Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > beginner Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : beginner
jesper v w
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-11-13 - 18:27:48 send message to jesper v w

hallo iedereen ik ben jesper

ik wil volgend jaar een voliere bouwen maar ik ben nu al info aan het zoeken
even een paar vragen

is een blauwschubbenkwartel moeilijk te houden?
kunnen chinese dwergkwartels en blauwschubbenkwartels bij elkaar in de voliere?
moeten de kwartels in koppels of moet de haan een harem hebben?
kunnen er dan ook nog andere vogels bij?

alle info is welkom dus brand loswink ;)


Jarno Blom.
Website Member
Posts :17

Website Member
2009-11-13 - 19:17:34 send message to Jarno Blom.

Over de soorten kwartels weet ik niets, maar heb wel eens begrepen dat 1 mannetje, 5 vrouwtjes kan hebben? ( bij de chineese dwergkwartels )

Hij kan ze ook nog eens allemaal bevuchten.

Ik heb wel eens 7 vrouwtjes en 2 mannetjes gehad, maar het eerste wat er gebeurde is dat er 1 mannetje overbleef, ze slachten elkaar helemaal af ( bij mij dan in elk geval )

dus ik zou meerdere vrouwtjes dan mannetjes in een kooi doen!

Groetjes Jarno Blom.


jesper v w
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-11-13 - 19:36:14 send message to jesper v w

ok bedankt


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-11-13 - 22:27:16 send message to Ton Koek

Dat idee is wat achterhaald. Ook Chinese dwergkwartels kun je het best per koppel houden.
Omdat de man nog wel eens wat fel is, zorg je voor wat schuilplekjes zodat de pop zich kan terugtrekken af en toe.

Meerder soorten kwartels gaat soms goed, meestal echter niet, speciaal als er jongen zijn. Eén soort per ruimte blijkt toch het best.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2009-11-14 - 07:14:35 send message to bert1974

het haantje is net als met kippen de baas en die ziet een andere haan ook al is hij van een andere soort toch als concurent.
dit kan wel goed gaan maar dan moet de ruimte waar ze in zitten groot genoeg zijn.
mijn broer had in een groote ren drie soorten kippen lopen dit waren kriel kippen bramhas en de derde soort weet ik niet maar dat ging goed door dat het een hele grote ren was er was maar 1 haan echt de baas en dat was uiteraard die van de krieltjes


jesper v w
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-11-14 - 09:35:39 send message to jesper v w

ok maar kunnen er dan ook nog andere niet-bodem vogels bij? welke?


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-11-14 - 09:39:44 send message to Rogert

Blauwschubbenkwartels zijn goed te houden, maar als je er nog niet bekend mee bent zou ik beginnen met de Chinese of de dwergen. Deze zijn nog makkelijker en goed leermateriaal. Mocht er een dood gaan dan zijn ze makkelijk bij te krijgen.

Als je dan wat ervaring hebt dan kun je altijd nog overstappen op de blauwschubben.

Blauwschubben kunnen trouwens wel agressief zijn naar andere vogels toe. Je zou ook eens kunnen overwegen om Californische te gaan houden.

Ik weet dat de discussie al vele malen gevoerd is, maar als je de kans ziet om natuurbroed kwartels te kopen, dan zou ik daar de voorkeur aan geven. Deze hebben wat meer soortspecifiek gedrag gezien en dit kan een voordeel zijn in de broedperiode.

Wil je nog andere vogels er bij gaan houden?


jesper v w
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-11-14 - 09:40:40 send message to jesper v w

p.s: ik heb ergens gelezen dat er geen (gras)parkieten bij kwartels mogen klopt dit?


jesper v w
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-11-14 - 10:00:05 send message to jesper v w

ja vinken ofzo


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-11-14 - 10:22:23 send message to sylvain

ik heb vroeger chinese dwergkwartels bij grote parkieten gehad , bij mij ging dat uitstekend ze broeden zelfs gewoon in een hoekje van de voliere en hadden regelmatig jongen.
het enige nadeel dat ik ondervond was dat de jongen door de draad naar buiten kropen maar ze kwamen steeds terug happy :)


jesper v w
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-11-14 - 11:21:15 send message to jesper v w

kunnen bij de kwartels ook diamantduiven en kanaries?


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-11-14 - 15:21:05 send message to chrislaevers

Chinese dwergkwartels kunnen perfect samen met kanaries, diamantduifjes, zebravinken, groenvinken, binsenastrildes, catharina's, valkparkieten.

Er zijn echter omstandigheden die moeten bekeken worden : Chinese dwergkwartels hebben graag beschutting : graspollen, bussels riet of bamboe waarachter ze kunnen schuilen en verdoken kunnen 'wandelen'.

Als je meerdere hennen houdt, kan het zijn dat jonge kuikens een vreemde hen achterna lopen (vooral de eerste dagen', onderkoeld raken en dood gaan. Dat gebeurt heel snel. Ik opteer altijd voor één haan en één hen in één ruimte.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 222 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede