Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > zomeraankoop: wijnborstamazones Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2016-08-09 - 17:13:11

Hallo paul ga binnenkort citus papieren aanvragen via de pc kijken hoe dat verloopt.Groetjes freek


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2016-08-10 - 15:11:06

Pas wel op Freek dat je geen originele papieren meezend bij de aanvraag ( indien dit nodig is ) een copie en dat orgineel niet gaan sealen gewoon in een doorschijnend mapje bewaren


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2016-08-11 - 12:14:37

Nee paul dat ga ik ook niet doen als ik cites vogels erbij koop maak ik altijd 5 kopieen van het originele.Dat gebruik ik later als er jongen zijn.Je moet alleen het originelecites papier opsturen als de vogel gestorven is.Bedankt voor de info groetjes freek.


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2016-08-13 - 12:45:03

Rik hoe gaat het met de wijnborsten?
Valt het lawaai mee en de nieuwe kooien al klaar.
groetjes freek


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2016-08-27 - 14:09:57

Hoe gaat ie daar hokken al klaar??


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-08-27 - 23:34:47

Het zijn heel erg rustige vogels.

Alleen als er vreemden voor de kooi staan gaan te tekeer. Klaarblijkelijk willen ze niet nog een keer verkocht worden. De buurt weet inmiddels ook dat ik ze heb. Heb gezegd dat het geen chimpansees zijn maar vogels happy :)

Vandaag was ik de aan het klussen en toen gingen ze ook tekeer. Van werkhandschoenen houden ze ook niet.

De nieuwe kooien zijn nog niet klaar. In het diepste geheim ben ik bezig met een ander huis met een grotere tuin. Vorige week heb ik een bod uitgebracht en de verkopende partij 2 weken de tijd gegeven om over mijn bod na te denken. Best spannend dus happy :)

Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen. happy :)


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2016-08-28 - 17:02:35

Mooi Rik, hou ons inderdaad op de hoogte van de vorderingen met je nieuwe huis (misschien).

gr gerben


rijdenderechter
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2016-09-09 - 18:57:56

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Aangezien U van plan bent met koppel te kweken, en het koppel voorkomt op Bijlage A, Bent U verplicht registratie nieuw kweekkoppel. En die gebeuren via aanvraag nieuwe Cites papieren.
Zonder registratie kweekkoppel, voor de nakomelingen/jongen, geen bewijs van legale herkomst, geen Cites papieren, zelfs geen vogelringen.
En dat is een van de proplemen.



P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2016-09-09 - 22:55:45

Waar heeft u het over meneer Pollet ?

Zou u eerst de vorige reacties eens gaan lezen eer u met uw uitspraken alla de rijdende rechter gaat citeren ?


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-09-11 - 13:21:07

Overigens overweeg ik om nog een Wijnborst-man van iemand uit Tsjechië over te nemen. Dan heb ik een mooi onverwant koppel en ik gun het onze Tsjechische vrienden ook.

Er zitten Eurocites bij deze vogel. Zijn er hier nog dingen waar ik op moet letten?

Of is het gewoon een overdrachtsverklaring en de Euro-cites (geel papier) en verder net als in Nederland?


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-09-12 - 23:43:25

De desbetreffende man uit Tsjechië heeft mij inmiddels een kopie van de Cites gestuurd per mail. Het ziet er goed uit.

Leuk idee een wijnborst-man uit Tsjechië.
Ik ga er ieder jaar naar toe op vakantie (Praag).


rijdenderechter
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2016-09-13 - 00:40:38

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De Cites maatregelen zijn binnen de EU overal de zelfde.

Het verschil zit hem onder andere wie de vogel vervoerd, en of welke manier dit gebeurd.
Als Uw Tsjechische vriend zelf de vogel bezorgt hoeft je enkel binnen de 15 dagen nieuwe formaliteiten (cites papieren-Europees certificaat) aan te vragen. Is niks anders dan registratie nieuwe eigenaar.
Denk eraan dat U bij ontvangst van nieuw document altijd verplicht bent het oude in te leveren.
Denk er ook aan dat buiten de Tsjechische taal, Slechts het Duits, het Engels en het Slovaaks officiéel zijn toegelaten bij het op maken van de nodige formulieren. Zoals overdrachtsformulier, gezondheidscertificaat, vervoersvergunning, etc.
Wanneer je het allemaal zelf doet, komt er heel wat meer bij kijken.
En moet alles gebeuren binnen een bepaalde datum voor de datum van overdracht.
Als de vogel alleen reist (zonder begeleider), wordt dit automatisch gezien als commercieel, zelfs gaat het om huisdier-gezelschapsvogel.

Ps. Ik weet niet of het klopt, maar volgens een collega, zijn er sinds 26 augustus 2016 nieuwe maatregelen-wetten in Tsjechie.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-09-13 - 23:08:39

Volgens mij ligt Tsjechië binnen de EU en is er binnen de EU een vrij verkeer van goederen en diensten.

Volgens mij kunnen de vogels daarom samen met het bijbehorende EU-certificaat en een eventuele gezondheidsverklaring gewoon worden vervoerd.

Het EU-certificaat en de overdrachtsverklaring zijn inmiddels allemaal in orde.

Het is geen 'vriend' van maar iemand die uit mijn favoriete land komt en ook nog eens dezelfde hobby heeft. Dat schept een band happy :)

Bedankt voor je toelichting rijdende rechter! Ik ga zodra ik de vogel hem proberen over te schijven op mijn naam. Het lijkt wel een auto happy :)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-09-15 - 15:49:24

@rijdenderechter:

Onderstaande vraag & antwoord van het Citesbureau:

VRAAG:
Geacht Citesburea,

Naar aanleiding van het telefonisch onderhoud van heden heb ik de volgende vraag:

Ik ben voornemens om een Wijnborstamazone (amazone vinacea) van iemand over te nemen uit Tsjechië.

Bij deze vogel zit een Euro-citesverklaring (zie bijlage) en een overdrachtsverklaring.

Mijn vraag: de vogel wordt als het goed is aanstaande zaterdag aan mij overgedragen.
Moet ik hierna nog actie ondernemen naar u toe? Nieuwe cites aanvragen, de vogel op naam zetten of iets dergelijks?

In afwachting op uw reactie,


ANTWOORD:
RE: Amazone vinacea met Euro-cites uit Tsjechië
LCLSRZW Cites

Beste heer/ mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail. Wat betreft uw vraag het volgende:

Een EU-certificaat kan geldig zijn voor meerdere overdrachten. Dit wordt ook wel een ‘paspoort’ of ‘specimenspecifiek certificaat’ genoemd. Op het certificaat dat u heeft aangeleverd staat onderaan tussen 19 en 20: Certificate only valid for holder in box 1 – No. Dat betekent dat het inderdaad gaat om een certificaat voor meerdere overdrachten. U kunt de vogel dus overnemen met dit certificaat en hoeft niet opnieuw een EU-certificaat aan te vragen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groeten,


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-09-15 - 22:20:43

Als er een geel Europees Cites bewijs bij de vogels zit(bij elke vogel behoort een bewijs te zitten)dan hoeft u verder geen actie te ondernemen.

Ik zou voor alle zekerheid wel een ondertekend bewijs vragen van de verkoper waar het volgende op staat,mogelijk in het Engels of Nederlands:

Naam en adres verkoper+legitimatie nr).

Alle gegevens van de vogels.
Latijnse naam,
Ringnummer,
Cites nr.

Dat kan als de wet verandert problemen voorkomen.

Verder wens ik je veel suc6.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 263 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede