Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Zonparkieten schreeuwen niet? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Zonparkieten schreeuwen niet?
ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-09-10 - 11:14:14 send message to ParkietenPeter

quote
Te koop: twee mooie handtamme zonparkieten. Geboren op 27-12-08 en geringd. Het zijn geen schreeuwers, omdat ze uit de broedmachine komen.


Deze advertentie zag ik staan.

Klopt het dat zonparkieten niet schreeuwen áls of ómdat ze uit een broedmachine komen?

Dit zou dan neem ik aan betekenen dat het geluid van de zonparkiet geen aangeboren gedrag is (genetisch)? Maar door inprenting bepaald is?

M.vr.gr.
Peter


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-09-10 - 11:29:02 send message to denegon

ik heb pas op marktplaats een advertentie gelezen van een tamme zonparkiet die weg moest i.v.m. geluids overlast. nou dan weet ik natuurlijk niet of deze vogel eerst een tijd door de ouders is opgevoed of dat die rechtstreeks uit de broedmachine komt maar ik verwacht zelf dat deze vogel altijd zal schreeuwen en dat dit dus aangeboren is.
groetjes egon


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-09-10 - 11:37:49 send message to mijnkaketoes.nl

Ik heb ze in het verleden gehad.
Vergeet het maar jongens en doe de oordoppen maar vast in.

Henk


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-09-10 - 13:04:40 send message to rajar

Ik wilde ze maar heb er vanaf gezien. 5 koppels ara's maken minder herrie happy :)


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-09-10 - 16:41:00 send message to wiechmann

ik heb 3 koppels zonparkieten.en ze zijn nog niet zo erg als de ara nobilis.als deze 2 kleine vogeltjes beginnen berg je dan maar.en of het nu broed machine werk of natuurbroed is maak niets uit.

als je 1 nobilis in de woonkamer heb geen probleem maar 1 zonparkiet die kan er wat van .
en dan wel de ganze dag door.

maar je kan veel beter grote ara soorten hebben.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-09-11 - 11:14:07 send message to johanblok

Tja, die kleine nobilissen, zulke fantastische vogels, maar het continue gekwek, daar verbleekt de grootste ara of kakatoe bij.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-09-13 - 21:03:21 send message to ineznick

sinds een paar weken heb ik nu ook een koppel ara nobilis, het valt mij erg mee, het lawaai.
Maar dat is volgens mij ook per koppel verschillend.
Ik heb ze gewoon de hele dag in de buitenvoliere en ik woon gewoon in een rijtje midden in de stad.
Gewoon geluk denk ik of misschien veranderd het nog wel als ik ze nog wat langer heb.

gr gerben


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-09-14 - 07:38:57 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Koppels kunnen daarin behoorlijk verschillen, maar of dat echt zo is (ik hoop het voor je), weet je pas als je een voorjaar met het koppel op broedrijpe leeftijd hebt doorgebracht.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-09-14 - 07:53:22 send message to wiechmann

gerben ik hoop voor je dat het zo blijft .ik heb zelf 7 koppeltjes van deze leuke vogels en ben blij dat ik geen buren heb.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-09-19 - 22:06:21 send message to ineznick

ik woon gewoon in het centrum van meppel.
Nou moet ik toegeven dat ik in het weekend de luikjes pas om 10.00 uur open doe.
Dan kunnen de buren uitslapen.
Ja, inderdaad straks in het voorjaar als ze in broedstemming komen , daar ben ik ook een beetje bang voor.

gr gerben


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-09-19 - 22:57:11 send message to wiechmann

gerben bij de nobilis maak het niet uit of ze in broedstemming zijn of niet .ze zijn altijd vrolijk en druk bezig .ook met hun snaveltjes .
maar ondanks dat zijn het pretige vogeltjes in omgang en zeker als je er net als ik een paar goede babelaars bij heb .is een genot om die tegen elkaar te horen praten .en ook na de verzorger toe.


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-09-19 - 23:19:48 send message to AlmeerseParkiet

WAAAAAAAAHAHAHAH !!!

Ik vind ze echt prachtig!! En had ze meteen gekocht ALS ze niet zouden schreeuwen.... maar HELAAS!!! laugh :D


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-09-20 - 19:56:15 send message to ineznick

Ik vind het erg meevallen , vandaag zaten ze ook weer lekker te babbelen zoals jij dat zegt.
Dat is heel leuk om te horen en in de andere voliere's zitten 2 koppels met pyrrhura perlata's,
die praten dan weer terug.
Een lekkere drukke boel.

gr gerben


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-09-21 - 17:22:55 send message to Max.Weijers

Zonparkieten schreeuwen inderdaat erg hard, maar het horen van de prijs doet mij ook pijn aan de oren. op MP 700 euro per koppel shocked 8O

Max


pakietje
Website Member
Posts :39

Website Member
2010-01-15 - 15:09:15 send message to pakietje

even over aangeboren schreeuwen, ik heb jarenlang dwergpapegaaien,forpus,en valkparkieten grootgebracht.(ja oke grote jongens zijn anders) maar als ik de jongen bekeek tegenover de ouders dan was het geluid van de jongen beduidend minder zelf als ze met meerdere samen zaten.dus ik denk dat het schreeuwen toch gedeeltelijk overgenomen wordt door de jongen,en gedeeltelijk natuurlijk in de genen toch?


caliber
Website Member
Posts :120

Website Member
2010-01-17 - 11:04:29 send message to caliber

Het verschilt ook per vogel.
Ik heb een kweekkoppel en 1 daarvan schreeuwt als je ook maar in de buurt komt, de ander is erg rustig en hoor je maar zelden.

maar over het algemeen schreeuwen ze de longen eruit!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 225 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede