Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > waterafvoer nieuwbouw voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : waterafvoer nieuwbouw voliere
mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2009-08-24 - 10:35:35 send message to mreyder

Ik wil eigenlijk een blok volieres vervangen. Het betreft volieres voor kromsnavels met een open nachthok. Lengte totaal wordt zo'n 3 meter. Ik ben van plan in nachthok + voliere een betonvloer te storten. Echter: ik wil de voliere niet helemaal overdekken. Ik vind, dat vogels in de regen en zon moeten kunnen zitten. Ik wil dus de laatste meter van de vlucht (dus aan de voorzijde) niet overdekken. Ik moet dus een afvoer in de betonvloer maken. Er komen 8 vluchten aast elkaar. Nu was ik van plan, om de betonvloer van het nachthok zo'n 5 cm hoger te maken dan de vlucht (kan er dus geen water uit de vlucht in het nachthok lopen). Ik wil de betonvloer in elke vlucht naar de voorkant af laten lopen en dan in elke vlucht een afvoer van 12 cm doorsnee maken die naar de afvoer van de dakgoot(riool)loopt (met natuurlijk een rooster op de afvoerput, zodat de vogels er niet in kunnen!). Mijn vraag: zou dit voldoende zijn? Heeft iemand ervaring met een dergelijke contructie. Ben onlangs bij iemand geweest die ook een niet-overdekte betonvloer naar de voorkant af laat lopen, alleen hij heeft geen putje in elke vlucht, maar hij heeft een ruimte van zo'n 1 cm onder het kokerprofiel van de voliere gelaten waar het water doorheen zou moeten lopen naar buiten toe. Echter: daar blijft zaad, stukjes afgeknaagde zitstok ed onder zitten, waardoor de afvoer regelmatig verstopt raakt. Vandaar dat ik naar een andere manier zoek.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-08-24 - 11:04:35 send message to Ton Koek

Ik zou dan zelf met metalen horregaas werken op de afvoerputjes. Maak dat demontabel, zodat je dat regelmatig schoon kan maken.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-08-24 - 14:54:10 send message to Karel

Ik ben soortgelijke afvoeren aan het maken en bij de volieres die al af zijn werkt het prima.
Als het een uurtje flink stortregent blijft er soms 1 of 2cm. water staan, wat echter binnen 10 minuten weg is. Ik gebruik met grind gevulde 80mm pijp tot op het grondwater.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-08-24 - 15:21:14 send message to molineti

Waarom geen kant en klare goot kopen met een rooster erop.

Deze zijn bij elke goede bouwmarkt te koop;ze zijn iets van 115mm breed en een meter lang en aan elkaar te koppelen.

Deze kun je weer aansluiten op pvc hemelwaterafvoerbuis.

Groeten Rene


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-08-24 - 15:59:55 send message to Ton Koek

Ik denk dat juist in zo'n goot een heleboel afval blijft hangen René. Bijvoorbeeld zaden, die daar gaan kiemen. Dat verstopt de boel snel vrees ik.


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2009-08-24 - 17:15:28 send message to ej roelofs

1 keer in de maand de goot schoon maken,en het voordeel van zo'n goot is dat je afvoer niet gauw verstopt raakt.ik heb het ook en bevalt mij prima

gr erwin



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 264 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede