Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > jong heggemusje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : jong heggemusje
runningsimon
Website Member
Posts :105

Website Member
2009-08-28 - 20:38:58 send message to runningsimon

hallo allemaal,

ik heb eens een vraagje he,
er zit al een paar dagen een jong heggemusje in onze garage. en al 4 dagen heb ik het gevangen en het terug vrijgelaten. maar vandaag zat het in mijn sluis van de voliere en wrong het zich door het 2de deurtje en zat het in de voliere.
ik heb het terug gevangen en vrijgelaten.
maar als ht er morgen terug zit overweeg ik het zelf op te voeden,, het kan al goed vliegen dus en het is al bijna op kleur.

hoe moet ik het dan etengeven? ik las dat ze insecten eten maar kan het ook met graan?

meer info over alles is welkom

ps: ik denk dat de ouders weg zijn omdat ik ze niet meer zie en als hij roept komen ze ook niet


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-08-28 - 22:44:33 send message to Karel

Gewoon weer loslaten. Blijkbaar kan hij al prima voor zichzelf zorgen enne...nee, het gaat niet met graan.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-28 - 22:52:54 send message to whitebulldog

ja gewoon weer vrijlaten, hij moet het makkelijk kunnen.
Laat hem gewoon iets verderop los, zodat ie niet steeds naar je volliere komt, niet te ver natuurlijk , want wie weet zit het ouder paar toch nog in de buurt, het feit dat er niet geroepen wordt zegt niet altijd alles.

succes ermee.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-08-28 - 23:40:03 send message to Ton Koek

Een ongeringde heggemus mag je ook niet in je volière hebben, laat hem maar niet meer "naar binnen glippen".


runningsimon
Website Member
Posts :105

Website Member
2009-08-29 - 11:32:18 send message to runningsimon

heb hem wat verder uitgezet maar vandaag zat hij terug in de sluis ( aangezien er onder he 1ste deurtje een klein spleetje is )

weet iemand nog wat meer info?


agem
Website Member
Posts :48

Website Member
2009-08-30 - 08:26:59 send message to agem

Aangezien je hem niet in je voliere mag steken maar hem wel wat extra kan en mag verzorgen zou je hem misschien buiten de sluis wat kunnen geven.
Dan heeft hij alle vrijheid en kunnen de ouders hem bereiken maar heeft hij toch het gezelschap van jouw vogels en jouw zorg.
Misschien is er vlak bij de volière een beschut plekje, struik of boom en kun je daar de aarde wat omwoelen, wat tuinafval neerleggen (en misschien zelfs wat buffelo wormpjes als je die zou hebben voor je eigen vogels ..) en ik zou er een schaal water geven.
Een heggemus scharrelt naar eten op de grond, en eet denk ik niet graag uit een bakje.
De kier naar de sluis kan je beter dicht maken, nu is het ook niet veilig als een van je eigen vogels ontsnapt.

Ik heb in de tuin ook een redelijk tamme heggemus en een heel tamme merel (Die komt af en toe in de keuken) die ik in de winter en in het broedseizoen wat extra's voer en als ik in de tuin bezig ben spit ik wat grond om en komen ze direct kijken.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-08-30 - 08:33:44 send message to ParkietenPeter

quote
aangezien er onder he 1ste deurtje een klein spleetje is

Dichtmaken. wink ;)

Mussen komen hier ook door de draad heen binnen eten. Ze vertrekken op dezelfde manier.
Verder zou ik hem dus niet helpen.

Als hij kan vliegen kan hij ook eten.

Dichten en Afblijven.

Peter


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-08-30 - 09:22:40 send message to Niltava

Inderdaad vrijlaten.
Heb het zelf eens gehad. Ook op een of andere manier binnengekomen. ALLES bij langsgeweest toen en later toen ik de voliere opruimde. NERGENS een gaatje te vinden. Heggemussen zijn op zoek naar beestjes en scharrelen overal tussendoor en kunnen gauw ergens doorheen.
Baalde er wel van destijds want zoals gezegd als er iets in kan, kan er in principe ook iets uit.
En als de AID was langsgekomen hadden ze me natuurlijk nooit geloofd.sad :(


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-30 - 18:40:31 send message to whitebulldog

ook zou ik het niet fijn vinden ivm met eventuele ziekten een wilde vogel in mijn hok waarvan ik niets weet, zeker ook nu in de periode van het geel.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-09-01 - 00:19:32 send message to whitebulldog

hoe is het nu met ons musje????
laat even weten, is wel leuk om te horen of ie al weg is, of nog steeds blijft hangen.


runningsimon
Website Member
Posts :105

Website Member
2009-09-05 - 17:12:57 send message to runningsimon

hallo allemaal,

had het musje terug vrijgelaten en 1 week niets meer van gehoord. tot het plots gisteren terug in de sluis zat. heb het dan even in een broedkooi gezet met insectenpaté en water.
hij at lekker van de paté en dronk ook goed.
toen ik vanmorge in de garage aankwam ( hier staan de broedkooien ) zat er nog een heggemusje bij, heb dit dan ook maar even gevangen en ze zitten nu lekker te eten.
ikweet niet wat ik moet doen,,
ze vrij laten of bijhouden, aangezien ze telkens terug komen


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-09-05 - 19:20:51 send message to ParkietenPeter

quote
ikweet niet wat ik moet doen

Tja, daar is een forum nou ideaal voor.
Maar in dit geval kán niemand je een ander advies geven dan hier al gezegd is.



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-09-05 - 23:19:30 send message to whitebulldog

ik heb de indruk, dat je het stiekem wel een beetje leuk vind dat ie blijft hangen, of heb ik dat mis?

zou ze gewoon lekker weer los laten,. en een oplossing maken dat ie niet meer in de sluis kan, en dan kan je hem altijd gewoon een beetje bijvoeren in je tuin, en van genieten.
wellicht kan je ook een huisje ergens ophangen, en wie weet heeft ie zoveel shik bij jou dat ie destijds met zijn partner bij jou komt broeden.


houdt ons op de hoogte


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-09-06 - 00:01:24 send message to Karel

quote
heb dit dan ook maar even gevangen


shocked 8O

Je vraagt op dit forum wat je het best kunt doen en hebt daar ook antwoorden op gekregen.....maar als je toch illegaal bezig wilt blijven en daarmee de vogelliefhebber en liefhebberij in discrediet wilt brengen......vraag het dan liever niet!sad :(


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-09-06 - 00:07:16 send message to Ton Koek

In België zal ook el iets bestaan als hier de AID. Ik denk zomaar dat die ook weleens op internet zitten...


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-09-06 - 13:22:17 send message to sylvain

Hier in belgie hebben ze zoals ze hier in de volksmond zeggen die van't groen (waters en bossen) en die zijn soms niet mals.
Mvg Sylvain



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 150 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede