Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Zomaar een suggestie........... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Zomaar een suggestie...........
nohk gaaeo
Website Member
Posts :52

Website Member
2009-10-27 - 19:24:28 send message to nohk gaaeo

Ik ben nog nieuw bij vogelarena,en hoewel er heel veel informatie te vinden is is deze anderzijds door de hoeveelheid toch wel lastig op te zoeken.
Ik kwam op dit idee toen ik vandaag een topic las over Kaapse papegaaien.Een liefhebber schrijft dat hij al met verschillende generaties van deze vogels kweekt.
Al met al is er volgens mij best wel veel kennis onder de liefhebbers.
Nu mijn vraag ... zou het mogelijk zijn om onze ervaringen te bundelen in een soort data bank.
b.v. MIJN ERVARING MET(vul maar een vogelsoort in)
daarna een verhaal huisvesting,voeding,kweekresultaten,etc. etc.
Als er veranderingen zijn,kan je volgens mij met vermelding van datum, je bericht aanvullen.

Bij plaats een reactie,kan een andere liefhebber zijn verhaal kwijt op dezelfde manier.

Het hoeven volgens mijn niet alleen succes verhalen te zijn,(van sommige soorten heb ik toch wel spijt dat ik ze gehouden heb)maar als een ander er dan toch van kan leren,is het toch niet helemaal voor niets geweest.

Ik ben me bewust dat het wel enkele jaren duurt,voordat je hier een brede "ervaringen lijst"hebt opgebouwd.
Maar als je met een "nieuwe soort" wilt beginnen lijkt het me een uitstekende bron om te zien of die soort ook voor je geschikt is.

Ik weet ook niet of er voldoende draagkracht voor is.
Maar ja.... dat zien we wel aan de reacties...want het is Zomaar een suggestie.

Vriendelijke groet, Rook


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-10-27 - 20:25:33 send message to Rogert

Ik ben wel van mening dat het overzichtelijker wordt, maar er zitten ook wel haken en ogen aan.

Als het om ziektes gaat, huisvesting of om kweekervaringen zijn dit algemene onderwerpen, maar soms zitten hier ook soortspecifieke onderwerpen in. Hier moet dan ook onderscheid in gemaakt worden.

De onderwerpen moeten ook duidelijker omschreven worden, zodat het zoeken ook makkelijker wordt.


Honsbeek
Website Member
Posts :88

Website Member
2009-10-27 - 21:05:09 send message to Honsbeek

Ik ben ook lid bij het vogelcafe http://www.vogelcafe.nl/ daar staat alles gerangschikt. Maar ik vind het niet overzichtelijker. Dat is mijn mening.

Beter is om over bepaalde onderwerpen op de site meer de zoekfunctie te gebruiken, beter zichtbaar te maken. Dan kan je de topics van de afgelopen jaren nalezen en daar je voordeel meedoen.

Fijne dag verder, Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede