Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grijzen en broedblok Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2010-04-13 - 17:18:23 send message to Kilian

ondertussen heeft het koppel het blok gevonden. daarnaast zijn ze het aardig aan het verbouwen.

het invlieg gat is flink vergroot en er word regelmatig gevoerd.

heb overigens niks gedaan en ze lekker laten zitten.


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2010-10-24 - 13:16:18 send message to Kilian

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Hallo,

Bijna een jaar geleden ben ik dit topic gestart. Dit met de bedoeling om eventueel mijn grijze te stimuleren om het blok in te trekken.

Nu een jaar verder heb ik het koppel dat destijds het blok niet in wilde gaan buiten zitten en ze zitten nu bijna constant samen in het blok.

Het andere koppel heeft reeds 3 eieren gelegd waarvan er 1 ei is uitgekomen. Het jong is nu 6 dagen oud maar de overige 2 eieren zijn nog niet uitgekomen.

Wat is jullie ervaring met betrekking tot het uitkomen van de eieren. Kan hier soms langere tijd tussen zitten terwijl de eieren wel netjes om de dag zijn gelegd?
Wat zou hier eventueel een oorzaak van kunnen wezen in jullie ogen?

Op onderstaande foto is het jong te zien. Echter voor de oplettende onder ons zien we dat beide eieren een wit vlekje hebben in tegen stelling tot de rest van het ei.
Heeft dit nog enige betekenis? En zou het mogelijk wezen dat de eieren een week later alsnog uit kunnen komen?


Wat ik nog wel wil vermelden en eventueel mee kan wegen in ieder zijn antwoord is het volgende:

Vrijdag (15-10-10) de dag voor het weekend dat de eieren uit zouden moeten gaan komen heb ik nog even snel gekeken hoe het er voor stond met de eieren.
Hier viel mij op dat 1 ei goed donker was in tegenstelling tot de andere 2 die naar mijn ziens wat achterop lagen in het groeiproces.
Zou dit een reden zijn dat de 2 overige eieren nog niet zijn uitgekomen of hoe zou ik dit moeten bekijken?

Mvg,
Kilian


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-10-24 - 14:00:24 send message to ParkietenPeter

Heel mooi resultaat. Gefeliciteerd. Zo zie je dat geduld beloont wordt.
Weet je zeker dat de eieren bevrucht zijn? Anders kan het afsterven van de vrucht vele oorzaken hebben.

Maar als je dit jong op stok krijgt is het wel al een heel mooi begin.

wink ;) Peter


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2010-10-24 - 14:44:39 send message to Kilian

Hoi Peter,

Een heel mooi resultaat tot nu toe en al helemaal als het jong straks op stok komt. Ben er dan ook heel erg blij mee.

Daarnaast weet ik zeker dat de 3 eieren allemaal bevrucht waren. Ik wacht rustig af. De eieren blijven liggen en wie weet gebeurt in de komende dagen nog wel iets.

Vraag me dus alleen af wat die witte vlekken op beide eieren kunnen betekenen en of dit überhaupt iets te betekenen heeft.

Gr,
Kilian


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-24 - 18:32:40 send message to whitebulldog

quote
--------------------------------------------------------------------------------
ik zat net in een oude parkietensoiciteit uitgave (2005) te lezen in een artikel over grijze roodstaarten daarin stond dat hennep slecht zou zijn voor hen.
Ik ben bij een kewker geweest en die gaf hen dat juist (gekiemd) om de broeddrift aan te wakkeren.
Mijn vraag is dit achterhaald of is dit inderdaad slecht?


whitebulldog
Website Member
Posts :641

2010-09-15 - 22:35:58

--------------------------------------------------------------------------------
Dit bericht is 1 keer gewijzigd

het gaat om jaargang 2005 maand jan. met een special over de grijze roodstaart.

en nog even voor de doordenkers onder ons: hennep is ook slecht voor mensen ja, maar ik bedoel dus hennepzaad uiteraard.




hier nog even een vraag reaktie van mij mbt het geven van hennep tbv stimuleren, zijn hier menmingen ondervindingen van?


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-24 - 18:33:35 send message to whitebulldog

tevens heb ik gelezen dat het geven van ( gedroogde)vijgen een extra trigger kan zijn.En baat het niet, dan hebben ze alsnog een lekkere traktatie toch?laugh :Dlaugh :D


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2010-10-24 - 22:51:19 send message to Kilian

Hennep heb ik zelf niet meer verstrekt. Wel gewoon kiemzaad in combinatie met fruit en dergelijke.


caliber
Website Member
Posts :120

Website Member
2010-10-25 - 08:18:24 send message to caliber

Ik ben erg blij met je resultaat Kilian.

Ik las dit topic net en ik zit met hetzelfde. Heb redelijk wat papegaaien zitten en allemaal wel in het blok.

Maar 2 koppels grijzen gaan echt het blok niet in.
1 koppel al verzet maar dat mocht ook niet baten. gewoon geduld hebben dus.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-10-25 - 11:07:33 send message to arjandaf

als eerst proficiat met je resultaten : en hennep geven pas er mee op iets te veel en geil slaat om in agressie tegen de pop met alle schade van dien.
de vogel sport en of hobby bestaat bij mij nog steeds uit 3 x G = Geduld . Geluk en Geld ( die laatste om te investeren en niet te verdienen !!!! )

gr arjan


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-25 - 20:09:42 send message to whitebulldog

ik zeg 4x g ( genieten was je vergeten) laugh :Dwink ;)razz :phappy :)


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2010-10-25 - 21:30:05 send message to jp57

hallo,
ik heb hier 4 koppels grijze waarvan er maar 1 koppel jongen heeft, 1 koppel is de man maar 3 jaar dus dit is waarschijnlijk ook nog even wachten.
andere koppels 1 koppel reeds 2x eieren maar niet bevrucht laten nazien door va endoscopisch en alles prima dus is het wachten.
krijgen hier kweekvoer van versele en elke dag verse groenten en fruit met kiemzaad.
1x per week calcium en 2x per week omnivit door het kiemvoer gemengd.
gr johan


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-27 - 21:32:17 send message to whitebulldog




Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede