedereen zijn eigen behoeften de ene wel verschillende kleuren de andere weer niet dat maakt de hobby zo interessant.
groetjes egon


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-08-22 - 10:16:12 send message to denegon

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;///////////////////////////////////////////////////////,,,,,,,,,,,,,,,,////////////////////////////////////////??????????..... NNNLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL,,,,,LLLLLLLLLLLNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNJGJFNYY,P,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,5y
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,DFHAERY-

SORRY JELLE MIJN ZOONTJE VAN 3 WAS FF AAN HET TYPEN TOEN IK OP DE POT ZAT


zoals ik al lees aan al de verhalen is het zeker een dankbaar vogeltje die valkparkiet

Groetjes egon


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-08-22 - 12:23:14 send message to Wickingh

Klopt helemaal Egon,de motivatie blijft of wordt groter als je succes boekt wat jij zoekt.
Ik bedoel de 1 haalt het succes uit de kweek al dan niet van een speciale kleur/uiterlijk de ander aan de conditie etc.
En dan is en blijft de valkparkiet een dankbaar vogeltje,

mvg Frank



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 241 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede