Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > even genieten van leuke/mooie foto's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-04-30 - 15:49:02 send message to Karel

Jullie doen maar! Olivier, ik kom tzt wel kijken als er een gevangen moet worden.razz :plaugh :D


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2013-04-30 - 17:35:05 send message to oli4

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Haha Hans, ik zal voor jou met dit prachtige weer een tribune en parasol plaatsen met een glaasje fris wink ;)

Neen, ik denk dat dit wel doenbaar is mits een goede en doordachte infrastructuur. Het hanteren van een Kasuaris is nu ook niet iets dat je alle dagen hoeft te doen. Bij ziekte? Bij transport en bij eventuele ruzie tussen het koppel?

Dit is nu een 1e gedacht he, kan nog helemaal veranderd worden, maar onderstaande had ik in gedachten voor ooit eens....happy :)


Het groene is een nachtverblijf.
Het lichtblauwe is het verblijf waar de man het jaar rond in verblijft. Het rose is het deel waar de hen het jaar door in verblijft. Afwisselend kunnen ze in het donkerblauwe deel als uitbereiding van hun perk en om elkaar te te leren kennen, want het zijn toch solitaire dieren. Het witte deel is voor jongen/isolatie/eventueel een extra dier,....
Bij de perken zijn er meerdere poorten voorzien, en zouden van buiten het perk hanteerbaar moeten zijn zonder er bij te hoeven komen. Dus je hebt heel wat mogelijkheden om te spelen met je poorten voor tijdens de kweek. Van zodra de eieren gelegd zijn, en de hen bevindt zich in een ander verblijf dat je kan sluiten, sluit je dat vanop afstand, het zal in praktijk niet altijd zo eenvoudig zijn, maar je hoeft er toch niet bij. Ook voor transport. De oranje gang is een sluis, als bijvoorbeeld je man moet transporteren en je de poort opendoet, hoef je enkel maar enekele dagen op voorhand de poort van die sluis open laten en hem daar voeren, eens hij er in zit toedoen en hem in de (gele) transportbak lokken.

Ik weet het, in de praktijk zal het niet altijd zo gaan, maar ik denk echt wel dat je de vogels kan houden zonder er te moeten bijgaan. Eventueel maak je naast de sluis voor de vogels nog een veiligheidssluis voor de houder of dergelijke. Je kan er alle kanten mee uit, maar ik denk dat het haalbaar is om op een veilige manier kasuarissen te houden wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-05-01 - 12:38:33 send message to Karel

Geweldige plannen Olivier! Als het klaar is, kom ik graag eens kijken.
Waar ga je het buitenterrein mee afzetten? Bij een andere liefhebber zag ik dat hij matten van betonijzer had gebruikt.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2013-05-01 - 12:49:40 send message to oli4

Haha, moest ik er ooit aan beginnen, nja, dan waarschijnlijk wel met betonnetten en betonpalen. Het zijn niet de zachtaardigste beesjes happy :) Misschien de netten nog in het zwart zetten of donkergroen, en rondom haag van coniferen zetten. Maar binnenin zou ik het naar hartelust aanplanten met bamboo's, men nonkel verzameld heel wat soorten bamboos, alle maten en kleuren, en leuk om zo'n verblijf mee in te richten. Biedt ook vluchtmogelijkheden voor tijdens het kweekseizoen. Maar eerst nog enkele jaartjes uitkijken he, later allemaal wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-05-01 - 13:44:00 send message to Karel

Tja, wie kent dat niet? Met de plannen van volieres die ik ooit heb getekend, kan men 3x de Eifeltoren beplakken.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-05-01 - 15:15:29 send message to Vogelen

Wat eten deze vriendelijke kippetjes eigenlijk?
Wordt er mee gekweekt in gevangenschap?

http://casuaris.nl/2010/07/29/vreemde-vogel/


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2013-05-01 - 16:41:36 send message to oli4

Ja er wordt mee gekweekt wink ;)
Zowel pariculier als in dierentuinen.
In dierentuinen is het zelf zo dat er niet veel dierentuinen ze moeten hebben, en toch genoeg gekweekt wordt dat er binnenin de dierentuinen een "overpupulatie" aan het ontstaan is, dus ze zullen binnenkort wel nog vaker particulier te zien zijn.... Voor degene die het willen risceren. Moet je niet doen als je (ontdeugende) kinderen hebt razz :p En ze zijn ook vrij kostelijk als het om infrastructuur gaat. En ook de voeding zal snel oplopen, zet je daar maar een fruitgaard voor wink ;)


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2013-05-13 - 10:55:16 send message to oli4

Pff, elke keer als ik er voor sta smelt ik toch even, wat een kanjershappy :)sad :(


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-05-13 - 11:46:51 send message to Karel

Ja, dat zijn imposante beesten! Die mogen hier ook wel staan!happy :)



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-05-13 - 12:25:25 send message to Daniel

Zou dat geen mooi alternatief zijn voor casuarissen Hans wink ;).


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2013-05-13 - 12:44:09 send message to oli4

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ze zijn een heel, heel erg groot pakje duurder Daniel wink ;)
En ook deze soort heeft zo zijn "problemen" laugh :D


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-05-13 - 12:55:47 send message to Daniel

Maar het blijft een prachtige soort Olivier happy :). En jij kan je poicephalus collective weer uitbreiden razz :p.


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2013-05-14 - 04:27:09 send message to mreyder

Begrijp ik dan goed Oliver, dat Casuarissen verhoudingsgewijs goedkoper zijn? Wat is de prijs van de meest gangbare soort eigenlijk ongeveer (pure nieuwsgierigheid hoor, ik kan en zal ze zelf nooit gaan houden)?


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2013-05-14 - 08:11:53 send message to oli4

Inderdaad Daniel, nu je men vermoedens hebt bevestigd, loop ik weer helemaal gek razz :p De zoektocht is bezig, mooie poicephalus-soort!

@Mreyder, ik ga hier geen uitspraken over doen. De prijzen schommelen ten eerste al ennorm bij de Casuaris alleen al, en de prijzen van Kori's zijn zo belachelijk hoog dat ik dat hier liever niet zet wink ;)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-05-14 - 11:13:18 send message to Daniel

Olivier, zijn er trappen soorten die wel meer beschikbaar zijn? Ik weet dat Houbara's veel gekweekt worden in het Midden-Oosten, maar ik ben ze hier nog nooit tegengekomen bijvoorbeeld.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 102 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede