Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > zomeraankoop: wijnborstamazones Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-10-31 - 22:18:40

Hoi Gerben,

Met de wijnborsten gaat het uitstekend. In de huiskamer was het geen succes maar in de volière wel.

Het zijn geweldige en prachtige vogels die zich hooguit 2 minuten per dag laten horen. Het geluid is dan wel schel en hard. Ja, heel hard! happy :) Je verwacht dit geluid niet uit deze kleine snaveltjes.

Toevallig heb ik gister 1 pop weggedaan omdat de 2 poppen (zusjes) erg naar elkaar toe trokken. Vandaag zat het onverwante koppel naast elkaar op de voerbak.

Het zijn hele prachtige vogels en ik ga er alles aan doen om deze vogels te houden. Mooie forse vogels met kleine snaveltjes en prachtig gekleurd. Het is wel een erg actieve amazone-soort. Als ik van te voren had geweten dat ze zo druk waren dan was ik denk ik voor koppel blauwvoorhoofden gegaan. Die zijn wat rustiger in gedrag.

Anderzijds...als je ze dus eenmaal hebt zitten dan wil je ze nooit meer kwijt. Voor mij zijn deze wijnborsten een droom die in vervulling is gegaan.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-11-01 - 11:00:51

In welke zin druk dan ? Je zegt dat ze maar een paar minuten schreeuwen...
Blauwvoorhoofden zijn echt niet rustiger dan hoor :P


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-11-02 - 21:09:59

Goed dat je het vraagt Antonia!

Het geluid valt me inderdaad heel erg mee. Met 'druk' bedoel ik het gedrag. Ik ben allen pionussen gewend en die waren altijd heel rustig in gedrag. Dat vond ik wel fijn.

Bij wijnborsten lijkt het af en te of ze vorm van ADHD hebben. Het zijn hele actieve vogels die eigenlijk nauwelijks stil kunnen zitten. happy :) Nu ondertussen ben ik dat gekke gedrag van ze gaan waarderen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2017-02-06 - 21:10:20

Wat las ik nu in de advertenties Rik ?

Ga je je wijnborsten verkopen ?

Ben natuurlijk erg nieuwsgierig naar de reden waarom je wijnborsten te koop heb staan .

Paul


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2017-02-07 - 01:38:31

Nou Paul, dat kan ik je wel vertellen. Ben een tijdje geleden bij hem geweest en als je in een woonwijk woont en je hebt een koppel wijnborsten in de voliere zitten, de buren daar niet blij van worden.
Ik kan me heel goed voorstellen dat hij deze vogels wil verkopen, ook al zijn ze nog zo mooi.
En dit is nog een jong koppel, als ze straks broedrijp worden....... Had ze graag van hem gekocht want het is een prachtig koppel!
Maar ik woon ook in een woonwijk .....

gr gerben


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2017-02-07 - 02:09:59

De Wijnborsten wil ik inderdaad wegdoen.

De reden dat ik de Wijnborsten weg wil doen is omdat het bij nader inzien niet mijn type vogels zijn.

In eerste instantie had ik 2 handopfok poppen in de huiskamer. Daar waren ze binnen 24 uur uit omdat ik niet wil mijn gezin een een gehoorbeschadiging oploopt. Ik heb me hier behoorlijk op verkeken.

Het is een bewegelijke vogel die veel ruimte nodig heeft met een harde, hoge schelle schreeuw. Daar moet je goed tegen kunnen.
Ik wil ze voor de zomervakantie uit mijn buitenvolière. Anders ben ik bang dat ik problemen krijg in de buurt.

Nadien heb ik nog een geelvoorhoofd en een blauwvoorhoofd voor in de woonkamer gekocht. Deze vogels zijn geen enkel probleem. Ze roepen af en toe wat en zeggen wat maar zijn heel erg goed te doen. Deze blauwvoorhoofd en geelvoorhoofd hebben vergeleken met de Wijnborst een heel aangenaam stemgeluid.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2017-02-07 - 20:06:14

Dan heb je een blauwvoorhoofd nog niet op redelijk volume gehoord.....
Je kan het treffen. Ik had ook ooit een geelschouder blauwvoorhoofd die ik in de 2 jaar dat ik hem gehad heb nooit hoorde, alhoewel ik achteraf denk dat het mss kwam omdat hij toch niet helemaal in orde was. Heb er ook 1 naar een opvang moeten brengen omdat ze in huis niet te houden was met haar geluid..


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2017-02-08 - 00:39:27

Hoi Antonia,

De blauwvoorhoofd heb ik wel op vol volume gehoord. De Wijnborst zit qua toonhoogte op heel heel andere frequentie. Een totaal andere roep dan de meeste andere soorten amazone's.

Nogmaals, ik heb me op de Wijnborst verkeken. Het zijn prachtige vogels, maar ik geef mijn voorkeur aan de blauwvoorhoofd en de geelvoorhoofd.

Gelukkig is er voor deze vogels nog wel genoeg animo dus ze hoeven niet naar een opvang. Lekker bij iemand laten vliegen die niet in een rijtjeshuis woont. En uiteraard niet in een kuubkooi.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2017-02-09 - 22:12:36

En Rik, ben je de wijnborsten al kwijt??

Gr Gerben


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2017-02-09 - 23:50:28

Hoi Gerben,

Leuk dat je daar even naar vraagt.

Ik ben ze nog niet kwijt maar heb via Vogelarena wel een contact opgedaan met iemand die er interesse in heeft.

Iemand die écht liefhebber is. Ik heb deze man uitgebreid aan de telefoon gesproken en dat voelde goed.

We hebben afgesproken dat hij bezig gaat met het klaarmaken van zijn vluchten. Mocht hij zich op een later moment bedenken dat laat hij me dat even weten.

Fijn dat het allemaal op zo'n relaxte manier kan.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2017-02-28 - 00:09:53

Hallo Rik,
Ben je de wijnborsten al kwijt? Of vraag ik dat te vroeg?

gr gerben


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2017-02-28 - 00:31:41

Ja, de wijnborsten ben ik inmiddels kwijt.

Het waren prachtige vogels, maar het geluid was schel en hard. Het geluid van de wijnborsten heb ik écht onderschat. Om problemen met de buren te voorkomen heb ik ze voor de zomer weggedaan.

De vogels heb ik geruild tegen een koppel Bronsvleugel pionussen.

Conclusie: koop geen Wijnborsten als je in een woonwijk woont.

#leermoment happy :)


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2017-02-28 - 14:06:46

Goeie zet Rik,
Dus je gaat nu helemaal over op de pionus?
Goed dat je het aangeeft dat dit een leermoment was en een goede leer voor iedereen die in een woonwijk woont en papegaaien wil.

gr gerben


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2017-03-03 - 20:06:20

Inderdaad Gerben!

Pionussen en taranta's in de volière.

Een blauwvoorhoofd en een geelvoorhoofd in de huiskamer. Fantastische vogels! Dat zijn mooie rustige vogels.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-03-04 - 11:47:47

Rik,
Hoe gaat het met de BLVH Amazone komt hij er bovenop of is het dweilen met de kraan open.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 211 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede