Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vraagje over grijze roodstaarten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vraagje over grijze roodstaarten
marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-12-12 - 18:53:26 send message to marie rose

sinds vrijdag heb ik een bewezen kweekrijp koppel grijsjes,de pop is lichtjes geplukt op de borst, bij de verkoper zaten ze in een stal mijns inziens in een veel te kleine kweekkooi.
nu bij mij zitten ze gescheiden van de andere vogels in een kooi van 2x2x2 en staan in de veranda, ze zijn zeer schuuw. de bedoeling van mij is om ze later als het weer terug warmer is om de vogels dan in een voliere te zetten met de afmetingen van: 7meter lengte 2 meter hoogte en 2 meter breete met daar apart een slaaphok aan van 2x2x2x.
nu hebben verscheidene kwekers mij gezegd: dat ze de voliere niet gaan benutten omdat ze altijd in een kleine kweekkooi gezeten hebben.
is dat waar?


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2009-12-12 - 19:34:53 send message to frehen

Hallo als je geduld hebt zullen ze het in de nieuwe voliere wel naar hun zin hebben.Zo te zien heb je een import koppel gekocht.Die zijn altijd schuw je zal ze niet snel zien in een vlucht je moet geduld hebben.Maar voor de vogels is het altijd goeg dat ze een ruime voliere hebben.Je moet ze een tijdje laten wennen het zal even duren maar als je geduld hebt komt het wel goed. groetjes freek.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2009-12-13 - 09:59:16 send message to kakatoe

tussen zeggen en zeker weten zit een wereld van verschil.
Weet je het zelf niet moet je het proberen en doen en niet altijd van uitgaan wat anderen zeggen.


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-12-13 - 11:24:24 send message to marie rose

ok bedankt voor het antwoord
geduld heb ik genoeg, en proberen zal ik ook.
het zal toch pas voor volgend jaar zijn als het terug warmer is buiten dat ik ze in de buiten voliere zet,hopelijk blijven ze ook niet zo schuuw.


Wilhelmus69
Oud Lid
Posts :38

Oud Lid
2009-12-13 - 15:19:02 send message to Wilhelmus69

Hoi Marie Jose,

ten eerste is iedere ruimte niet groot genoeg voor vogels.
Wat dat betreft zou ik adviseren om te wachten en ze straks in de grote voliere te doen.
Aan de andere kant zijn grijsjes erg snel van slag. Ze broeden dan ook niet makkelijk alleen daar waar ze zich toch wel op hun gemak voelen.
Je geeft aan dat het een bewezen koppel is.
hebben ze dan in die kleine kooi jongen gehad?
Dan zou ik overwegen om ze ook in een kleine kweekkooi te doen.
Je hebt kans dat ze zich in de grote ruimte geen raad weten.
Aan de andere kant als je het niet probeert weet je het ook niet.
Je moet doen waar je zelf een goed gevoel bij hebt.
Ik heb nu voor het eerst jongen in een buitenkooi van 1 meter bij 1 meter en 2 meter
hoog.
Dus wat dat betreft zegt ruimte niet alles.
Suuces hoor!!!


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-12-13 - 16:04:17 send message to marie rose

het is een bewezen koppel, de jonge grijsjes 3 stuks zaten nog bij de ouders,waren wel voledig zelfstandig deze waren verkocht en werden de dag erna op gehaald.
ik ken de verkoper deze man is terminaal ziek.en kan zijn hobby niet meer verder doen.


persoonlijk ben ik niet voor kleine kweekkooie
ik hou daar niet van.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 271 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede