Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Aparte vogels bij dierenspeciaalzaken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-08-04 - 09:50:47 send message to Zjurre

@ Henk-Jan:

leuk dat je er nog meer bij hebt kunnen kopen! Ben je er al van op de hoogte dat dit uitstekende koloniebroeders zijn? En is het eventuele overschot al gereserveerd? wink ;)
Ik heb nu ook een koppel zitten, zoek er nog enkele koppels bij.

@ Andre:
Bedankt voor deze waardevolle tip! Qua aanbod van wevers en wida's (en misschien ook Afrikaanse mussen?), welke soorten kan ik verwachten? En zo maar een losse vogel of kooien vol?


VINKEMAN
Website Member
Posts :22

Website Member
2008-08-04 - 22:01:41 send message to VINKEMAN

Het zijn wel geen heel aparte vogels, maar sinds de importstop is het voor mij de eerste maal dat ik deze vogels in zo'n groot aantal aangeboden zag. Vanwaar deze vogels komen weet ik niet en het zijn ook mijn zaken niet. Zij zitten er wel.
De prijzen weet ik niet zo goed meer, maar de blauwfazantjes waren 70€/stuk en de goudbuikjes 60 of 65€/stuk.
Van wida's en weversoorten ken ik niets maar er waren verschillende koppels van de grote oranjewever en van de wida's waren het vogels met een witte vlek ; een gele vlek op de vleugel en vogels met een rode band onder de keel.
Ik weet niet of het koppels waren.

Ik heb er helemaal geen belang bij en het is zeker geen sluikreclame. Ik wil alleen maar info verschaffen aan liefhebbers die opzoek zijn naar deze vogelsoorten.

Als je zeker wil zijn: Vogelhandel Van Tendeloo tel. 0032 (0)3 481 66 97


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-08-05 - 08:34:51 send message to ParkietenPeter

Was zeker ook niet aanvallend ofzo bedoelt. Maar omdat je er zovele ineens opnoemde wist ik even niet wat ik ervan denken moest.

Maar alles is oké. wink ;)


padda
Website Member
Posts :96

Website Member
2008-08-09 - 13:11:14 send message to padda

bij Verkindere in Ardooie/beveren twee mannelijke vuurvinkjes, 5 blauwfazantjes (ik weet wel niet exact welke soort het is) en nog 5 blauwfazantjes.

Bij Spanhove te hooglede/gits zaten er 2 wevers, waarschijnlijk koppel maar ik weet niet welke soort.

grtn Jurn


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-08-19 - 15:23:30 send message to EdensB

In mijn lokale dierenspeciaalzaak zitten enkele Pennant Rosellas enkele Prachtrosellas en een enkele witkopnon en enkele veelkleurenparkieten.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-08-19 - 18:46:58 send message to ParkietenPeter

Nou zijn pennanten en prachtrosella's niet echt aparte vogels!?

Begint op deze manier dan toch op reklame te lijken.

Een stuk zorgvuldiger a.u.b.

ParkietenPeter
Moderator VA


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2008-08-19 - 18:49:28 send message to Niltava

Hmm, "mijn lokale dierenspeciaalzaak" Dan weet ik nog niet zoveel hoor. Kan er wel achterkomen maar vind dit nu niet echt reclame.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-08-19 - 19:21:22 send message to Karel

quote
vind dit nu niet echt reclame.




Tja, zoekt en gij zult vinden...wink ;)


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-08-19 - 22:30:58 send message to lZebravinkjel

Wat een wijsneuzen hier :P

Trouwens, in mijn lokale dierenwinkel hebben ze alleen nog zebravinken, kanaries en grasparkieten, dus dan zijn al gauw alle soorten 'bijzonder' wink ;)


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-08-19 - 23:53:06 send message to EdensB

Ik dacht dat dit redelijk zeldzame vogels waren omdat ik ze nooit in dierenwinkels zie, als het als reclame was bedoeld had ik de naam van de winkel en de prijzen wel gegeven (wat ik express NIET heb gedaan) met min locale dierenspeciaalzaak schiet niemand iets op want binnen loopafstand zitten er zeker al 5, in totaal zo'n 16 dus.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-08-20 - 09:33:27 send message to ParkietenPeter

Best begrijpelijk als je bijvoorbeeld een tropen/kanarieman bent en er opeens een parkietachtige opduikt dat dit plaatselijk bijzonder is en vice versa.

Ik denk wel dat om het topic niet al te veel te vertroebelen het goed is om je te beperken tot soorten die vanwege import of anderszins echt bijzondere omstandigheden, weinig tot niet gezien worden. Hier is dit topic ook voor bedoelt geweest door de starter.

Soorten die algemeen en veel op de verkoopsites aangeboden worden vallen hier dan ook niet onder.

Discussieer hier ook niet verder over aub dan zijn de soorten ook terug te vinden in dit topic.

Met dank,
ParkietenPeter
Moderator VA


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-08-20 - 10:47:16 send message to lZebravinkjel

Ik weet dat de oppermachtige mod heeft verboden om verder te discussieren maar...
Ik vind het toch een beetje vage scheiding. Ik bedoel, Bichenow astrilden en Diamantvinken worden wel enigsinds regelmatig aangeboden, maar het is ook weer niet zo dat de websites daar vol mee staan. En vaak kun je deze alleen halen in verre provincies zoals Zeeland, Friesland, Gelderland. Tenzij je daar woont natuurlijk. Ik kom zelf uit Zeeland en woon nu op kamers in Leiden en 9 van de 10 keer halen mensen liever mijn vogels op in Leiden dan in Zierikzee.
Dus wat is dan zeldzaam? Ik vind het ook bijzonder om bovengenoemde soorten in de dierenwinkel aan te treffen.


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Calimero
Website Member
Posts :17

Website Member
2008-08-26 - 22:05:14 send message to Calimero

Bij mijn plaatselijke speciaalzaak zitten twee (ik dacht een koppel) violette toerako's. Zeer mooie vogels en ze zitten er al meer als een maand. dus als iemand ze wil kopen happy :)


Kingbee
Website Member
Posts :16

Website Member
2008-08-27 - 14:31:09 send message to Kingbee

Hier in de buurt zit een ParadijsWida man, ze vragen er 75 euro voor, is dat een redelijke prijs...? En is en nog een beetje aan poppen te komen..?

Zit er serieus over na te denken om deze vogel te kopen.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-08-27 - 17:39:08 send message to Zjurre

Kingbee, op zich is dit wel een aardige prijs. Echter, poppen ga je niet snel meer tegenkomen. Bovendien worden ze zelden gekweekt, daar het parasitaire broeders zijn. Ondertussen is binnen onze Werkgroep wel een wida gekweekt; de dominicanerwida. Maar dan wel met veel moeite!

Succes met je keuze!




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 122 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede