Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > de rode kardinaal Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : de rode kardinaal
jotto
Website Member
Posts :37

Website Member
2009-11-04 - 11:55:25 send message to jotto

De passie laat weer op, maar volgt het gezond verstand dan ook... Vandaar dat ik even wil komen informeren of ik er wel klaar voor ben.

Sinds mijn jeugd ben ik gefassineerd geraakt door de rode kardinaal. Ik kocht mij de "kooi en voliere encyclopedie " en las met veel interesse heel het boek uit en darnaa nog een paar keer.

Wegens plaatsgebrek en afspraken met mijn ouders kweekte ik enkel nog maar Kanaries en Barmsijzen in een buitenkooi. Dit ging wel tamelijk vlot.

Nu zou ik graag een buitenvoliere bouwen. Ik achteraan de tuin reeds een plateau liggen waar waarschijnlijk ooit een hondenren van 5x2 heeft gestaan. Zijn er bepaalde zaken waar ik rekening moet mee houden. Is een nachthok nodig? Kan ik langs vier zijden gewoon draad zetten of is 1 zijde met panelen nodig of gewenst? Ik zou zowiso wel zorgen voor een waterdicht dak om de vogels droog te houden. Beplanting is een noodzaak net als dierlijk voer heb ik gelezen. Is het verstandig om meteen met kardinalen te beginnen of is meer ervaring echt wel een noodzaak? Ik weet dat je niet alles uit boeken haalt maar ik weet dat je er al een heel eind mee komt.

Ik zit dus met een interne strijd tussen gretigheid en realisme. Is het houden van distelvinken een beter optie met het oog op ervaring opdoen?

Met het gezegde in het achterhoofd :"bezint eer ge begint".
Dank bij voorbaat voor jullie goede raad.

grtz

Joachim


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-11-04 - 15:39:43 send message to Ton Koek

Kardianlen zijn sterke vogels en beslist niet "moeilijker" dan putters.

Ik zou een hok maken met minstens 2 zijden dicht, zo hebben de vogels altijd een beschutte, windvrije plek.
Misschien eerst eens kijken bij iemand in je buurt die dergelijke vogels heeft? Via een vogelvereniging kom je vaak een heel eind.
Succes.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 226 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede