Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wanneer blokken hangen halsbanden? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wanneer blokken hangen halsbanden?
pacobenders
Website Member
Posts :28

Website Member
2009-11-28 - 21:47:25 send message to pacobenders

Hoi,

Sinds kort ben ik in het bezit van mijn eerste koppel halsbanden.
De meningen lopen uiteen als het gaat over het tijdstip van het hangen van de blokken.
Waar de één van mening is dat het al in januari moet zegt de ander half maart.
Bij mijn andere vogels is half maart altijd nog goed gegaan.
Wat is jullie mening hierover?


cindel
Website Member
Posts :40

Website Member
2009-11-29 - 09:00:04 send message to cindel

ik heb ze hier het hele jaar erin hangen . ze doen toch niks voor half/eind maart.
ik heb ze het hele jaar erin zodat ze er ook in kunnen overnachten.


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2009-11-29 - 10:54:24 send message to robbunschoten

we hebben allemaal zo onze eigen manier ik zelf maak de blokken schoon na het broedzeisoen ik hang ze terug en maak het invlieggat met een trespa plaatje dicht dit doe ik bij allevogels valken bergen barrabanden 1 maart gooi ik alle broedblokken open dus allemaal en gooi ze vol met wilgetakken en dan zoeken ze het maar uit doe dit ook bij de papagaaien het resultaat is dat het altijd goed gaat. heb ook minder vaak onbezette eieren . groeten rob


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2009-11-29 - 19:41:21 send message to Galah46

Ik hing ze erin in 2de of 3de week van maart. Na een paar keren al mijn legsels te verliezen na een winterprik die rond 15-20 komt, hing ik ze altijd later dan gewoonlijk, wat toen eind februari was.
2x zo meegemaakt na elkaar + het jaar nadien alle uitgevlogen jongen en reeds een paar gekochte vogels gestorven door vergiftiging(mijn fout, achteraf gezien) , stond daardoor dan 4-6 jaar achter(theoretisch) in mijn mutatiekweek, heb er toen ook de brui aangegeven.


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2009-11-29 - 20:17:43 send message to robbunschoten

jawel ghala maar als je het blok flink volpropt tot aan het invlieggat dan zijn ze wel even bezig .was vandaag op een tentoonstelling en sprak wat mensen er zijn die nu halsbanden in het broedblok hebben en rossellas die al eieren hebben verklaar dat nu maar eens.


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2009-11-29 - 21:32:32 send message to Galah46

Tsss halsbanden en rosella's nu al kweken, vind ik te zot voor woorden.
ze zijn bezig met de hele huishouding van seizoenen overhoop aant halen, met de nadelige gevolgen voor de toekomstige kwekers ermee, die verwachten dat ze in het voorjaar gaan kweken , zoals normaal. Persoonlijk vindt ik dat niet kunnen geeft voor de latere eigenaars een hoop problemen. Ik ben gewoon tegen winterkweek, het hoort niet. Onze vroegere liefhebbers hebben destijds er alles aan gedaan om de importen van toen op onze lentes te laten kweken,zo ook de latere jongen ervan, en nu zijn ze goed bezig dit allemaal om zeep te helpen, sorry.
just my 2 cents


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2009-11-30 - 16:39:10 send message to Ruben89

hallo,

bij de halsbanden verwijder ik het blok direct na de 1e ronde jongen. Ik laat ze dus ook geen 2e ronde doen. Dan maak ik de blokken schoon, en berg ik ze op.
In het februari hang ik ze er weer in.
Dan doe ik een plaatje hout voor het gat, en gooi een flink stuk nat zacht hout in het blok en wat wilgen takken. ze hebben nu heel veel te knagen, en dat bevalt me prima.
halverwege/eind maart hebben de eerste koppels dan wel eieren.
als een koppel in het voorjaar niets doet, dan hebben ze(en ik ook) pech, want ik laat ze laat in het jaar niet meer broeden

Mvg ruben



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 124 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede