Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > even genieten van leuke/mooie foto's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-08-04 - 16:08:32 send message to Ton Koek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De eer gaat naar José, mijn ega. Zij maakte de foto.

Hier nog een leuk kleurenpalet:




Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-08-04 - 17:46:14 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mmm, zelf kun je er ook wel wat van. Zeer fraaie foto van deze prachtige vogel. De "beharing"van de kop en de baard is mooi te zien.
Wel jammer dat ze zo gevaarlijk zijn, anders had ik er graag een paar in mijn collectie.


silver
Website Member
Posts :33

Website Member
2011-08-04 - 21:49:38 send message to silver

Moet altijd wel even in mezelf lachen telkens als ik dit hoor. Gevaarlijk. Ik heb zelf 12 van deze beestjes gehad en nooit geen probleempje met agressie gehad. Heb ze allemaal zelf grootgebracht vanaf 2 maand oud en als volwassen dieren waren dit nog altijd lammetjes. Ik kon elke vogel strelen en ze kwamen allemaal uit mijn hand eten.
Ik heb wel vele casuarissen gezien bij andere liefhebbers die enorm agressief waren maar telkens werden deze dieren benaderd met een stok of bezem of iets anders. Wel, je daagt de vogel uit voordat je hem een kans gegeven hebt. En dit is een vogeltje dat niet gaat achteruit gaat omdat je een stok bij hebt. Hij gaat de uitdaging aan. Ik heb mijn vogels nooit uitgedaagd en ook geen probleempje gehad. Dus, als je ze graag houdt, doe het. Het zijn fantastische dieren en je gaat er enorm plezier aan beleven. Zeer mooie foto.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-08-04 - 22:21:40 send message to Karel

Mooi dat je zulke goede ervaringen met dit soort vogels hebt, Silver. Ik doelde eigenlijk niet zozeer op agressie, want ik geloof ook dat dat vaak door eigen gedrag wordt uitlokt. Met gevaarlijk bedoelde ik eigenlijk het vermogen dat deze dieren hebben om iemand zeer ernstig te verwonden, of erger. Dat risico wil ik niet lopen voor mezelf of anderen, tenzij ik over een accomodatie zou beschikken met een sluizensysteem, waardoor directe confrontatie wordt vermeden. Ach, wie weet komt dat er nog eens van.happy :)

Maar het blijven in ieder geval schitterende vogels!


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-08-05 - 11:20:17 send message to Ton Koek

Wat minder kleur dan maar? happy :)



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-08-05 - 11:39:15 send message to Daniel

Weer prachtige foto's Ton. Leven je Swiften trouwens nog?


@ Silver

Kan je misschien meer vertellen over je ervaring met Casuarissen? Welke soorten had/heb je en hoe houd je ze? Maar misschien is dit iets voor een appart topic.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-08-05 - 16:01:13 send message to Ton Koek

Ha, ja de swiften leven nog, net als de goudmussen en de kanarie, die vonden de bloemetjes ook erg lekker. happy :)


silver
Website Member
Posts :33

Website Member
2011-08-05 - 17:32:29 send message to silver

Hi Daniel,
Spijtig genoeg heb ik ze 13 jaar geleden allemaal moeten verkopen door persoonlijke omstandigheden. Zitten nu verspeid over Europa in dierentuinen en enkele bij Duitse liefhebbers.
Zoals je al zei dit is misschien een ander topic aangezien ik een boek kan schrijven over de 8 jaar dat ik ze gehad heb. Als ik momenteel de plaats had schafte ik ze direct weer aan. Ongelooflijke dieren.
Ik had de gewone dubbel lel(maar hier zijn verschillende ondersoorten van) en de veel grotere goudhals(met 1 lel)
Echt prachtige dieren die verkeerd worden beoordeeld (en veroordeeld) door mensen die deze dieren nooit zelf hebben gehad en dikwijls niet eens hebben gezien.
PS Niet goedkoop om te voeden.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-08-05 - 19:19:42 send message to Daniel

De goudhals, wow dat is een soort die nu bijna uit Europa verdwenen is. Wat voerde je jouw vogels en in wat voor verblijven. Zijn ze winterhard? En hoe bracht je kweekparen bij elkaar?
Waren er grote verschillen tussen de twee soorten (je hebt nooit Bennets gehad?)




silver
Website Member
Posts :33

Website Member
2011-08-05 - 19:53:37 send message to silver

Ja de goudhals. Er waren er toen bij mijn weten maar 6 in Europa. Ik stond ook op het punt om de Bennets aan te schaffen(en de Darwin nandoe) maar ik heb toen alles moeten verkopen. De eigenaar van het terrein dat ik beschikbaar had besloot dat hij dit zelf ging gebruiken voor paarden en ik moest op zeer korte termijn de vogels van het terrein halen. Ik kon niks anders schikbaar vinden en heb toen de moeilijke beslissing moeten nemen om alles te verkopen(ik had toen ook struisvogels en emoes)
De casuarissen werden gevoerd met overrijp fruit dat ik spotgoedkoop van fruitboeren in de streek mocht ophalen(fruit dat ze niet meer konden verkopen) en een volwassen casuaris heeft geen probleem met een hele emmer van dit spil. Ook kregen ze hondenbrokken(met een zeer laag ijzergehalte aangezien dat schadelijk is voor de vogels)
De kooien waren 30m lang en 15m breed per haan. Alle kooien lagen netjes naast mekaar. Aan de voorkant van al de kooien was een grote kooi die langs alle kooien van de hanen liep. Hier zet je dan de hen in zodat die zelf alle hanen kan gaan bekijken en dan is het gewoon een spelletje van zien welke twee klaar zijn om te broeden. Als je die 2 vogels dan samen laat kan het wel even vuurwerk zijn maar dat gaat na een poosje wel beter. Zelf heb ik er niet mee gekweekt. Het jaar dat ik ze moest verkopen heb ik paringen gezien maar ik heb ze moeten wegdoen voordat er eieren waren(en die hadden er wel gekomen). Zonde. Ik had eens graag met deze vogels gekweekt. In Planckendael in Belgie zit er nog een koppeltje dat van mij komt. Of ze hiermee gekweekt hebben weet ik niet. Vier jaar geleden ben ik mijn familie daar nog eens op bezoek geweest(ik woon nu al 12 jaar in Engeland) en tot mijn verbazing kwam de haan na een poosje tot bij mij, ging op de grond liggen en ik kon hem strelen. De verzorger zag dit en kon zijn ogen niet geloven. Hij zij dat niemand in de kooi gaat zonder enige vorm van bescherming. Voor veiligheidsredenen mocht ik het niet proberen maar ik had het wel eens graag gedaan en ik was er zeker van dat hij mij niet zou aangevallen hebben.
Hopelijk in de toekomst krijg ik nog eens de kans om deze vogels te houden en te kweken.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-08-05 - 21:39:05 send message to Daniel

Rudy,


Waardoor denk jij dat volgens die verzorgers de vogel zo aggressief is en jij er zo bij kan komen? Het kan toch niet alleen houding zijn?



silver
Website Member
Posts :33

Website Member
2011-08-05 - 22:07:52 send message to silver

Ik zei niet dat hij agressief was. Iedereen die in de kooi gaat heeft een af andere stok of bezem of zoiets bij zich. Als jij een hond altijd met een stok gaat benaderen gaat die ook niet kwispelstaartend blijven afkomen. Maar zoals je al eerder heb gezegd dit gaat nu over in een ander topic en het topic hier is even genieten van leuke fotos. Sorry, ik kan nog dagen doorgaan over deze vogels en andere zeldzaamheidjes die ik ooit gehad heb maar dat kan niet in dit topic.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-08-05 - 22:11:25 send message to oli4

jammer dat je ze hebt moeten weg doen en dat je er niet eens mee kon kweken! Is heel interessant allemaal om te lezen! Misschien moet je er toch eens een extra topic over openen met je belevenissen en ervaringen?!wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-08-05 - 22:44:53 send message to Karel

Een nieuwe topic lijkt me een heel goed idee. Ik denk dat er meerdere mensen geinteresseerd zijn in je ervaringen met dit soort vogels.
Rudy, als je dit nieuwe topic opent, zal ik hetgeen je tot nu toe hebt geschreven met plezier even overzetten.


silver
Website Member
Posts :33

Website Member
2011-08-05 - 23:30:23 send message to silver

Niet vandaag, morgen als ik tijd heb of zodra ik tijd vind zal ik even een nieuw topic openen(met plezier)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 120 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede