Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Aparte vogels bij dierenspeciaalzaken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-07-11 - 19:36:27 send message to hj de graaf

ha zjurre jij was er dus ook hahah,

jah prijs was indd wat hoog maar waren wel jonge omdat ze nog niet uitgekleurd waren en ze zagen er mooi gezond uit en ze doen het goed hoor. ik zal is even kijke op de site die je noemt bedankt voor de tip

mvg


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2008-07-18 - 11:00:41 send message to theelepeltje

Bij dierenspeciaalzaak van Vugt in Drunen:
- St. Helenafazantje (rode vaste voetring)
- Goudbuikje (ongeringd)
- Groot aantal Bichenowastrildes, Zilverbekjes, Diamantduifjes, Zebravinken (ook geelsnavels) en verschillende kleurmutaties Chinese dwergkwartels.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-07-18 - 14:12:53 send message to Zjurre

Hoi Henk-Jan,

ik was er ook ja, zoals iedere woensdag :P Woon aan de overkant dus.

In ieder geval leuk dat je de goudmussen hebt gekocht, je gaat ze ws voor de kweek inzetten en dat is altijd goed om te horen. Ze zijn er niet meer zoveel!


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-07-21 - 11:39:05 send message to Ubernoob

Deze zitten bij van Os in Ridderkerk. Ik weet niet of ze zeldzaam zijn ofzo maar ik vind ze best bizar.



Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2008-07-21 - 14:30:53 send message to Leandro




Kan het dat de vogel op de foto ook de vogels zijn die op jou foto staan ubernoob ??

Ik denk het wel, dit is de europese oehoe, niet uiterst zeldzaam maar wel de grootste uil te wereld.


Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2008-07-21 - 14:32:52 send message to Leandro






Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-07-21 - 16:57:54 send message to Ubernoob

Ja het zijn Oehoe's dat wel maar of het europese zijn weet ik niet. Ik ben niet zo'n vogelaar en ik weet dat er ook een Amerikaanse Oehoe bestaat. Maar geen flauw idee of die gehouden worden!!


birdfreak
Website Member
Posts :112

Website Member
2008-07-21 - 18:43:55 send message to birdfreak

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

In de 4 linkse vogels zit er precies toch wat Turkmeense oehoe (Bubo bubo turcomanus). De verschillende ondersoorten van de oehoe zijn jammer genoeg de laatste jaren zodanig veel gekruisd dat het zonder kennis van de oudervogels en grootouders vaak erg moeilijk vast te stellen is wat het nu eigenlijk wel is.
Ook Amerikaanse oehoe's worden gehouden, zij zijn echter geen ondersoort van de Europese maar een losstaande soort (Bubo virginianus). Hiervan worden 3 ondersoorten courant gehouden: de nominaatvorm, de Canadese en de Magelhaense (hoewel deze laatste nu als een soort erkend wordt)
Maar los daarvan totaal niet bijzonder, oehoe's kweken immers als konijnen. wink ;)

Jan


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-07-21 - 18:59:34 send message to Karel

Ja, helaas zit er wat Turkmeens/Siberisch bloed in zo te zien. De Europese kweken inderdaad zo makkelijk dat er hier en daar al ontraden wordt om er mee te kweken. De prijs is dan ook snel gezakt. Ze gaan wat dat betreft de kerkuil achterna.sad :(

Ondanks dat zijn het prachtige statige vogels!


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-07-21 - 23:28:52 send message to Ton Koek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nog steeds in de huiskamer hier en daar?


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-07-30 - 19:19:14 send message to hj de graaf

@ zjurre

ik ga ze indderdaad voor de kweek inzetten volgend jaar. heb er net 6 jonge bij kunnen kopen voor klein prijsje verwacht dat daar wel een koppel inzit dus de bedoeling is dan om met 2 onverwante stellen te gaan kweken.

mvg


VINKEMAN
Website Member
Posts :22

Website Member
2008-08-04 - 00:09:49 send message to VINKEMAN

Bij vogelhandel VAN TENDELO te Nijlen( Belgie): een groot aanbod van exoten. Wida's; wevers; st.helena fazantjes; dornastrilde; vele blauwfazantjes; vele goudbuikjes; auroraastrilde; roodkop aurora;bergastrilde;rode druppel; rode tijgervink; purpergranaat; oranjekaakjes; teugelastrilde; mozambiquen; edelzangers; enz.

Groeten André


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-08-04 - 07:25:40 send message to ParkietenPeter

Nu ben ik niet zo heel erg thuis in deze soorten maar ze lijken me niet zo heel erg apart.

Klopt dat? Is dit sluikreklame? Of zijn het werkelijk aparte vogels (zovele soorten bij elkaar)?


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-08-04 - 08:15:55 send message to tropic

het is toch importstop??
Vanwaar komen deze vogels dan?


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2008-08-04 - 09:26:57 send message to hoogervorst

Parkietenpeter, de soorten mogen dan in dit geval niet apart zijn, maar door de importstop is het zoeken naar bepaalde soorten en dan vindt ik het eigenlijk wel gerechtvaardigd dat deze post in het door mij gestarte topic staat.
Dus kwekers profiteer van dit weetje en ik hoop dat er dan ook afrikaanse vruchten- en insecteneters aan zitten te komen.
Zijn de prijzen dan ook lager?

Ronald




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 122 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede