Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > klein vogeltje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : klein vogeltje
celienetje
Website Member
Posts :3

Website Member
2010-06-29 - 09:51:18 send message to celienetje

hey..

ik heb sins kort een vogeltje hij was buiten uit een nest gevallen maar hij liep al wel rond waarschijnlijk een maand oud maar nu is de vraag.

wat kan ik hem het best te eten geven??


celienetje
Website Member
Posts :3

Website Member
2010-06-29 - 12:22:54 send message to celienetje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

heey

ik heb sins vanmorgen nog eentje erbij waarschijnlijk van het zelfde nest
maar ik heb een vraag ik geef ze nu geweekte kattenbrokken te enten maar wat kan ik ze nog meer te eten gevan
graag snelle reactie
m.v.g


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-06-30 - 07:26:57 send message to marie rose

volgens mij, had je ze beter gerust gelaten.
de ouders hadden ze wel gevoederd.
over welke soort vogel gaat het?


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2010-06-30 - 21:46:44 send message to Peggy

jonge vogels fladderen uit het nest, en zoals het er al staat worden ze dan vanaf de grond gevoerd.

je kan nu beter een vogel opvang zoeken in de buurt, en SVP niet zelf gaan opvoeden.
bij een opvang komen ze bij soortgenoten zodat ze hun natuurlijke gedrag weer aanleren.

maar inderdaad, om welke vogels gaat het?


Kieba
Website Member
Posts :67

Website Member
2010-07-06 - 00:23:36 send message to Kieba

Hallo en ja daar ben ik weer.

Dit is een gouden tijd voor honden, katten, verkeer en vooral niet te vergeten "" de mens "".
Daar bedoel ik mee dat alle jonge eigenwijze vogels uitvliegen op de grond terecht komen en ten prooi vallen aan van alles en nog wat.
Ons advies is en blijft nog steeds, probeer de jonge vogels terug te zetten in het nest of bij het nest want pap of mam blijven hem gewoon voeren en wij kunnen nooit alle jonge vogels redden dat is nu eenmaal de natuur.

Wij worden op dit moment overspoeld met alle soorten jonge vogels die vaak heel goed bedoeld en met veel liefde worden opgepakt maar wij kunnen het nooit zo goed doen zoals de ouders het doen.

Iets anders is vaak dat mam het jong eruit gooit omdat zij instinctief weet dat er aan het jong iets mankeert, iets wat wij nooit kunnen zien.

Maar er zijn vaak genoeg ook andere redenen waarom jonge vogels bij ons binnenkomen, kijk als een auto dwars over mam eend rijdt omdat ze het zo nodig vind de weg over te steken met haar kroost ja dan is het logisch dat wij een heel nest jonge eendjes opvangen, of als er een kat de boom inklimt en een heel nest naar beneden haalt en mam te pakken krijgt ja dan brengen wij de kleintjes groot.

Alle jonge vogels voeren wij met rundertartaar vermengd met universeel.

Maar mijn advies blijft, breng de jonge vogels naar een vogelhospitaal want wij hebben de kennis en vergeet ook niet dat bijna alle vogels beschermd zijn en dat je die niet zo maar in je huis mag hebben.

Vrijwilligster van het vogelhospitaal en opvang van alle vogels



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 136 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede