Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > broedjaar pennant Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : broedjaar pennant
jantuin
Website Member
Posts :60

Website Member
2009-12-08 - 16:37:47 send message to jantuin

hallo ik heb vorig jaar 1 koppel pennanten gekocht dus zijn ze nu 1 jaar oud maar mijn vraag is kan ik er dit jaar al mee broeden?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2009-12-08 - 19:48:10 send message to P.Rooth

Hallo

Rosella's hebben in de tijd dat ik ze gehouden heb altijd in het eerste jaar gebroed er zijn echter wel enkele voorwaarden aan verbonden om met rosella's te kweken .
Goede voeding en een ruime voliere ( minimaal 4 meter lang ) goed klikkend koppel de juiste broedgelegenheid en jongen van het eerste broed want de oudere rosella's willen wel 2 maal een stel jongen grootbrengen en jongen van de 2de ronde kweken niet in het volgende jaar .
Tevens dienen de buren geen rosella's of fam van de roodruggen te zijn .

Paul


Galah
Website Member
Posts :88

Website Member
2009-12-08 - 20:42:51 send message to Galah

Ik heb 6 koppels rosella's naast elkaar zitten en dit werkt wel.

Wel is het gedeelte waarin het broedblok hangt dichtgemaakt met platen, zodat ze elkaar niet zien. De rest van de vluchten bestaat gewoon uit draad, en kunnen elkaar dus gewoon zien.

Bij mij hebben de pennanten steeds vanaf het 2de jaar gehouden, maar dit is van koppel tot koppel afhankelijk.


Galah
Website Member
Posts :88

Website Member
2009-12-08 - 20:45:01 send message to Galah

quote
goede voeding


Wat word er door jouw onder goede voeding voor rosella's verstaan? (tips?)


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2009-12-10 - 20:27:52 send message to P.Rooth

Hallo Galah

Ja goede voeding wat ik daaronder versta
Basis is een goed grote parkietenmengeling harde zaden waar ik altijd zonnepitten in had .
Een ander zweert bij een voeding zonder zonnepitten echter is van belang waar de volieres staan en/of deze afgeschermd is .


Bij mij zaten ze in een voliere waar alleen het nachthok overdekt was en de zijwanden van de nachthokken dicht , buiten gazen wanden en ik kreeg geen jonge vogels indien de buren rosella's waren .

Nachthok was aan voorzijde nachthok alleen een stuk aan de bovenkant afgeschermd met glas waarachter een zitstok zat en op het oosten gericht zodat in de winterperiode zonnepitten graag gegeten werden in tegenstelling tot de zomer .

Zaden zijn slechts een basis en kan niet als hoofdvoedsel dienen een goed zachtvoer met gekiemde zaden vind ik noodzakelijk dat er verder altijd fruit terbeschikking staat is voor mij normaal daarbij komt nog veel groenvoer en worden zaden in de voliere ingeharkt en met knoflooktenen e.d. beplant .

Heb met mijn zaden en zachtvoer goede kweekresultaten gehad .

Indien iemand met zijn/haar wijze van voeden goede resultaten boekt gewoon doorgaan zoals gewend , echter steel ik altijd met m'n ogen hoe iemand anders z'n vogels verzorgd en wat ik zie en niet gewend ben vraag ik de reden waarom iemand anders dit zo doet en gebruik dat wat ik denk de vogels mee te gerieven .

Hoop dat je daar wat mee kan .

Paul



jantuin
Website Member
Posts :60

Website Member
2009-12-11 - 18:04:49 send message to jantuin

bedankt allemaal voor jullie reacties ik ga het proberen
groeten jan



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 163 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede