Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Verwaming schuur Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Verwaming schuur
Delanos
Website Member
Posts :3

Website Member
2009-10-15 - 13:19:26 send message to Delanos

Hallo Allemaal,

Ik ga de vogels (tropen en chinese dwergkwartels) die in onze buitenvoliere zitten naar binnen verplaatsen vanwege de temperatuur buiten. Zodoende ga ik een kacheltje kopen voor in mijn schuurtje. Maakt het voor de vogels en kwartels nog uit wat voor soort verwarming ik neem?

Ik hoor het graag.

Groetjes Ruud


peerpm
Website Member
Posts :33

Website Member
2009-10-15 - 15:30:34 send message to peerpm

Dan heb ik als aanvullende vraag of er mensen zijn met ervaring met een vorstbeschermer.

groet,

Peer


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-10-15 - 16:23:09 send message to roodmus

ik had er een maar vind het niks.

Gevaar voor brand vind ik te groot.

Er zit een gloeispiraal in en regelmatig rook ik een brand lucht van stof etc.

Heb nu een olie gevulde radiator gekocht op MP voor 10 €,super warm -goed te regelen,en veiliger.

Maar het mooiste is de cv doortrekken maar dat gaat niet altijd.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2009-10-15 - 16:42:30 send message to paintim

Nee geen vorstbeschermer. Idd. Een oliegevulde radiator met thermostaat. Heb ik jarenlang in de schuur gebruikt. Je hebt ze in meerdere maten,vanaf mini.

Vr.groeten
ANTONI


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-10-17 - 22:26:18 send message to meyer

Neem nooit een verwarming met open vuur. Door stof en veren ontstaat er te makkelijk brand.
Inderdaad de olie gevulde radiators werken prima.

Groeten Meyerwink ;)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-10-18 - 10:19:34 send message to denegon

quote
Je hebt ze in meerdere maten,vanaf mini.


ik heb een zeer klein radiatortje zoon 300 wat en 8 cm dik 30 cm breed en 20 cm hoog. houd de vorst uit de schuur en de vogels merken er verder weinig van.
groetjes egon


Latias
Website Member
Posts :141

Website Member
2009-10-19 - 14:46:42 send message to Latias

Ik zag vanmiddag ook zo'n radiatortje in de winkel staan. Verbruikt zo'n ding nou veel meer stroom dan een vorstbeveiliger?


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-10-19 - 17:31:45 send message to roodmus

Volgens mij is de vorst beveiliger minimaal 1000 watt.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-10-19 - 17:54:54 send message to meyer

Het verbruik hangt ook van de isolatie van je nachthok of schuurtje af en van de hoogte van de temperatuur die je wil berijken. Zonder isolatie zal hij niet uitslaan omdat hij de temperatuur niet hoger zal krijgen en dan verbruikt zo'n radiaterkacheltje best veel net als elke andere verwarming dat zal doen. Met isolatie hou je de warmte lager binnen waardoor zo'n kacheltje de ruimte wel warm kan houden en zal hij ook afslaan en dus minder gebruiken. Maar wat de kosten zullen zijn dat is bij iedereen anders, niet ieder kooi is nu eenmaal het zelfde.

Groeten Meyerwink ;)


Latias
Website Member
Posts :141

Website Member
2009-10-19 - 19:38:52 send message to Latias

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb als isolatie materiaal piepschuim gebruikt. Het isoleert wel, maar natuurlijk lang niet zo goed als bv. steenwol.
Het gaat er maar om dat de temperatuur niet onder het vriespunt komt.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-10-19 - 19:49:57 send message to Rogert

Een goede olie gevulde radiatorkachel heeft ook een functieknop als vorstbeschermer. Maar deze kachels verbruiken best veel stroom.
Om ruimte te besparen kun je ook een verwarmingspaneel installeren.
http://woning-inrichting.aanbodpagina.nl/elektrische-verwarmingspaneel

Als je enigszins een gasleiding naar je hok kan trekken dan kun je ook heel goed een gevelkachel installeren. Deze hebben een betere constante temperatuur dan een elektrische kachel en het is een stuk goedkoper in gebruik. Ze hebben geen open vuur!

http://www.dru.nl/ws/pages/products_detail.asp?prodid=172&catID=2&subCatID=1&language=NL

Je hebt ook buisverwarming. Dit is een spiraal die je in een ventilatiebuis monteert. Alle aangezogen lucht wordt dan verwarmd en in je hok geblazen. Hiervan kan ik geen plaatje vinden, en deze zijn waarschijnlijk te klein om dergelijke ruimtes te verwarmen en verbruiken ook veel stroom.

Als je gaat stoken hang dan ook van die vochtschalen aan je kachel. De lucht wordt een stuk droger en dit kan je op deze manier een beetje opvangen.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-10-19 - 23:52:02 send message to meyer

quote
Als je enigszins een gasleiding naar je hok kan trekken dan kun je ook heel goed een gevelkachel installeren. Deze hebben een betere constante temperatuur dan een elektrische kachel en het is een stuk goedkoper in gebruik. Ze hebben geen open vuur


Gas en geen open vuur, waar is dat gas dan voor nodig. Deze heeft wel degelijk een open vuur, en door dit open vuur trekt hij ook zuurstof weg uit je hok.
Niet gebruiken te riskant.

Groeten Meyerwink ;)


gebbinkjes
Website Member
Posts :68

Website Member
2009-10-20 - 16:39:15 send message to gebbinkjes

Hallo,
ik gebruik ook een gevekachel in mijn nachthok en dat werkt prima al jaren hij trekt zuurstof door de dubbele pijp naar binnen dus geen zuurstof uit het nachthok,wat de olie gevulde radiator betreft koop hier een gradenstopkontakt bij dan is het verbruik een stuk minder je stelt de gewenste temp in bv 10 gr. dan dat je de olieradiator op een bepaalde stand zet dan wil hij de olie op een bepaald temp houden ook al is dat voor de ruimte op dat moment niet nodig

m.vr.gr. Harry


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-10-20 - 23:34:11 send message to meyer

quote
ik gebruik ook een gevekachel in mijn nachthok en dat werkt prima al jaren hij trekt zuurstof door de dubbele pijp naar binnen dus geen zuurstof uit het nachthok,

Niet iedereen heeft deze voorziening waar de zuurstof van buiten wordt genomen, maar dit is maar één van de redenen om het niet te gebruiken ,de andere is zoals al gezegt je hebt een open vuur waardoor makkelijk brand kan ontstaan (stofexplosie). Ik moedig een open vlam of gloeispiraal niet aan om in een dierenverblijf(stoffige ruimte) te gebruiken.

Groeten Meyerwink ;)


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-10-21 - 13:43:17 send message to Rogert

Klopt, niet iedereen heeft deze mogelijkheid. Daarom worden ook diverse kachels met elkaar vergeleken en kan daar de beste keuze uit gemaakt worden voor degene die deze topic begonnen is.

Maar dat een gevelkachel een open vuur heeft is niet per definitie waar. Sterker nog, volgens mij moeten alle kachels beveiligd zijn, want uiteindelijk worden ze in ruimtes geplaatst waar ook mensen leven.
En als je een rookkanaal kan plaatsen dan kan er ook een gevelkachel met luchtinlaat geplaatst worden.

Er zijn ook gaskachels die je dmv een plafondbuis kan instaleren.

Maar de afweging is ook afhankelijk van het gebruik, de aanschafprijs, het onderhoud, de energiekosten etc.

En hoe dan ook, goede ventilatie blijft een must.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2009-10-21 - 19:11:58 send message to paintim

Even als Meyer zie ik ook niets in een gevelkachel.
Een groot gedeelte van de warmte verdwijnt volgens mij door de buitenmuur.
Een oliegevulde radiator is gewoon de beste aanbeveling. Op zijn vriesstand gebruikt hij praktisch niets.
Vr.groeten
ANTONI



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede