Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Tamme Geelnek Amazone's samen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Tamme Geelnek Amazone's samen
Amazona
Website Member
Posts :72

Website Member
2009-08-30 - 16:14:59 send message to Amazona

Hallo allemaal,

3jaar geleden moest ik genoodzaakt stoppen met het houden en kweken van Amazone Papegaaien en diverse andere papegaaien.

Ik heb enkel mijn handtamme geelnek amazone man gehouden en deze staat nu, na 2 jaar bij mijn ouders te hebben gestaan, bij mij. Mijn vriendin kon er na 3 dagen alles mee doen, hij beet niet.
Terry is 3 jaar.

Nu hebben wij er een jonge (2009) handtamme pop bijgekocht (Chica) alleen Terry kan hier absoluut niet goed mee omgaan. Als ze samen uit de kooi zijn bijt Terry mijn vriendin en wil hij Chica aanvliegen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij dit beide niet doet?

Ter info: Ze zitten in gescheiden kooien naast elkaar.

Alvast bedankt.


goudparkiet
Website Member
Posts :100

Website Member
2009-08-30 - 20:31:33 send message to goudparkiet

Niet uit de kooi laten.


Amazona
Website Member
Posts :72

Website Member
2009-08-31 - 07:23:43 send message to Amazona

Mijn bedoelingen zijn om ze een goed leven te geven, met ons en met elkaar, dus ik denk niet dat dat de oplossing is.



edwin 81
Website Member
Posts :147

Website Member
2009-08-31 - 13:03:10 send message to edwin 81

ik zou ze inderdaad met de kooien naast elkaar zetten en dan zal je geduld moeten hebben gaat dan meestal wel goed kan wel een paar maanden duren hoor


Amazona
Website Member
Posts :72

Website Member
2009-09-02 - 08:36:15 send message to Amazona

Bedankt voor je reactie Edwin.

Nog steeds bijt Terry erg hard en dat werkt natuurlijk averechts bij beide partijen.

Iemand anders nog tips om dit in goede banen te laten verlopen?


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-09-02 - 10:54:54 send message to rajar

Mijn eigen ervaring met het koppelen van vogels is dat als het niet direct klikt je het ook niet moet proberen. Dit blijft ( uitzonderingen zijn er ook ) altijd rotzooi geven misschien uitmondend in een dode vogel. 2 Vogels die veel schreeuwen en/of ruzie maken e.d. zijn geen koppels hoewel er soms wel jongen groot komen. Een oplossing kan zijn om ze zo te huisvesten dat ze elkaar niet kunnen zien en horen en het volgend jaar weer te proberen.


Mvg Rob


Amazona
Website Member
Posts :72

Website Member
2009-09-02 - 11:46:40 send message to Amazona

Rajar, het is niet zo dat ik ze wil koppelen, ik hoef geen eieren of jongen over 5 jaar maar alleen dat Terry Chica niet aanvliegt en ophoudt met het bijten van mijn vriendin. Ik denk dat hij erg jaloers is.

Ik zoek een antwoord hoe ik dit nou het beste kan aanpakken.

Nogmaals, ik heb ze niet voor de kweek, maar puur voor de gezelligheid.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-09-02 - 12:11:29 send message to rajar

Of je wel of niet wil koppelen maakt niet uit een van de twee veroorzaakt stress bij de ander en dat geeft de problemen. Jalouzie is ook stress.Je zal of heel veel geduld ( met de grote kans dat het nooit wat wordt ) en pleisters nodig hebben of een van de twee wegdoen.

Mvg Rob


Amazona
Website Member
Posts :72

Website Member
2009-09-02 - 13:37:49 send message to Amazona

Zou het niet kunnen zijn dat hij juist het popje wil beschermen tegen ons? Dat zijn hormonen beginnen te spelen?

Zodra wij in de buurt komen van de 2, beginnen zijn ogen van groot naar klein te worden en de staart gaat uit.


edwin 81
Website Member
Posts :147

Website Member
2009-09-02 - 15:44:04 send message to edwin 81

ja maar je moet ze de eerste tijd dan ook niet bij elkaar laten alleen naast elkaar zetten dan kunnen ze elkaar niet bijten en vooral geduld hebben helemaal met tamme vogels


Amazona
Website Member
Posts :72

Website Member
2009-11-02 - 23:10:17 send message to Amazona

Ik wou even laten weten dat ze nu sinds 2 dagen samen in een voliere zitten van 2mx1mx2m.

Het tegenovergestelde, van wat ik verwachte, gebeurde. Na af en toe een chagarijnige snauw naar elkaar, wou Chica (het popje) al gevoerd worden door hem! Voor Terry erg raar allemaal denk ik, maar hij durfde wel! Af en toe kroelen ze elkaar en slapen naast elkaar op de stok.

Dus uiteindelijk alles goed gekomen en ben ik zeer tevreden en wat nog belangrijker is, zo te zien hun ook.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-11-03 - 10:56:38 send message to rajar

Dat is leuk.
Hopen dat het goed blijft gaan.

Mvg Rob


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-11-03 - 15:19:52 send message to Antonia

Dat is heel goed nieuws happy :)
Soms hebben ze gewoon ff een duwtje nodig wink ;)


Amazona
Website Member
Posts :72

Website Member
2009-11-03 - 15:54:59 send message to Amazona

Ik ben er ook erg blij mee en inderdaad hopen dat het goed blijft gaan, ik verwacht dan ook geen problemen meer nu.

Bedankt voor jullie hulp.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede