Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > aan Hawkeye (vraag over mee naar buiten nemen van je vogel) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : aan Hawkeye (vraag over mee naar buiten nemen van je vogel)
steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2004-07-18 - 17:39:09 send message to steynkorse

hoi hawkeye,
ik heb in een paar forums gelezen dat jij ook onbekende vogels mee naar buiten neemt,
hoe en wat doe jij daarvoor, ik zoek nu al meer dan een half jaar naar een manier om gewoon ff met me papegaai het park in te lopen, maar ben bang dattie toch kan wegvliegen, ook al is hij dan gekortwiekt ik blijf bang dat hij tijdens de tocht onder ene auto beland of iets dergelijks,
ik denk dat jij mij een passend antwoord kan geven waarmee ik verder kan.
Vr Gr en Gevleugelde Gr steyn


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-07-18 - 17:54:52 send message to kakatoe

hallo

Ik heb vernomen van de voorzitster van pakara dat drs Hooimeijer cursussen geeft hier over en dat die erg goed moeten zijn.
mail hem eens het dat word gegeven bij Martin Gaus.
jan.birds@worldonline.nl


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-18 - 21:12:15 send message to natasja

Hoi ,
dat exacte gevoel heb ik dus ook bij mijn vogel , ik durf het ook niet goed aan omdat ik weet dat een gekortwiekte vogel evengoed nog best ver kan komen..


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2004-07-18 - 21:27:32 send message to steynkorse

een goedkekortwiekte vogel zal waarschijnlijk niet heel ver komen, maar ik ben bang voor het verkeer enz. Nu las ik in een post van Erwin dat hij een aantal vogels mee naar buiten neemt ik zou graag weten hoe en anders zou ik best eens langs willen gaan zo dat hij het voordoet, want laat ik het gewoonweg bot zeggen ik heb er de ballen niet voor om met een beest waar ik zielsveel van hou zo mee naar buiten te lopen, gekortwiekt of niet. Een tuigje heb ik overigens al geprobeert, maar dit werkt voor mij niet.
groetjes steyn


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-19 - 00:25:13 send message to natasja

ik bedoelde ook niet dat ze weg zou kunnen vliegen , maar ze zou vanaf mij wel op bijv. de weg kunnen komen .. dat is zo ver weg niet en zaandam is helaas geen groene stad .. meer een beton en wegen stad ..


Toet
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2004-07-19 - 15:05:20 send message to Toet

Help, iemand!!!

Ik heb van iemand twee handtamme kauwtjes overgenomen. Van de verzorging van kauwtjes weet ik alles, dat is geen probleem, ik verzorg al bijna mijn hele leven kauwtjes en kraaien.
Nou wil ik ze zo snel mogelijk laten vliegen, maar tot mijn schrik heeft de vorige eigenaar van allebei één vleugel gekortwiekt.
Waar doe ik nou goed aan? De andere vleugel ook kortwieken (nu vliegen ze steeds scheef)? Of aan beide kanten de slagpennen uittrekken,zodat deze sneller aangroeien?
Wie heeft tips voor me?
Dus graag alleen tips over het kortwieken, ik hoef geen tips over buiten laten vliegen e.d.
Dat gaat al meer dan tien jaar zonder problemen.
Alvast heel erg bedankt!


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-19 - 17:26:15 send message to Hawkeye_NL

steynkorse,

Ik ben vandaag net terug van een weekeindje slagharen dus kon niet eerder antwoorden. razz :p

Ik loop idd met de vogels vrij gemakkelijk naar buiten. Sterker nog, als ze geknipt zijn dan laat ik ze zelfs los achter het huis zitten of in een lage struik spelen. Dat heeft te maken met een stuk vertrouwen en vogelkennis. Nu heb ik het niet over de kennis van de soorten en mutaties en zo maar gedrags herkenning en waarschuwings tekens. Aan de hand van het gedrag van je vogel en de signalen die deze geeft zie je zelf heel goed of je iets al dan niet kan doen. Als je dit (nog) niet herkent bij jouw eigen vogel wil ik je daar best bij helpen. Mail me en ik geef je mijn telefoonnummer.

Respect, Erwin


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-19 - 17:30:35 send message to Hawkeye_NL

Toet,

Met oog op het wieken zijn de gedachten nogal eens verschillend. De een zegt dat het beter is om helemaal niet te wieken de ander wiekt liever altijd. De een zegt dat het aan 1 vleugel moet juist omdat ze dan schuin gaan vliegen en de ander zegt dat het aan 2 vleugels moet omdat dit schuinvliegen juist heel erg slecht is voor het dier.

Als je weet of je de vogels gewiekt wilt houden of juist niet dan heb je zelf al het antwoord gegeven. Wil je ze voor de veiligheid gewiekt houden dan knip je ook de andere vleugel anders haal je de stompe pennen uit de gewiekte vleugel.

Respect, Erwin


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2004-07-20 - 16:13:34 send message to steynkorse

hoi erwin, ik heb een bericht via deze site gestuurt, omdat ik jouw email zo snel niet kon achterhalen, dus in feite staat mijn mail aangaande het telefoonnummer bij berichten
vr gr steyn


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-20 - 16:47:42 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

steynkorse,

ik heb je mijn nummer teruggestuurd.

Het was leuk om eens met je gesproken te hebben en ik hoop dan ook dat je iets aan mijn advies hebt. Zoals ik al zei: "heb meer vertrouwen in jezelf en in je vogel" en je loopt binnen een dag met je vogel door het plantsoen!

Respect,
Erwin


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2004-07-22 - 20:07:45 send message to steynkorse

hoi allemaal, zaterdag is de grote dag, ik had eigelijk hetzelfde gevoel als natasja, maar ik ga hem zaterdag opnieuw goed kortwieken en loop dan met hem (harry) naar buiten. Waarom zaterdag?:
ik heb zaterdag uitgekozen, omdat ik dan geen verdere verplichtingen heb en het niet haastig hoef te doen, zo kan het nauwelijks op een ramp uitlopen, ik dank hawkeye (erwin) en doe verder verslag!

hehe, ik heb er nu al zin inhappy :)happy :)laugh :Drazz :p

dit is de geluksvogel trouwens:


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-07-22 - 20:15:43 send message to Dennis Fr.

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik ben benieuwdwink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-22 - 20:25:52 send message to natasja

ik ook , eerst maar eens aankijken hoe het jou vergaat, maar knap hoor .. ik durf het je nog niet na te doen , schandalig eigenlijk .. ik durf d'r niet eens los in de tuin te zetten .. en die is zo'n 18 bij 7,5 meter met een schutting van 2 meter hoog , in theorie houd dus niets me tegen ..


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2004-07-24 - 16:46:07 send message to steynkorse

hoi allemaal, ik ben zojuist met mijn blauwvoorhoofdamazone 'harry' naar buiten geweest, dit met grote dank aan hawkeye (erwin) wink ;)

ik en mn papegaai ook een hij vonden het helemaal te gek en gaan straks lekker fftjes in het park wandelen

SUPER!! ook al zijn de meningen erover verdeeld ik kan iedereen aanraden om zijn tamme vogel te kortwieken en gewoon mee naar buiten te nemen, want het is een te gekke ervaring.

Ik denk niet dat jullie mijn reactie kunnen voorstellen, want het is super om met een vogel op je arm in de buitenlucht rond te lopen

Helemaal toppie

hehe

nou ik hoor graag jullie reacties en binnenkort volgt een foto

groetjes steyn


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-24 - 17:40:16 send message to Hawkeye_NL

Super,

Vind het echt top voor jullie.
Ik hoop dat je hem nu ook veel vaker mee kan nemen als je ergens heen gaat. Lekker het park in of mee naar het bos. Kijk met plezier uit naar de foto(s).

Respect,
Erwin



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-07-25 - 00:23:34 send message to Karel

Gefeliciteerd Steynhappy :)!
Niets is mooier om met je vogel buiten te zijn! Of het nou gekortwiekt, aan de lijn of helemaal los is, het blijft een kick om te zien hoe je vogel geniet van alles om zich heen en lekker door het gras loopt.

Nou Natasja? Nu jij nog!!



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 165 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede