Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > na 2 jaar nog steeds slecht in vliegen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : na 2 jaar nog steeds slecht in vliegen
duvel1982
Website Member
Posts :11

Website Member
2010-01-29 - 23:26:00 send message to duvel1982

mijn jongste gaaitje is 2 jaar en durft (als enige van de 4) niet meer uit de voliere te komen om los te vliegen. dit komt onder meer doordat ze de eerste paar keren hard gecrasht is (bijna k.o.) zodra ze de weg (in mijn kleine huissie :P) kwijt is raakt ze in paniek en vliegt ze overal tegenaan. de andere gaan wel allemaal goed.
probleem is nu dus dat ze niet meer uit de voliere wil komen (zonder dat ik haar ga halen) omdat ze volgens mij gewoonweg niet meer durft???
iemand ervaring mee misschien....BVD!


Calamariz
Website Member
Posts :30

Website Member
2010-01-30 - 05:03:46 send message to Calamariz

Hallo,
Probeer het eens ergens in een grote ruimte,zonder al te veel obstakels.Op die manier is er ruimte om te oefenen.oefenen in sturen,landen,inschatten.Daarmee worden naast de ervaring,ook de spieren geoefend.Het navigeren in kleine ruimte's kost veel kracht zonder thermiek.Sommige vogels hebben meer tijd nodig om kennis,kracht en zekerheid te krijgen.Als er geen grote ruimte beschikbaar is,laat de vogel lager gelegen starten.Begin b.v. met 30 centimeter,en bouw dit geleidelijk op.En laat anders de natuur zijn gang gaan.Als de vogel later drang krijgt,of het nodig heeft zich ergens voor te redden,geschied het toch wel.


duvel1982
Website Member
Posts :11

Website Member
2010-01-30 - 18:01:07 send message to duvel1982

Bedankt voor je reactie!

Een grotere ruimte is idd niet mogelijk aangezien ik in een appartement woon wink ;)
Maar dat lager starten ga ik zeker proberen! aangezien ze nu vanaf een hoogte van ruim een meter starten...thanks!

Gr. sascha


Calamariz
Website Member
Posts :30

Website Member
2010-01-30 - 18:03:45 send message to Calamariz

wel gordijnen voor de ramen doen!!!


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-01-30 - 20:09:00 send message to Ubernoob

Misschien is er ergens in de buurt een ruimte die je kan gebruiken. Een gymzaal of een klaslokaal of iets dergelijks....

En inderdaad klein beginnen. Gewoon twee stokken een stukje uit elkaar en dan van de een naar de ander en dan steeds verder uit elkaar.

Filmpje voor je erbij gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=sSwWNGJ_0Jk


duvel1982
Website Member
Posts :11

Website Member
2010-01-31 - 02:00:24 send message to duvel1982

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

thanks! leuk filmpje trouwens laugh :D


duvel1982
Website Member
Posts :11

Website Member
2010-01-31 - 11:42:51 send message to duvel1982

quote
wel gordijnen voor de ramen doen!!!

altijd ja! kaarsen uit, ramen dicht en gordijnen gesloten....oh ja en asbakken van tafel (is er eentje dol op wink :)


duvel1982
Website Member
Posts :11

Website Member
2010-02-01 - 14:38:18 send message to duvel1982

Gisteravond geprobeerd de gaaies vanaf een lagere startplaats (ca. 30cm) laten vliegen...helaas bleef de jongste (van 2 jr) toch nog gewoon bovenin de voliere zitten. Zou ik haar misschien mogen dwingen naar beneden te gaan, zodat ze voor de opening gaat zitten?


Calamariz
Website Member
Posts :30

Website Member
2010-02-01 - 15:05:07 send message to Calamariz

Het bevorderd niet de relatie tussen jou en de vogel.Problemen vergen geduld.Als de vogel niet ongelukkig is,zou ik me niet druk maken.Anders zou je kunnen proberen het voer steeds een klein stukje verder weg te zetten,totdat de vogel er een beetje voor moet vliegen.Houd hierbij wel het postuur of gewicht in de gaten.Succes!


duvel1982
Website Member
Posts :11

Website Member
2010-02-07 - 02:51:03 send message to duvel1982

misschien heb ik mezelf wel teveel info opgedaan, maar las iets over een draainekziekte??? dat kan voorkomen bij jonge gaaitjes die bijvoorbeeld (net als de mijne) een keer ergens hard tegenaan zijn gevlogen....
weet iemand hier iets meer over te vertellen?
inmiddels voorzien van extra vitamine B!
BVD!!


saschas
Website Member
Posts :4

Website Member
2010-08-06 - 11:17:25 send message to saschas

Vleugels eens laten nakijken door een dierenarts. Mogelijk iets gebroken geweest in de vleugel. Dan is het gedaan met vliegen.
Zeer goed uitkijken met glazen vensters. Gordijnen sluiten of andere maatregelen nemen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 263 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede