Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > The world's smallest parrot has been filmed in the wild for the first time. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : The world's smallest parrot has been filmed in the wild for the first time.
rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-09-08 - 18:40:09 send message to rajar



112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2009-09-08 - 19:31:02 send message to 112marc112

wow wat voor vogel is dat?


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2009-09-08 - 19:41:59 send message to medaar

wel das schoone. den medaar.happy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-09-08 - 20:27:01 send message to Karel

Wauw! Het eerste filmpje van een Pygmee-soort! Op het net waren tot nu toe alleen wat fotootjes te vinden. Dank voor de link!


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-09-08 - 20:47:07 send message to Niltava

Kan me haast niet voorstellen hoe groot ze zijn(ondanks de hand)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-09-09 - 08:36:58 send message to chrislaevers

Is dat hetzelfde expedition team dat in Papoea Nieuw-Guinea zit aan een vulkaan en daar nieuwe soorten ontdekt?

Gisteren was er een reportage van op BBC 1 met dezelfde man.

Volgende week dinsdag om 22u is er een volgend deel. Er gaat een mooie oranjegekleurde vogel in komen.

Dit maagdelijk oerwoud wordt aangevreten door houtbedrijven vandaar de aanwezigheid van een wetenschappelijk team om zoveel mogelijk nieuwe soorten te ontdekken en met dit bewijsmateriaal de houthak te doen stoppen.

Toen ik gisteren die gezaagde boomstammen zag op de grond en op de trucks en dan de diversiteit aan insecten, kevers en vogels, had ik echt pijn in mijn hart.

Christine




lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-09-09 - 19:52:55 send message to lapland

Ja Christine begrijp je!


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-09-09 - 20:27:57 send message to Max.Weijers

er bestaan 20 soorten en ondersoorten van de spechtpapegaaitjes (Micropsitta) geen van alle is in gevangenschap het is echter regelmatig geprobeerd, maar ze kreigen ze niet in leven gehouden.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-09-16 - 13:10:03 send message to chrislaevers

Ik heb gisteren de reportage gezien op BBC1 om 22uur:

Balts en paring van twee paradijsvogelmannen : twee poppen kwamen er op af, uiteindelijk heeft één man met de twee poppen gepaard en is de andere man weggevlogen. Verder geraken ze niet...waar zijn de nesten en de voedering van de jongen?

Wat een vogels!

Onder de canvas van het kamp : vergelijking van de kleinste vleermuis met een larve van een kever! Die larve was dus groter!

Ook het verpoppen van rupsen : een mot maar wat mooie combinatie van kleuren!

Ook aandacht voor de inheemse stammen : zij zijn uiteindelijk eigenaar van het bos en laten houtkap toe in ruil voor geld dat dient voor ziekenzorg en schoolgeld...maar eigenlijk willen ze het bos niet kwijt...'t is alleen moeilijk dat als er iemand ziek wordt, die dan ook overlijdt bij gebrek aan... en 7 tot 8 baby's per jaar die overlijden aan malaria...

Is dat nu zo moeilijk om deze mensen een degelijke infrastructuur ziekenzorg en onderwijs te geven?
Peanuts is dat!
Bureacratie is letterlijk een dooddoener!

Ik wou dat ik daar was en tegelijkertijd Bill Gates was. Stel je voor dat je daar op het toilet zit en ineens komt daar zo'n fenomenaal groot insect te voorschijn...ik zou direct mijn boodschap vergeten en genieten. Ik zou direct de mensenwereld op de achtergrond schuiven.

Volgende uitzending is dinsdag om 22u op BB1 : het expeditieteam verhuist en gaat in de oude vulkaankrater kamp opslaan. Dit is dus totaal onbekend en omwille van de steilte van de kraterranden geïsoleerd gebied voor fauna en flora.

Ik weet wel dat deze uitzendingen gemaakt zijn voor een breed publiek omdat ze niet te diep in gaan op elke soort en het avontuur-element er volop inbrengen en het wetenschappelijke zeer oppervlakkig behandelen maar toch, de beelden zijn uniek.

Volgende dinsdag 22uur BB1.

Een combinatie van Jurassic Parc en Indiana Joneshappy :)

Christine



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 217 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede