Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pyrrhura's en valkparieten samen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Pyrrhura's en valkparieten samen?
XjosX
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-11-12 - 19:46:24 send message to XjosX

Ik heb nu paar werken vast werk, maar nu het vroeger donker word kan ik mijn vogels bijna niet meer verzorgen. De meeste van mijn koppels heb ik al weggedaan, maar mijn koppel Valkparkieten en Pyrrhura's molinea wil ik echt niet kwijt. Dus zou ik overwegen van ze samen te zetten in mijn Gezelschapsvoličre van 4mx4m + binnenhok. Zo dat mijn ouders ze makkelijk kunnen verzorgen tot ik weer de tijd heb gevonden.

Heeft iemand dit ooit al geprobeerd om deze twee soorten samen te houden? Ik moet wel zeggen dat het twee rustige koppels zijn. Is dit echt af te raden of het proberen waard onder toezicht?

Laat maar weten, Nils


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-11-12 - 20:21:47 send message to denegon

misschien een rare vraag maar als je ouders voor 1 kooi met 4 vogels kunnen zorgen dan kunnen ze toch ook voor 2 kooien met 2 vogels zorgen

groetjes egon


tuinman222
Website Member
Posts :29

Website Member
2009-11-12 - 22:02:41 send message to tuinman222

volgens mij kan het wel ik heb beide soorten gehad maar op letten is zeker van belang jou pyrrhura s slapen altijd in het blok en de valkparkieten meestal uit elkaar voor de nacht hoeft je dus niet bang te zijn hoop dat je in jou voliere ook 2 ingangen hebt om het nachtverblijf in tekunnen zodat zij altijd in een van de openingen naar binnen kunnen zelf heb ik nu een koppel rosellas in een voliere zitten met een koppel vinken wat zeer goed samen gaan als je het gaat doen doe dat op een vrijdagmiddag dan kun je de zelfde dag zien wat er gebeurt zorg er wel voor dat de valken het eerst in hun voliere komen en 2 uur later de pyrrhurra s dan hebben de valken alvast hun plek gekozen doe ze ook niet langer bij elkaar dan het moet en denk erom de valken zijn in dit geval het zwaks zelf persoonlijk is het wel een uitdaging wat ik zelf wel de moeite waard vind vooral omdat ze gelukkig allebei wel de ruimte er in hebben groet gerard en ps zorg dat er in de voliere genoeg knaag materiaal anwezig is voor de afl;eiding en zorg er voor dat er meer voorbakken en water anwezig is succes hoop later nog wat v an jou hierover tehoren gerard


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-11-12 - 22:16:05 send message to Antonia

Ik zou je pyrrhura's niet bij de valkjes zetten.
Zelf heb ik 2 vrij tamme pyrrhura's en die hebben al 1 van mijn aratinga's afgeslacht en hadden het daarna op mijn zonparkiet voorzien. Ik heb ze uit de voliere moeten halen en ze zitten nu samen in een kooi apart.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 125 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede