Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > geslacht virginische boomkwarteljongen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : geslacht virginische boomkwarteljongen
knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-10-26 - 17:43:08 send message to knyke

Hallo,

Ik heb nu vijf virginische boomkwarteljongen van 5 weken+. Deze zitten ondertussen al goed in de veren en zullen bijna zonder warmteplaat kunnen volgens mij. Nu is eigenlijk de vraag aangezien het mijn eerste nest virginische boomkwartels is:
- Vanaf wanneer zie je het geslacht van de jongen?
Ik weet wel dat je het onderscheid heel makkelijk kan zien, maar vanaf wanneer?

Groetjes
Knyke


VGM
Website Member
Posts :89

Website Member
2009-10-26 - 18:56:11 send message to VGM

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Na 5 weken zul je dat niet zien ,Virginische boomkwartels zijn pas na een 6 maanden volwassen ,de mannetjes herken je aan de zwart-witte kop ,de vrouwtjes hebben dat niet ,bij de donkere kleur ,ik weet niet of je die hebt ,de red tennnesy, is de kop van het mannetje knalzwart en het vrouwtje minder roodbruin gekleurd ,het onderscheid begin je te zien vanaf 3 maanden


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-10-26 - 23:04:55 send message to knyke

Ja ik wist dat het lang duurt voor ze volwassen zijn, maar ik heb ook gehoord dat ze al volgroeid zijn op 10 weken ongeveer..
Ik heb vier wildkleur boomkwartels en één mexicaanse boomkwartel. Nu zijn er juist nog drie zilverwildkleur geboren. die zijn een week oud.
Groetjes
Ken


VGM
Website Member
Posts :89

Website Member
2009-10-27 - 12:28:25 send message to VGM

3 maanden is ongeveer 13 weken ,ze zijn inderdaad op 10 weken volgroeid maar het onderscheid begint bij de ene wat later dan de andere ,daarom hou ik op 3 maanden .dit jaar heb ik er 15 gehad en na 3 maanden kon ik ze ongeveer beginnen te kenne ,eentje zat zelfs veel later



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede