Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Zieke kanarie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Zieke kanarie
yllanda
Website Member
Posts :5

Website Member
2009-09-12 - 14:16:26 send message to yllanda

Hallo allemaal,

Bij mij thuis hebben we 2 kanarie's. Een mannetje en een vrouwtje. Nu is het vrouwtje ziek geworden.
Ik weet niet wat ze heeft, ze zit stil en bol op de bodem van de kooi en als ze omhoog probeert te vliegen naar een tak knalt ze ertegenaan of komt niet eens hoog genoeg.
Ze zit vaak schuin naar 1 kant en verliest haar evenwicht waardoor ze alsnog van een tak valt.

Eerst dachten we aan een gebroken pootje, maar ik heb haar gevangen (gewoon van de bodem van de kooi opgeraapt) en eens goed gekeken maar zowel bij haar vleugels als de pootjes is niets te zien. Wel is ze heel mager, haar borstbeen was heel goed te voelen.


http://www.youtube.com/watch?v=VJJiy8ImgRQ

Ik heb een filmpje op youtube gezet, voor de duidelijkheid.

Zou ze een hersenbloeding oid kunnen hebben gehad?
Ik weet dat ik ermee naar een arts zou kunnen gaan, alleen misschien weet iemand hier iets dat helpt, een arts is duur...


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

yllanda
Website Member
Posts :5

Website Member
2009-09-12 - 14:17:28 send message to yllanda

Oeps, de link heb ik niet goed gezet,

http://www.youtube.com/watch?v=VJJiy8ImgRQ

Dit is de link naar het filmpje

Groetjes Sacha


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-09-12 - 18:13:40 send message to chrislaevers

Ze heeft geen bek open en toe, zie ik op het filmpje.
Hoe is haar stoelgang?

Motorisch is er iets fout. Ik heb een kanarie die een hersenletsel heeft door uit de nest te vallen als die pas was uitgekomen. Die loopt ook zo en die vliegt ook zo maar die zit niet dik. Hij zingt zelfs af en toe.

Heel voorzichtig sluit ik luchtmijt uit.

Hoe oud is deze vogel?

Christine


Clint
Website Member
Posts :70

Website Member
2009-09-12 - 19:43:23 send message to Clint

Deze vogel mist vrijwel zeker een fors aantal vleugelpennen. Misschien dat ze daardoor maar zeer moeilijk omhoog kan komen en dan dus ook niet erg gemakkelijk bij water en voer kan komen. Zorgen voor warmte, gemakkelijk bereikbaar eten en drinken met liefst vers eivoer en grit (sepia). Klein stukje appel kan al veel op de korte termijn helpen. Een goed lichtregime is een must voor kanaries in het algemeen en voor dit exemplaar al helemaal (om goed door de rui te komen).


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2009-09-12 - 20:13:48 send message to gravaka

op sommige momenten lijkt de kanarie wel helder.
maar is zeker niet ok!heb je haar een wormkuur gegeven?

het is niet gezond dat ze zomaar omvalt ze heeft iets onder de leden maar wat?...

aan de kleurring te zien is de vogel nog niet zo oud.van 2006.



112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2009-09-13 - 11:08:20 send message to 112marc112

ik denk ook dat het iets met de vleugels is heeft ze alle slag pennen nog?


yllanda
Website Member
Posts :5

Website Member
2009-09-16 - 13:38:47 send message to yllanda

Bedankt voor jullie reacties!

Ik had al eerder water en voer wat lager gehangen, en nu staat er ook een schoteltje met water onderin de kooi zodat ze zich kan wassen.
Ik heb er een stukje appel in gelegd, daar viel ze meteen op aan. Ook hebben we een beetje kuikenmeel gegeven.
Ze heeft geen wormenkuur gehad.
En er lagen een tijdje geleden inderdaad een aantal grote veren in de kooi. Kan die andere kanarie dat gedaan hebben? (het zou niet de eerste keer zijn dat die een soortgenoot om zeep helpt.)
Volgens mij is haar stoelgang normaal, er liggen in elk geval geen rare poepjes.


yllanda
Website Member
Posts :5

Website Member
2009-09-19 - 20:17:46 send message to yllanda

Ik heb mijn kanarie vandaag nog eens goed bekeken, en ik denk dat ze haar achterste teen gebroken heeft, dat zou wel verklaren waarom ze zich zo gedraagt.

Weet iemand of ik haar door een dierenarts kan laten helpen (en zo ja, hoeveel kost dat dan?)
Ik maak haar liever niet dood, maar als hij echt gebroken is heeft ze er pijn aan en dat is ook niks..

Groetjes Sacha


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-09-19 - 23:11:37 send message to roodmus

Volgens mij kan een gebroken teen niet meer gespalkt worden met suc6 na zoveel tijd.

ze zal wel pijn hebben maar waarschijnlijk geneest dit vanzelf alleen de vraag is hoe de teen staat straks.


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2009-09-20 - 21:43:10 send message to Peggy

ik zou zeker naar een vogel arts gaan, die zal er meer over kunnen zeggen, wat het kost ligt aan de behandeling die de vogel zal moeten ondergaan, maar ik zou maar snel gaan, als het beestje pijn heeft is het net zo zielig als wanneer een grote vogel pijn heeftwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede