Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Positieflijst voor zoogdieren is er door. Eind volgend jaar de vogels aan de beurt! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2013-09-07 - 23:24:38 send message to dooren

Hoe zit het met dierentuinen en de positieflijst.

Als wij als liefhebbers dezelfde faciliteiten en zorg bieden als dierentuinen wat is dan het probleem?

Gert


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-09-07 - 23:49:55 send message to Karel

Dierentuinen zullen ongetwijfeld een ontheffing krijgen, zoals ze die nu al hebben voor het houden van primaten.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2013-09-08 - 10:54:48 send message to dooren

Dan dienen we als liefhebbers een grote BV te maken waarin we alle dieren/vogels inbrengen.

Deze "dierentuin" zit dan om meerdere locaties, om verspreiding van ziekten tegen te gaan.

Een paar man hebben de benodigde papieren.

Met af en toe een open dag voor bezoekers tegen betaling natuurlijk. (ander ben je weer geen instelling/bedrijf)

Poe het wordt nog een heel klusje wil je als liefhebber wat dieren houden.

Honden en katten ontspringen de dans, en productiedieren (varkens, kippen) doen ook niet mee. (terwijl hobby kippenhouders natuurlijk ook veel ziekten kunnen verspreiden onder productiedieren)Anders zouden komende verkiezingen nogal eens anders uit kunnen pakken.

Welke partijen in de politiek zijn eigenlijk voor?
Gert


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-09-08 - 11:58:05 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@ Dooren: Dat is creatief bedacht, maar een dergelijke BV gaat natuurlijk nooit een vergunning krijgen en is daarmee volstrekt kansloos. wink ;)


Na bestudering van de nodige bronnen en de lezing onder de link (van Karel) kom ik voorzichtig tot de conclusie dat de aankomende wet- en regelgeving werkelijk aan alle kanten rammelt, en zowel Nationaal als Europees juridisch aanvechtbaar zal zijn.

Natuurlijk zullen alle Nederlandse bonden hierin een belangrijke rol gaan spelen, maar ik ben het niet met de spreker in voornoemde lezing eens als het gaat om particulier verzet!

Sterker nog, hier zie ik een enorme slagkracht van Nederlandse burgers (zoogdier-, vogel-, terrarium en aquariumhouders) versus de staat,

WANT

het is bepaald geen toeval dan b.v. kat en hond buiten schot zijn gelaten, . . . dit zou namelijk voor een ware tsunami aan verzet zorgen!

Wij kunnen er gezamenlijk echter heel goed voor zorgen dat die tsunami, ondanks het slim buiten schot houden van hond en kat, alsnog op gang wordt gebracht, door middel van het op grote schaal -door iedere betrokken houder persoonlijk èn per negatief gewaardeerde soort- schriftelijk indienen van een bezwaar.

Een bestuursorgaan (overheid) dient al deze bezwaren binnen wettelijk gestelde termijn af te handelen middels een deugdelijke motivering op hun beslissing, waartegen overigens ook nog in beroep kan worden gegaan.
Op deze manier kan de uitvoering van voorgenomen wet-en regelgeving nog wel eens een bijzonder zware dobber worden en ontstaat wellicht een voedingsbodem voor herziening daarvan of versnelling van wijziging betreffende soorten naar de positief lijst.







rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-09-08 - 13:51:08 send message to rupicola

zie voor standpunten Politieke partijen:

http://www.dierenbescherming.nl/standpunten-politieke-partijen-2012

(stelling 5.)


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-09-08 - 14:26:45 send message to koi13

In hoeverre is het al dan niet belangrijk om te tekenen???????


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-09-08 - 14:57:55 send message to rupicola

Een petitie met -zoveel- duizend handtekeningen worden wel vaker in ontvangst genomen.

Het resultaat is doorgaans dat men er kennis van neemt en vervolgens over gaat tot de orde van de dag . . . .


Om daadwerkelijk enig effect te genereren zullen alle dierhouders dus 'fysieke' activiteit moeten bewerkstelligen

. . . . en wettelijk gezien kan een bestuursorgaan niet om een bezwaarschrift en een eventueel opvolgend beroepschrift heen!



medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-09-08 - 20:37:55 send message to medaar

dom gedoe, is al dikke zever .angry


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-09-09 - 17:38:18 send message to kamervoliere

nou ze doen maar,de vogels gaan toch niet weg.misschien gaan de prijzen dan weer eens omhoog.heb genoeg onder dak zitten.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2013-09-09 - 18:31:55 send message to blg

kamervoliere
heb genoeg onder dak zitten.

Denk dat je dak niet groot genoeg is, als je ze niet mag verkopen of weggeven.


bva118
Website Member
Posts :290

Website Member
2013-09-10 - 05:36:47 send message to bva118

Denk dat de prijzen juist naar beneden gaan.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-09-10 - 14:58:54 send message to kamervoliere

ja daar zit wat in,er zullen dan genoeg vogels op de zwarte markt zijn,maar als de vogels na een paar jaar weer allemaal op hun plekje zitten zullen de prijzen stijgen en word het voor de beginner flink dokken denk ik.zomaar een gedachte


marajo
Website Member
Posts :60

Website Member
2013-12-01 - 19:46:23 send message to marajo

Ik snap dat iedereen zich druk maakt over de lijst, volkomen terecht. Echter kunnen wij de zaken waarschijnlijk niet beïnvloeden. Wel kunnen we het vertragen en misschien invloed hebben op de inhoud.

Ik zou iedereen willen vragen je bond te overtuigen van het feit dat wij proactief moeten handelen. Als wij alle bonden in nederland kunnen laten samenwerken is er misschien een opening om te praten met de instanties.
Stuur bijvoorbeeld een briefje naar de bond, bonden worden geleid door besturen en moeten hier op reageren.

Ten tweede wil ik iedereen adviseren uw lidmaatschap van de dierenorganisaties in nederland te heroverwegen.
Deze organistaties voeden den haag met onjuiste informatie, wat zeker niet in het voordeel is van mensen die dieren
houden. Of informatie gebaseerd op eigen ervaringen.
Als hiermee de geldkraan dicht gaat, zal men wel anders piepen.
Het was voor mij een reden de donaties te beeindigen.
Zo houden ze alleen de mensen op 5 hoog over, die hun geweten afkopen.

Blijf genieten van onze fantastische hobby,


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-12-01 - 20:54:45 send message to koi13

Ben weleens benieuwd over hoever de bonden al zijn. Hoor er maar weinig van. Een ieder denkt er wel aan maar onze bonden moeten zich oprichten. Op lezingen wordt er over gesproken maar we moeten verder.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-12-01 - 20:56:17 send message to rupicola

Om even duidelijk aan te geven welke clubjes liever gisteren dan vandaag een einde ziet komen aan uw en mijn hobby geef ik u hieronder even een overzichtje, zodat u weloverwogen kunt kiezen waar uw geld/steun wel en vooral ook niet aan uit wilt geven:


Stichting AAP
Zeehondencrèche Lenie ’t hart
Faunabescherming
Bond voor dieren
WSPA
UFAW
NVV Nederlandse Vereniging voor Veganisme
Stichting Dier en Recht
WAN World Animal Net
Eurogroup for Animals
Stichting Bont voor dieren
Dierbescherming
Stichting Vier Voeters
Stichting vissenbescherming
Sophia vereeniging
CAS international (Comité Anti Stierengevechten)
Stichting Comité Dierennoodhulp
Stichting varkens in nood
Wilde dieren de tent uit
Stichting Belangengroep ‘Rechten voor al wat leeft’
Compassion in World Farming Nederland




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 138 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede