Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ontlasting splendids Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ontlasting splendids
smul
Website Member
Posts :4

Website Member
2009-10-25 - 15:01:52 send message to smul

wie kan mij helpen heb een paar koppels splendids
maar 1 koppel die heeft witte harde ontlasting in de vorm van konijnen keutels.de vogels zitten er gewoon mooi bij, kan dat kwaad ? wat is dat ?
moet ik er iets aan doen ?

groetjes harry


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2009-10-25 - 17:06:51 send message to Ramon

Harry,
Zoals jij de ontlasting beschrijft, kan het haast niet anders dan dat jouw vogels besmet zijn met het paramyxovirus 3. Dit virus komt veel voor bij Neophema’s en wordt ook wel draaihalsziekte genoemd. Uiterlijke kenmerken zijn; achterover vallen , draaien van de kop. De kop wordt soms 180 graden gedraaid. Ook veelvuldig urineren (witte ingedroogde korreltjes)behoren tot de kenmerken.

Er is geen effectieve behandeling bekend. Strikte hygiënische maatregelen nemen. Dus alles ontsmetten. Het beste is om aangetaste vogels direkt te verwijderen als er nog meer Neophema’s in het bestand aanwezig zijn. Daarnaast de eerste maanden geen vogels kopen of verkopen. Virus is zeer besmettelijk en dodelijk.

Groeten, Ben.


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2009-10-26 - 00:05:27 send message to Neophemagek

helemaal mee eens.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-10-26 - 21:11:49 send message to denegon

quote
Virus is zeer besmettelijk en dodelijk


voor al de neophemas klopt dit ook voor jonge en verzwakte vogels. andere kromsnavels zullen er niet veel van merken en zullen een weekje of 2 wat suf zijn maar er makkelijk door heen komen. voor neophemas is het 90% kans op de dood.
als de vogel het heeft zal deze snel ahcteruit gaan. gebeurd dit niet dan kan het ook wat anders zijn. laten we het hopen dit soort ziektes is voor geen enkele liefhebber leuk.

groetjes egon


smul
Website Member
Posts :4

Website Member
2009-10-26 - 21:44:20 send message to smul

ik heb ze apart gezet maar zien er gewoon uit vliegen gewoon en zitten niet bol of zo
laten we hopen


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2009-10-27 - 00:27:05 send message to Neophemagek

Je zal vooral in het beging weinig aan de vogels merken.
De ziekte tast namelijk het zenuwegestel aan.
Het kan je op een gegeven moment gaan opvallen dat ze doof worden, of als ze schrikken dat ze een rechtom draaien in de lucht en zo op de rug op de grond terecht komen.
dan springen ze weer op en vliegen verder of gaan weer normaal op de stok zitten.
Als je deze symptomen zie gelijk de vogel uitvangen en dood maken hoe hard het ook klinkt.
Vogels die de ziekte hebben en ervan bekomen(al is de kans klein) blijven dragers van de ziekte en tasten zo steeds nieuwe en jonge vogels aan.
Als je snel wilt weten wat je vogels hebben dan zou ik een vogelarts inschakelen en 1 van de vogels laten testen.
Afwachten heeft egt geen zin het is namelijk een sluipende ziekte.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 217 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede