Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Papegaaien forum??
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-07-14 - 18:52:27

Volgens mij heeft iedereen een beetje gelijk:
er wordt hier en daar inderdaad aan pronkzucht gedaan (kan niet anders want het valt velen op!), er is denk ik ook een groot verschil tussen pronkzucht (10 x dezelfde foto/vogel in verschillende standen lijkt mij hiertoe wel te behoren)en het delen van een "succes" ed. - een andere oorzaak is misschien dat het kweken van papegaaien relatief gemakkelijk is en dus meer mensen die "kunnen" posten - er wordt soms minderwaardig/neerbuigend (zie deze topic)"tropen" tegenover kwekers - verder zijn de kwekers van tropen of niet-kromsnaveligen natuurlijk divers en zijn daardoor wellicht minder éénsgezind. Eenk kanarie kweker is veelal een heel ander persoon dan een afrikaanse astrildenkweker etc. - veel van deze andere soorten worden waarschijnlijk ook meer in een gezelschapsvoliere ed. gehouden en minder kweek gericht(het is immers ook wat moeilijker)en dus minder interesse in een site als deze.
Ik betwijfel of er veel interessante fora zijn die genoeg mensen en dus kennis voor niet-kromsnaveligen zijn.
Maw. (sommige)niet-kromsnavelliefhebbers post ook eens wat (ik doe mijn best in elk geval) en kromsnavelmensen, reageer niet altijd zo negatief.



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-14 - 19:00:46

grin ik heb pas geleden ook 3 foto's van mijn kiek geplaatst .. allemaal net een even andere houding .. gewoon omdat ik het leuke foto's vond om even te laten zien en wellicht ook wel een beetje pronken met mijn grote trots happy :)

Wist overigens niet dat dat mensen zou storen


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-07-14 - 19:03:43

natas, 3 is wat anders en als je dat dagelijks of wekelijks zou doen wel.
Bovendien maakt het ook uit waar he


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-07-14 - 19:15:32

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Dacht eigenlijk dat het de laatste tijd aanzienlijk minder geworden was met de topics over papagaaien!Vind persoonlijk de sfeer de laatste tijd ook weer veel beterhappy :)

Dat bepaalde topics verkeerd geplaatst worden,is wel zo (maar ik stoor me daar niet aan)

Vind het wel een beetje vreemd om 1 malig ,,kritiek,, te willen leveren!(en toeschouwer te blijven)

Zou dan zeggen: help zelf mee om er een forum van te maken,zo als je het graag zou willen hebben.

Veel fotos van de zelfde vogel, zonder dat het met een onderwerp te maken heefd,vind ik ook een beetje irritant,maar ik kan mezelf wel voorstellen dat iemand trots is op wat hij/zij heefd

MVG

P.S vogelliefhebberwink ;)(dus vind echt alles mooi,en bijna alles intressant)


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-07-14 - 19:19:49

quote
De laatste tijd echter lijkt het meer een papegaaien only site waarbij regelmatig gepronkt wordt met bezit ipv het serieus bezig zijn met de vogel hobby.

Dus als ik pronk , ben ik niet serieus bezig met de hobby!
Volgens mij kunnen de meesten juist pronken OMDAT ze serieus met hun hobby bezig zijn. Als er niet serieus met de hobby omgegaan zou worden zou je alleen maar foto's zien van kneuzen.
Dat er vaak alleen maar papegaaien topics op staan ligt niet aan de papegaaienhouders of kwekers, dat ligt aan de mensen die andere vogels kweken maar hier niets vragen of opmerken.
Misschien lijken de baasjes op de beestjeslaugh :D
De afdeling 'kweek en verzorging 'is de laatste jaren helemaal opgevuld met allerlei vragen. Op de meeste vragen zal je hier dan ook wel een antwoord kunnen vinden. Daarom zul je er nu niet snel meer een nieuwe vraag vinden die hier al niet aan de orde is gesteld.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-07-14 - 19:23:47

En ga AUB door met het posten van de foto's.
Sommige maken echt schitterende foto's.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-07-14 - 20:19:56

happy :)laugh :Dwink ;)

Lekker weertje he..!!!!



happy :)laugh :Dwink ;)

Peter.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-07-14 - 20:24:42

Eigenlijk een beetje te warm. Afkoeling is wel gewenst...


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-07-14 - 20:30:59

happy :)laugh :Dwink ;)



Johan, een koude douche doet wonderen.

happy :)laugh :Dwink ;)
Peter.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-14 - 22:38:54

even met een qoute weer back to basic :

quote
Ik lees al enige tijd dit forum en kwam regelmatig nuttige topics tegen. De laatste tijd echter lijkt het meer een papegaaien only site waarbij regelmatig gepronkt wordt met bezit ipv het serieus bezig zijn met de vogel hobby. Zelfs het forum kweek en verzorging wordt hiermee vervuild. Ik dacht dat het forum kweek en verzorging gebruikt werd voor kwekers issues en kroeg voor alles wat daar niet bij hoort. Ook valt mij op dat de toon de laatste tijd steeds agressiever wordt als iemand een mening verkondigd die niet wordt gedeeld door anderen.
Afijn, ik heb mij aangemeld als toeschouwer om even iets van kritiek te kunnen leveren en wens iedereen hier verder een plezierige tijd toe in de verdere toekomst.



Ik kan me best voorstellen dat als je geen papegaaiachtigen hebt het een beetje vervelend is om alleen maar over papegaaien te lezen , het is natuurlijk wel zo dat mensen plaatsen waar ze zin in hebben en je zo een pebaalde 50/50 verhouding nooit in de hand kan houden , dus of je je daar wel aan zou moeten ergeren weet ik niet .. ik denk dat topics niet te sturen zijn en het er net maar vanaf hangt wie er plaatst.

Wat betreft Kweek en Verzorging , kweek lijkt me inderdaad de plek voor kwekersvragen maar verzorging is natuurlijk voor iedereen en niet enkel voor kwekers onderling , ik kweek niet maar heb wel degelijk veel te maken met verzorging.

De kroeg dat mag duidelijk zijn , is voor alle topics die ergens anders niet tussen horen en ook voor de vogels in huis is er een speciaal plekje , ik denk dus dat juist de opzet van vogelarena is dat zowel kwekers als mensen met gewoon vogels als huisdieren bij elkaar komen.

Wat de sfeer betreft .. ik vind zelf ook dat het de laatste tijd juist weer veel gemoederlijker gaat op het forum , geen heftige eenzijdige discussies meer maar juist weer heel veel vogelvragen die normaal be'antwoord worden .



pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2005-07-15 - 11:07:56

Het is spijtig te moeten vaststellen dat Drufus toch ergens wel gelijk heeft.
Niet kwaad bedoeld, maar sommige discuties zouden toch beter via de chat gaan.
Ik heb ergens in een topic gelezen dat het voor iedere topic reeds na 2 of 3 antwoorden steevast over papegaaien en/of parkieten gaat, geloof me het wordt vervelend, want meestal wordt niet eens meer geantwoord ivm het onderwerp.
Toch blijf ik trouw aan de "Vogelarena", het zou eens kunnen veranderen.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-07-15 - 12:28:55

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik snap de hint! Dus liefhebbers, voor foto's wees welkom op mijn site. Dat is 100% een papegaaien site!

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-15 - 12:38:02

die hint is mij volledig ontgaan ..

Ik ga trouwens toch eens met andere ogen kijken naar de topics en kijken of het me dan inderdaad zal opvallen dat ieder topic ongeacht of het over andere soorten als papegaaiachtige gaat toch binnen no time op het onderwerp pagegaaien overgaat.


maar even een toevoeging .. als papegaaienhouders het voor elkaar krijgen dat 90% van de topics over papegaaien gaat dan zouden de andere vogelliefhebbers dit toch net zo goed kunnen ?

als dat niet het geval is is het waarschijnlijk toch zo dat er meer papegaaienliefhebbers zijn op vogelarena en dan beantwoorden de vele papegaaien/parkieten topics toch een grotere vraag van de leden , er vanuitgaande dat dan dus 90% van de intresse bij de papegaaiachtige ligt.


pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2005-07-15 - 12:46:45

Dit is nu juist wat ik bedoel, als je op een of andere manier niet akoord gaat of de mening niet deelt van de papegaailiefhebbers dan krijg je inderdaad een koude douche (hint).
Maar nog eens niet kwaad bedoeld, zie het positieve ervan in.
Heb een andere topic gepost benieuwd hoeveel antwoorden ik ga krijgen op een "echt" probleem ???


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-07-15 - 12:49:15

quote
Ik snap de hint! Dus liefhebbers, voor foto's wees welkom op mijn site. Dat is 100% een papegaaien site!




Maar Erwin! Je hebt toch een "kromsnavel site"? wink ;)




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 192 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede