Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Goffini's willen niet wennen aan elkaar Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Goffini's willen niet wennen aan elkaar
Atmozz
Website Member
Posts :7

Website Member
2010-01-26 - 15:17:58 send message to Atmozz

Hallo allemaal,

Ik heb een klein probleempje en een vraag. Ik heb sinds enkele maanden een 2e goffini kaketoe gekocht om mijn chico gezelschap te houden. Het is volgens mij een vrouwtje maar 100% zeker ben ik niet. Nu lijkt het alsof ze elkaar niet mogen. De nieuwe vogel raakt in paniek als chico in de buurt komt, wegrennen en wegfladderen is zijn eerste reactie. Als hij het niet doorheeft dat chico in de buurt is zie ik dat chico gewoon de veertjes schoonmaakt van hem. Als hij t dan doorheeft is hij weer weg.

Daarnaast danst en spring chico wel veel als ze er allebei uit zijn. Kuifje omhoog, beetje springen en imponeren maar niet schreeuwen. Is dit een dreigend gedrag naar mijn nieuwe??? Ze staan nu al maanden langs elkaar maar de situatie veranderd niet echt. Is hier iets aan te doen, of matched het gewoon niet???

Deze week leek het wel of chico hem aanviel, hij vloog naar hem toe en landen op zijn rug met zijn snavel open, kon ze gelukkig snel uit elkaar halen.

Het lijkt wel of mijn nieuwe nooit andere goffinis heeft gekend en als jong met de hand is grootgebracht. Chico daarentegen komt van een kweker die er toen meerdere in een kooi had zitten, heeft dit er mee te maken??

Graag wat advies of iets dergelijks. Alvast bedankt.

Mvgr. Jeroen


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2010-01-26 - 17:20:27 send message to lorikwekerij

ik zou de vogel laten sexen om zeker te zijn van het geslacht en mocht je dan wel een man en pop hebben dan de vogels naast elkaar plaatsen (in aparte hokken)zodat ze aan elkaar kunnen wennen
en dan na een tijdje de vogels weer bij elkaar plaatsen en in de gaten houden


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2010-01-26 - 17:51:58 send message to Ruben89

hallo,

in ieder geval sexen voor de zekerheid.
en wat is het leeftijdsverschil?

mvg ruben


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-01-26 - 18:39:11 send message to mijnkaketoes.nl

Jeroen

Hoezo weet je het niet zeker? Op de cites papieren staat vermeld of het een pop of man is. Of twijfel je aan of de test wel goed is geweest???

Henk


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2010-01-26 - 20:20:20 send message to P.Rooth

Hallo

Niet op ieder Citesbewijs staat het geslacht vermeld heb zelf meerdere vogels met bekend geslacht aangemeld gehad en dat werd niet vermeld op het Citesbewijs het waarom moet ik naar raden .

Maar een pop is volgens mij wel degelijk zonder sexen van een man te onderscheiden daar een man een veel forsere snavel heeft en is de man duidelijk groter en forser qua postuur .

Paul


Atmozz
Website Member
Posts :7

Website Member
2010-01-26 - 20:53:16 send message to Atmozz

Ik heb op de citespapieren niks staan helaas. Chico is idd groter, forser en heeft donkerde ogen, Rocki is kleiner, wat fijner van bouw en bruine oogjes. Ze staan nu langs elkaar. Ik zet ze ook wel eens bij elkaar in de kooi maar dan durven ze niet op de stok t gaan zitten. De ene hangt links in de kooi, de andere rechts. Chico durft dan wel wat rond te scharrelen maar Rocki ontwijkt hem dan.

Ik durf ze iig niet alleen te laten als ze met 2e in de kooi zitten.

Waar kan ik ze laten sexen???

Mvgr. Jeroen


Goffi
Website Member
Posts :48

Website Member
2010-01-26 - 21:12:47 send message to Goffi

www.gendika.nl

je kan ook met een zaklampje even in het ook van het popje schijnen als de iris zwart is en er omheen licht gekleurd kan je er van uit gaan dat het een pop is al is dat ook niet altijd zo!


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2010-01-26 - 22:04:00 send message to lorikwekerij

hoe groot is de kooi waar ze in moeten
(een kamerkooi of ruime voliere)
en ik zou de andere voor de zekerheid laten sexen je weet maar nooit


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-01-27 - 08:28:27 send message to mijnkaketoes.nl

Paul

Vreemd ik heb een aantal jaren geleden nog al een gedoe met het cites buro gehad omdat het geslacht bij een van de papieren (duits) niet was vermeld. Ik heb het middels een herschrijving kunnen oplossen. Via de telefoon gaf men aan dat de papieren volledig ingevuld moesten zijn anders was het ongeldig.

Kennelijk houden ze zich dan niet aan hun eigen spelregels he sad :(

gr

Henk


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2010-01-27 - 15:47:03 send message to P.Rooth

Hallo Henk

Is een bende bij dat citesbureau vul altijd het geslacht in en komt steevast niet op citerbewijs te staan .
De medewerkers die die de papieren in orde moeten maken weten soms zelf niet waar ze het over hebben of je krijgt een zware dreigbrief dat papieren niet in orde zijn van vogels ( met risico beslag en boete ) omdat ze zelf aan het kwartetten zijn geweest met nu mijn papieren EN van handelaren en stond gelijk als handelaar te boek moest gelijk een verweer- bezwaarschrift instellen meer van die rotzooi waar je niet op zit te wachten blijkt dan dat ze papieren niet goed gearchiveerd te hebben en krijg je alsnog de benodigde papieren om nateeld vrij te kunnen overdragen en weer zonder geslacht .

Flauw wordt je van dat stel maar exuses maken en de kosten vergoeden Nee dat doen ze niet .

Nadien heb ik het nog eens met ze aan de stok gehad maar nu een advocaat erop gezet waarna het rustig werd en nieuwe citesdocumenten waaronder een exportvergunning voor buiten de EU razendsnel ontvangen

En nooit werd het geslacht genoemd in de citespapieren .

Paul


Calamariz
Website Member
Posts :30

Website Member
2010-01-29 - 09:35:33 send message to Calamariz

Hoi,

Bij een nieuwe vogel is het beter om ze samen te doen in een nieuwe kooi.Anders zal de nieuwe vogel altijd een indringer zijn.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-01-29 - 09:49:20 send message to mijnkaketoes.nl

Paul

Inderdaad een benden dus

Henk



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 233 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede