Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Aparte vogels bij dierenspeciaalzaken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-07-19 - 18:31:00 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Deze vogel stond bij de advertenties; nooit eerder gezien deze astrilde.

http://www.gorillas.org/tshiaberimu_bird_survey_08

Ruud


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2009-07-19 - 22:09:28 send message to goulds

Ruud ,dat moet een bergastrilde zijn deze afbeelding stond ook op verkoop site van bond en via eigenschappen van afbeelding stond er bergastrilde.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-07-19 - 23:47:35 send message to Ton Koek

Om precies te zijn de Shelley bergastrilde / Cryptospiza shelleyi / Shelley's crimsonwing


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-07-20 - 09:49:09 send message to Picolet

Een mooie soort, overigens ook redelijk zeldzaam in de vrije natuur!

Ruud


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2009-07-25 - 11:35:38 send message to oli4

Bij Filip in wachtebeke:
5 trompetter neushoornvogels, helmhoko's,kookabura's, tokken,mex. nonpareil, verschillende toerako's en spreewensoorten,... en veel meer van dat gedoe.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-07-26 - 20:14:37 send message to lZebravinkjel

In Haarlem:
Oranjekaakjes, Maskeramadines, Tijgervinken, Roodkopamadines, Diamantvinken en nog wat tropen.

Maar... Denk aan 150,00 per koppel voor deze vogels, inclusief de Diamantvinken die op marktplaats voor 50,- per koppel weggaan.


fox
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-07-27 - 18:28:06 send message to fox

bij beernaert in Dadizele :volledige voliere met tijgervinkjes poppen en mannen op kleur 70euro per koppel, en enkele driekleurenglansspreeuwen denk aan 125 euro per stuk


casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2009-07-28 - 09:21:17 send message to casehulsebosch

Hallo. Mijn bekkie loopt toch echt veel te wateren als ik lees wat er zoal te koop is in mijn oude vaderland.Een Mekka voor de vogelhobby.
Oh was ik maar bij moeder thuis gebleven(not) Groet, Kees Nieuw Zeeland.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-07-28 - 09:40:42 send message to Picolet

Hallo Kees, daar down under.

Hoe zit het eigenlijk met de australische soorten die daar rondvliegen?

Lori van de blauwe bergen, geelkuiven en andere soorten.

Zijn deze vogelvrij, nemen ze toe in aantallen en zijn ze een bedreiging voor de inheemse vogels.

overigens zijn er ook een aantal europeese soorten bij jou ingeburger, nemen deze ook toe in aantallen?

Groeten Ruud


casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2009-07-29 - 12:01:59 send message to casehulsebosch

Hallo Ruud.De Lori van de blauwe bergen, in het Engels Rainbow lorikeet, is inderdaad een doren in het oog van de conservationisten. Momenteel leven deze nu in het wild in de "Greater Auckland" regio.Het gevaar bestaat natuurlijk dat ze zich snel kunnen gaan uitbreiden.Dit is ook het geval met de Eastern Rosella.Ik ben sinds 1974 in NZ en in de begin periode zag ik de rosella's slechts in grote parken ten noorden van Auckland. Nu zie ik ze hier in Tauranga dagelijks op mijn hobby boerderij.Ook deze rosella's doen ontzettend veel schade aan onze inheemse vogels. De geelkuif kakatoe leven hier al jaren in het wild maar beperken zich tot bepaalde gebieden. Mijn ouwe buurman nam ze 70 jaar geleden al waar in Port Waikato en ze hangen nog steeds in dit gebied rond. Wat de Europese vogels betreft denk ik dat het aantal zich goed handhaafd. specifieke details heb ik hier niet van. Mogelijk is het sommige lezers niet bekend dat het houden van inheemse vogels hier strikt verboden is met uitzondering van de Kakariki die wel aan een vergunning onderhevig is.Met uitzondering van dierentuinen en vogelparken is het onmogelijk inheemse vogels te houden. Hoop dat deze uitleg een beetje helpt.Een pb naar mijn eigen e mail adres is altijd mogelijk. Groet, Kees Nieuw Zeeland.


IGGINO VB
Website Member
Posts :54

Website Member
2009-08-15 - 11:02:34 send message to IGGINO VB

bij van tendeloo in nijlen zitten een 6tal cactusspechten, en een koppel d'arnoudsbaardvogels


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2009-08-16 - 17:46:13 send message to afican parrot

Bij Holvoet in Hulst 3 midden beo's.

mvg Carl.


guus goebert
Website Member
Posts :7

Website Member
2009-08-28 - 11:40:20 send message to guus goebert

gezien in Heemskerk zeker 100 kapoetsijzen,volgens handelaar allemaal eigen kweek.


dasc
Website Member
Posts :44

Website Member
2009-09-02 - 22:20:03 send message to dasc

Bij Filip Meul opnieuw veel speciale soorten, met als uitschieters zwarte wevers, toekans en neushoornvogels.


estrilde
Website Member
Posts :21

Website Member
2009-09-23 - 20:25:13 send message to estrilde

Bij dierenwinkel Thisa te Sint-Pauwels Dominicaner widas, allerlei soorten wevers,cubavinken en blauwfazanten.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 108 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede